Min arbejdsskadesag og forløb med kommunen

Hej alle :wink:

Landet ligger sådan at tilbage i 2009 kom jeg til skade på arbejdet, under et løft fik jeg knæk i lænderyggen ,diagnose Prolaps ls1 niveau og i bryst/halsryggen Protrusion prolaps c5 niveau.

Jeg har i perioden til nu knoklet frem og tilbage mellem læger og hospitaler, scanninger, medicin osv.Er pt startet på mit andet forløb af aktivt sygemeldt og kan ikke rigtig overskue den nærmeste fremtid.

Nu har arbejdsskadestyrelsen sendt mig papirer hvor de vil have en speciallægeerklæring fra en neurolog og de har foreslået flg neurologer.

Susanne helweg-larsen rigshospitalet
John Vissing rigshospitalet
Karsten Overgaard gentofte hospital

Er der nogen som kan anbefale nogen af dem eller det modsatte ?

Jeg har søgt lidt på neurologer på forummet og fundet frem til at der er nogen som anbefaler Christina Åstrøm i charlottenlund og en Nanna Witting på rigshospitalet.

De 2 har jeg indtil videre prøvet at notere på arbejdsskadestyrelsens skema over suplerende læger som jeg ønsker undersøgelse hos, dog har jeg ikke andet på Nanna Witting end at hun skulle være på rigshospitalet, nogen der kan hjælp med nærmere oplysninger ?.

Ellers kan nogen anbefale en god neurolog i området storkøbenhavn nordsjælland ?

Ps.. det ser ud som om at Christina Åstrøm har privat klinik i Charlottenlund ved nogen om hun er tilknyttet et hospital eller om arbejdsskadestyrelsen skelner mellem privat eller offentlige klinikker ?.

Mvh kevin og tak på forhånd :wink:

Kære Kevin

HVORFOR du skal til en neurolog…bemærk her at det er en SPECIALLÆGEERKLÆRING som er en endegyldig attest, som ASK udbeder sig. Modsat en STATUSERKLÆRNG.

Hvilket kan undre da det ikke fremgår om du er eller vil blive tilbudt en operation. Det kommer jo an på dine smerter, handicap og evt udfald. En operation vil altid forsøgt undgået.

Det ASK vil opnå er om der er OVERENSSTEMMELSE med de objektive fund og hvad du fremkommer med. Ingen kan lyve sig til overensstemmelser over for en neurolog eller neurokirurg.

Da jeg ikke kender de nævnte læger kan jeg ikke udtale mig om hvem du skal vælge. Blot skal du være opmærksom på at langt de fleste læger er objektive og professionelle…men der findes også læger hvor du vil blive overrasket over hvad de fremkommer med skriftligt…her skal du bede om et kopi af den speciallægeerklæring som der bliver udfærdiget til ASK.
Først der får du kendskab til om lægen har været objektiv efter din mening.

Hvis DU er utilfreds med denne skal du gøre hurtig indsigelser over for ASK.

Neurolog: http://www.neurologisk.dk/neurolog.htm hvor der bla beskrives:

"Diskusprolaps, hvor hører det hjemme? Jeg mener at sygdomme, hvor neurologiske undersøgelsesteknikker er af afgørende betydning for den rette diagnose, herunder besvarelsen af spørgsmålet om præcis hvor eller på hvilket niveau sygdommen er lokaliseret, passer godt til neurologen. Den rette behandling af disse sygdomme, f.eks. en diskusprolaps bygger på et hævdvunden princip om, at der skal være overensstemmelse mellem symptomer, fund og resultatet af en eventuel billedfremstilling af sygdommen. Neurologen skal selvfølgelig have interesse i disse sygdomme, for at der skal komme noget godt ud af det"

Men følg følgende råd allerede i dag. Læs følgende:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
søg aktindsigt i ALT fra ALLE således du er sikker på at ALLE relevante oplysninger er til rådighed for ALLE.

Du skal have 100% orden i alle papirer …og det er vigtigt at du har det fra begyndelsen. Alt dette forstår du om et par år.

Jeg går ud fra at du har en SKRIFTLIG bekræftelse fra ASK om at din sag er godkendt som en arbejdsskade.

