Myter om Førtidspension

http://www.180grader.dk/Politik/myter-om-foertidspension

Sikke et godt og velformuleret indlæg du har fundet dér, Agnes Marie !

Jeg hæfter mig ved:

Hvor HAR han dog ret i det !

Og så kommer det endda fra 180grader.dk… så ER der noget om snakken, for 180grader.dk er jo en ekstremt højreorienteret avis, og hvis selv 180grader.dk vil bringe det emne på banen, så er der da virkelig noget om snakken!

Meget velformuleret og saglig…
Send linket til politikerne… det kunne jo være de gad sætte sig ind i det de udtaler sig om…

[QUOTE=logikeren;130233]Og så kommer det endda fra 180grader.dk… så ER der noget om snakken, for 180grader.dk er jo en ekstremt højreorienteret avis, og hvis selv 180grader.dk vil bringe det emne på banen, så er der da virkelig noget om snakken!
[/quote]

Ja, jeg blev også noget overrasket. Det er jo ikke fordi de ligefrem er helt stuerene.

nej for var en gang fp var fp og indvalide fp var noget helt andet stadig 2 forskellige ting

[QUOTE=Hexi;130238]Meget velformuleret og saglig…
Send linket til politikerne… det kunne jo være de gad sætte sig ind i det de udtaler sig om…
[/quote]

Det lyder som en god idé.

der tabte i sku mig…:):):slight_smile:

ikke unormalt

mvh eders ace dk

I bund og grund et rigtigt godt indlæg. MEN:

Psykisk sygdom kan være og er lige så invaliderende og varig som en fysisk sygdom! Hvorfor skal psykiske syge konstant gøres til buhmænd og -kvinder på den måde?:mad:

[QUOTE=Risa;130251]I bund og grund et rigtigt godt indlæg. MEN:

Psykisk sygdom kan være og er lige så invaliderende og varig som en fysisk sygdom! Hvorfor skal psykiske syge konstant gøres til buhmænd og -kvinder på den måde?:mad:
[/quote]

Ja der har du da ret i forhold til artiklen… selvfølgelig er psykisk sygdom da lige så invaliderende som fysisk…

Men netop det at man er begyndt at tage psykisk sygdom alvorligt betyder jo at antallet stiger… og der går politikere lidt galt i byen når de bare kigger på tallene og mener førtidspensioner uddeles på med for rund hånd…

Jeg er heller ikke enig i alt det der står i den artikel… så langt fra… men synes den rejser nogen ting i forhold til hvad politikerne kører løs med af spin…

Jeg fastholder stadig den påstand, at flere får psykiaske skader af dette magtsyge system hos kommunerne, hvor det handler om kroner og øre, og enste våben er tvang og trudsler.

Jo, det er ofte vanskeligere, når man har uddannelse og arbejdet hele livet.

VH Popiae

nu har det været sådan de sidse 30 år snart sikkert længer hvad er grunden til det hele handler om trudsler kroner og øre osv er det forde vi er krævende eller vi er summe og ikke kræver vores ret eller måske tænkes der i kroner og øre osv forde loven skal ændres så man ikkek an få alt i hoved og røv ved at kende loven hvad ved jeg ved kun der er noget totalt galdt

[QUOTE=popiae;130292]Jeg fastholder stadig den påstand, at flere får psykiaske skader af dette magtsyge system hos kommunerne, hvor det handler om kroner og øre, og enste våben er tvang og trudsler.

Jo, det er ofte vanskeligere, når man har uddannelse og arbejdet hele livet.

VH Popiae
[/quote]

Jeg er fuldstændig enig. Jo længere tid, det tager for kommunen at træffe afgørelser, jo længere tid folk skal leve med en presset økonomi, uvished osv, jo større er risikoen for, at man får alvorlige psykiske problemer oveni det, der måske startede som noget fysisk. Mange - jeg selv inkl - kunne simpelthen ikke holde til uvisheden og den dårlige økonomi længere.

Jeg tror, der ville være meget at hente, hvis man kom igang med at få truffet nogle afgørelser hurtigere, det er jo ikke usædvanligt at man kan gå 4-5 år, og det er simpelthen ALT for længe og ikke til at holde til.

Udmærkede overvejelser i den artikel, men statistikoplysninger om tildeling af førtidspensioner til nydanskere… holder det vand?

systemet burde ganske enkelt køres med en form for DAGBØDER…

jeg mener DE er jo hurtige nok på aftrækkerfingeren når det er den anden vej rundt… ik

mvh eders ace dk

genialt forslag, ace