ASK har min fulde tillid efter 2 alvorlige arbejdsskader.

Mange hilsner
Peter;)

Hej Peter

Hvilket kan undre da det ikke fremgår om du er eller vil blive tilbudt en operation. Det kommer jo an på dine smerter, handicap og evt udfald. En operation vil altid forsøgt undgået.

Operation er ikke mulig i lænden fordi den sidder uheldigt og det vil der ikke komme et godt resultat ud af, de vil kun hvis jeg får problemer med vandladning osv.,
vedr bryst/hals regionen så er den ikke stor nok til operation selvom det generer fandens meget.

Da jeg ikke kender de nævnte læger kan jeg ikke udtale mig om hvem du skal vælge. Blot skal du være opmærksom på at langt de fleste læger er objektive og professionelle…men der findes også læger hvor du vil blive overrasket over hvad de fremkommer med skriftligt…her skal du bede om et kopi af den speciallægeerklæring som der bliver udfærdiget til ASK.
Først der får du kendskab til om lægen har været objektiv efter din mening.

Ok takker det vil jeg huske at få gjort.

Jeg går ud fra at du har en SKRIFTLIG bekræftelse fra ASK om at din sag er godkendt som en arbejdsskade.

Nej jeg har ikke fået at vide endnu om min arbejdsskade er godkendt eller ej, det seneste papir jeg har fået er fra arbejdsskadeforsikringen hvori de skriver

Sagen er udsat i 2 måneder, da det endnu ikke er muligt at vurdere den varige tilstand.

Når de 2 måneder er gået , vil vi indhente en speciallæge erklæring.

Mvh Kevin

Jeg tror ikke de skelner mellem privatpraktiserende eller sygehusansatte speciallæger. Jeg har ihvert fald fået foreslået en god blanding til min speciallægeerklæring.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en god neurolog i det sjællandske, som er god til rygproblematikker. Men her er et link til speciallæger/neurologer i region hovedstaden:

https://www.sundhed.dk/applikationer/Applikation1.aspx?id=104.1&Region=1084&SoegeOrgID=4&EksOrgID=14&AntalResultater=10&krakfunk=Ingen&ant=100000&fane=Information&soegefunktion=Soegning

Måske det kan hjælpe lidt.

uden operation, Kevin.

Læs følgende tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9411&highlight=teddy+�feldt

Jeg tror du husker forkert…når du er kommet så langt hos ASK må der ligge en bekræftelse på at sagen er godkendt som en arbejdsskade.

Men modtager du ingen behandling pt udover smertestillende? Fysioterapi eller andet? Er du på sygedagpenge? Er du gift? Er du i arbejdsløshedskasse?

Hvad tænker du om fremtiden…fuldtid…flexjob eller pension? Gode ting at have tænkt over…spørgsmål som kan lyde underlige pt…men erfaringsmæssig nødvendigt…desværre.

Du vender bare tilbage hvis der er mere vi kan hjælpe med…og det bliver der.

Hilsen :wink:

Hej Igen og tak for svarene :slight_smile:

Jeg har ikke fået at vide endnu om min sag hos ask er godkendt eller ej ,sagsbehandlingen blev forsinket 3 måneder pga forsikringsselskabet havde lavet en fejl efter arbejdsskaden blev indrapporteret, det forrige brev fra ask fik jeg i midt juni hvor de skriver flg.

Vi fortsætter med at arbejde på din sag, indtil den er tilstrækkeligt oplyst. Derefter træffer vi hurtigst muligt en afgørelse, vi henviser til forvaltningsloven bla bla bla osv…

Fagforeningen har jeg givet fuldmagt til og følger min sag, endvidere har de for et par måneders tid siden opfordret mig til at føre civilt søgsmål mod min tidligere arbejdsplads og de vil dække omkostningerne.

Jeg har ikke helt afgjort om det er det jeg vil, jeg har nemlig mange gode venner i min tidligere afdeling og vi skulle gerne forblive venner ,hvad hvis de ikke tør vidne af frygt for deres job, nå men det er bare en tanke, jeg tænker stadig over tilbuddet.

Jeg går til fyssioterapi og er igang med omgang 2 af et 8 ugers forløb der hedder aktivt sygemeldt hvor jeg selv har bedt om træning varmtvandsbassin osv.

Jeg får ibuprofen 600 mg actavis, klorxacofon muskelsfslappende og pantroprazol 40 mg for maven pga ibuprofenen.

1 forløb med aktivt sygemeldt mundede ud i de anbefalede en revalidering men efter forløbet meldte kommunen mig til et nyt forløb nogenlunde magen til det 1.

Jeg har snakket med a-kassen og fagforeningen omkring udløb af mine sygedagpenge snart, jeg forventer ikke at a-kassen vil have mig når jeg ikke kan tage et job på normale vilkår hvorend jeg gerne ville.

Jeg har haft møde med min nu 5 sagsbehandler hvoraf 2 af dem har jeg faktisk set, og de bliver ved med at sige at de vil tage en snak om det, selv om jeg henviser til speciallæge og egen læge som siger at jeg ikke må have rygbelastende arbejde fremover, også sært at de ikke følger op på evalueringen fra mit 1 ophold med aktivt sygemeldt hvor jeg blev prøvet af.

Jeg bor i ejerlejlighed med kone og 2 børn, jeg blev fritstillet fra mit job tidligere i år og de valgte at fuldtids sygemelde mig, indtil da havde jeg lette administrative opgaver 2-3 timer dagligt efter aftale med lægerne, men det tæller med i fuldtidsperioden med sygedagpenge, efter skaden var jeg fuldtidssygemeldt fra jobbet i 3 måneder.

Nå men det blev lidt rodet håber det kan tydes.:wink:

Mvh Kevin

Jeg håber selv på at det hele munder ud i at jeg igen kan få et job bare ikke rygbelastende fysisk arbejde.

Om det så hedder Revalidering, voksenuddannelse eller flex det er jeg desværre ikke herre over selv.

Jeg er igang med at undersøge tingene selv men forstår ikke hvorfor kommunen ikke melder noget ud, for ellers virker det på mig som om at de vil ha mig i a-kassen selvom jeg spurgte på sidste møde om de tog højde for mine lægepapir og udtalelser, men så får jeg den der med de lige vil snakke sammen og vil ringe til mig på et tidspunkt.

Jeg tror lige jeg vil bestille et møde med a-kassen ved 1 givne lejlighed og se om de ikke kan tage kontakt til kommunen.

vender tilbage.

Mvh Kevin

“Jeg har ikke helt afgjort om det er det jeg vil, jeg har nemlig mange gode venner i min tidligere afdeling og vi skulle gerne forblive venner ,hvad hvis de ikke tør vidne af frygt for deres job, nå men det er bare en tanke, jeg tænker stadig over tilbuddet” hvilket er naturligt og ubehageligt at tænke på, men…

der må være en årsag til at dette nævnes med en evt restsag og her kan/må du ikke tænke på venner da det i sin yderste konsekvens drejer sig om din økonomiske fremtid.

Du er godt på vej og vel inde i din sag. Fortsæt med det. VIGTIGT!!!
Glem ikke aktindsigt hos alle. DU skal vide hvad der skrives om dig.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
fundet under “Nyttige link” som du burde løbe igennem, der findes meget god viden. som du med 97% sikkerhed får brug for.

Vær bevidst om dette fra “Sygedagpengestop”:

“5) Dette betyder at er du kommet til skade på arbejdet eller er sygemeldt i forbindelse med feks en arbejdsskade. Så kan kommunen ikke stoppe dine sygedagpenge så længe sagen ikke er afsluttet fra arbejdskadeforsikringen.”

Hilsen Peter;)

Jeg har ikke gode erfaringer med John Vissing.
For mig virkede han super arogant.

Har selv været hos Christina Åstrøm. Var ganske tilfreds med hende. Dengang var hun tilknyttet Privathospitalet Danmark - men om hun stadig er det ved jeg ikke. Det ligger 5 år tilbage.

Velcro

Vil give dig ret i, at kommunen sikkert vil have dig over i A-kassen.. så skriv ikke under på noget du ikke er sikker på hvad er…
Sagt af en det lige nu tager ved lære af en underskrift der netop sendte mig i A-kassen.. med efterfølgende massive problemer..
Tag endelig en snak med A-kassen. Skulle der blive antydet sygedagpengestop evt. i brev til dig med forstående møde.. så tag evt. en bisider med fra A-kassen.

pøj pøj

En update.

Jeg har nu haft møde med a-kassen og ganske rigtigt jeg må ikke melde mig rask.

Jeg Har været for gud ved hvilken gang til reumatolog som afsluttende skriver " Man må bestemt anbefale ikke rygbelastende arbejde"

Og jeg har fået brev tilbage fra ASK som skriver at Neurolog Christina Åstrøm ikke kan lave en speciallægeerklæring når jeg ikke er en af hendes normale patienter.

Derfor er mit ønske 2,Neurolog Nanna Witting på riget blevet bedt om at udfærdige en speciallægeerklæring på mig indenfor 2 måneder ,hvis ikke skal jeg til 3 og sidste valgte speciallæge en karsten Overgaard på Gentofte Hospital.

ASK skriver i brevet flg. som de beder Neurologen om.

Undersøgelsen skal omfatte de subjektive klager og objektive fund, samt hvilken indflydelse dette kan have på undertegnedes erhvervsevne.

Vi anmoder om, at erklæringen indeholder aktuel status og en prognose, samt sociale oplysninger til vurdering af undertegnedes muligheder for at skaffe sig arbejde med løn som før skaden.

Hvad betyder alt det der i menneskesprog ? og hvordan foregår en sådan undersøgelse ? hvor lang tid tager den ? og bør jeg have en bisidder med ?.

Sidst men ikke mindst skal jeg til møde med min sagsbehandler 7/10 det ser jeg frem til , der håber jeg der kommer nogle muligheder på bordet så jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkedet i et eller andet omfang, personligt håber jeg på arbejdsprøvning eller revalidering. Sker det ikke som jeg håber at der kommer noget på bordet, så vil jeg selv nævne det men er det nu klogt at sige det selv ?.

Roger over and out vender frygteligt tilbage

Prøver lige at hjælpe lidt meden oversættelse :slight_smile:

De subjektive klager er din opfattelse af problemer, smerter osv ifbm skaden. De objektive fund er der “resultater” lægen får ved at teste dig. Ofte skal lægen også konkludere på sammenhængen af de subjektive og objektive fund - altså stemmer dine smerter, begrænsninger osv overens med det billede, lægen får af din skade ved test og undersøgelse.
Derudover skal der være en status på, hvordan situationen er her og nu, hvilke fremtidsudsigter, der er behandlingsmæssigt. Tja, resten giver vist sig selv :slight_smile:

Jeg ved ikke nok om undersøgelsen til at ville kloge mig med et bud på, hvad du skal igennem. I min optik er det ofte en god ide at have en med. Lige så meget for at huske, hvad der bliver sagt. Det kunne jo være, der kommer guldkorn eller gode råd, der er værd at huske.

Hej Kevin.

Jeg kender desværre ingen af de nævnte neurologer. Men undrer mig over om hvorfor du ikke skal til en neurokirurg pga. af afklaring omkr. dine prolaps kan udbredes via operation. Men du har måske via dine øvrige undersøgelser fået afklaret dette?

Jeg skriver dette, da du via en samtale m. en neurokirurg med de nødvendige undersøgelser forud kan få afklaret om pro og contra i forhold til bedring i forhold evt. operation kan bedre dine rygproblemer.

Anders Kruse, Neurokir. afd. Riget er ok.

En prognose er i snæver forstand et udsagn der forudskikker en forventet eller sandsynlig udvikling for dit sygdomsforløb og herunder også tit tab af arbejdsevne.

Update.

Har været hos sagsbehandleren som har vurderet mine lægepapirer sammen med fagkonsulent og sikkert lægekonsulent.

Vurderingen lød på at de nok ville raskmelde mig til ikke rygbelastende arbejde, og derfor skal jeg have møde med en konsulent som ved hvad hjælp jeg kan få hos a-kassen, og om hvilken form for opkvalificering og jobs som jeg kan få via a-kassen.

Det lød ikke som om det helt var besluttet ej heller hvornår de evt ville raskmelde mig,men det lød som om det var den vej de ville gå.

Jeg fortalte igen igen at der kører en arbejdsskadesag som ikke var afklaret og har fortalt at min reumatolog ser min situation som stationær kronisk og derfor ikke kan påtage mig rygbelastende arbejde, de har også papirerne der understøtter det min reumatolog siger.

Sagsbehandleren lagde vægt på at jeg kunne tage et kontorarbejde indenfor de jobs jeg har været i tidligere og det undrede mig fordi det stortset altid kræver en uddannelse på kontor eller en grunduddannelse indenfor gymnasiet, htx,hhx, hg eller hvad ved jeg.

Men de ville lige vende den en sidste gang så jeg kunne få klart svar, for det bad jeg om, så jeg kan komme videre med mit liv.

Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg har tænkt mig at ringe til a-kassen og min fagforening senere, men skal jeg helt opgive tanken om revalidering ?

Nogen der ved hvordan jeg får en voksenelevplads i min situation, og hvad kan a-kassen gøre for en person som mig ? hvis de overhovedet vil have mig “forvirret” ?.

Jeg er heller ikke blevet testet af om jeg kan klare 37 timer om ugen, har været på hki hvor jeg var i kontormiljø og træning 12 timer om ugen men kun som aktivt sygemeldt forløb på 8 uger.

Ifølge seneste brev fra kommunen udløber sygedagpengene 31 december 2010selvom min skade skete slut oktober sidste år, mærkeligt fordi jeg troede jeg kun kunne få 1 år.

Nå men tankerne flyver rundt, skal lige ha ro på og sundet mig så må jeg ha fat i a-kassen og fagforeningen.

Beklager hvis det hele er rodet sådan er mit hoved pt.

Mvh Kevin

Rettelse til min diagnose.

Lille paramedian fokal ve.sidig Prolaps L5/S1 niveau
Lille median fokal Protrusion prolaps C5/C6 niveau
Lille Hø.sidig paramedin Prolaps TH10/TH11

Øh, så vidt jeg ved, er det kun din læge, der kan raskmelde dig! Så det burde ikke engang være på tale fra Kommunens side…

Jeg har selv haft god gavn af en socialrådgiver ved min a-kasse, som har guidet mig igennem div klager osv. Så du skulle da bestemt prøve at kontakte fagforening eller a-kasse for at høre, om de har en socialrådgiver tilknyttet, der kan hjælpe dig.

Vedr revalidering, har du så søgt om det og fået en skriftlig afgørelse? Et skriftligt afslag kan jo ankes.

Der kommer forhåbentligt andre på banen, som har noget specifik lovgivningsmæssig viden.

det er sjovt, for min socialrådgiver siger at man belaster ryggen mere på en kontorstol end man gør ved at gå rundt..

hvis der ikke er nogen afgørelse fra Ask, hverken midlertidig eller noget, så bør de ikke kunne stoppe sygedagpengene..

Update.

Jeg har lige siddet med sagsbehandleren i tlf som siger jeg skal have et møde i næste uge med en der har forstand på hvad hjælp jeg kan få i a-kassen.

Samtidig siger de at på bagrund af min sag kan jeg ikke søge revalidering, fordi de mener jeg kan få arbejde på kontor indenfor mine 2 tidligere brancher, hvoraf det ene fag forlod jeg for 13 år siden lettere optimistisk, og begge brancher er fysisk hårdt betingede fag.Endvidere har jeg ingen kvalifikationer indenfor kontorfaget huh :eek:

Indenfor kort tid vil de sende mig et papir hvor der står at mine sygedagpenge ophører og hvorfor.

Jeg har aftalt møde med A-kassen mandag morgen og med fagforeningen når brevet omkring sygedagpenge ophør kommer.

Og jo jeg spurgte dem om de kunne fjerne mine sygedagpenge når min sag i ASK ikke var afgjort og det sagde de at de godt kunne også selvom der foreligger en friattest fra læge og mine papirer siger min ryg er skidt.

Nej jeg har ikke søgt om revalidering skriftligt, men jeg har spurgt dem 2 gange om jeg ikke kunne søge revalidering og så sent som igår sagde jeg at jeg gerne ville søge revalidering.

Og så ellers god weekend. :mad:

Mvh Kevin

Ingen update men et par spørgsmål da jeg ikke har fået noget brev fra kommunen endnu.

Nu lavede regeringen om på dagpengeloven så man vistnok kun kunne få dagpenge i 2 år, takseres sygedagpenge og dagpenge som det samme ? så feks for hver måned der går på sygedagpenge har jeg 1 måned mindre på alm dagpenge ligeså eller ?.

I min situation vil kommunen snart raskmelde mig til ikke rygbelastende arbejde på trods af at a-kassen og fagforeningen siger jeg bør ha revalidering, men alt skal nu foregå skriftligt og med bisidder.

Er der nogen der har erfaring med denne situation og hvordan det foregår med a-kassen og kan man være i a-kassen når man ikke må stå til rådighed til rygbelastende arbejde. ?

Jeg har tænkt mig at søge revalidering uanset hvad kommunen siger, men jeg er nødt til at holde flere døre åbne af økonomiske grunde samtidig med at jeg skal passe på helbredet.Kan jeg selv søge revalidering og evt som arbejdssøgende i a-kassen, såfremt a-kassen vil have mig ?

Mvh Kevin :rolleyes:

Jeg har fundet ud af at sygedagpenge og dagpenge ikke har inflydelse på hinanden, det fortalte a-kassen mig.

Jeg Har ikke modtaget noget brev fra kommunen endnu vedr sygedagpenge ophør, sikkert grundet efterårsferie :frowning:
På mandag vil jeg så sige til min sagsbehandler at jeg vil søge revalidering uanset hvad hun siger.

Jeg vil så efter grundige overvejelser søge en 1 årig hg til januar med henblik på omskoling til kontorarbejde. Alternativt så skal jeg vel arbejdsprøves ?.

Ellers har jeg en anden mulighed ved at søge uddannelsessted og derefter voksenuddannelsesstøtte http://www.veug.dk/. Jeg ved dog ikke hvad kommunen eller a-kassen vil sige til det.

Vedr. neurolog, så var jeg inde og få lavet en speciellægeerklæring hos Nanna Witting og det var en positiv oplevelse hun var sød og forstående. Tilstanden er stationær uden operationsmuligheder, så varigt men og erhvervsevnetab er nu blevet rapporteret til ASK, så er der kun den søde ventetid. :wink:

Fortsat god dag
mvh Kevin

[QUOTE=Kevin;122710]Hej alle :wink:

Landet ligger sådan at tilbage i 2009 kom jeg til skade på arbejdet, under et løft fik jeg knæk i lænderyggen ,diagnose Prolaps ls1 niveau og i bryst/halsryggen Protrusion prolaps c5 niveau.

Jeg har i perioden til nu knoklet frem og tilbage mellem læger og hospitaler, scanninger, medicin osv.Er pt startet på mit andet forløb af aktivt sygemeldt og kan ikke rigtig overskue den nærmeste fremtid.

Nu har arbejdsskadestyrelsen sendt mig papirer hvor de vil have en speciallægeerklæring fra en neurolog og de har foreslået flg neurologer.

Susanne helweg-larsen rigshospitalet
John Vissing rigshospitalet
Karsten Overgaard gentofte hospital

Er der nogen som kan anbefale nogen af dem eller det modsatte ?

Jeg har søgt lidt på neurologer på forummet og fundet frem til at der er nogen som anbefaler Christina Åstrøm i charlottenlund og en Nanna Witting på rigshospitalet.

De 2 har jeg indtil videre prøvet at notere på arbejdsskadestyrelsens skema over suplerende læger som jeg ønsker undersøgelse hos, dog har jeg ikke andet på Nanna Witting end at hun skulle være på rigshospitalet, nogen der kan hjælp med nærmere oplysninger ?.

Ellers kan nogen anbefale en god neurolog i området storkøbenhavn nordsjælland ?

Ps.. det ser ud som om at Christina Åstrøm har privat klinik i Charlottenlund ved nogen om hun er tilknyttet et hospital eller om arbejdsskadestyrelsen skelner mellem privat eller offentlige klinikker ?.

Mvh kevin og tak på forhånd :wink:
[/quote]

kristina åstrøm er en svindler hun tjener kun penge hun er helt ud af den så glem hende …jeg kunne fortælle en del om hende men f det…dont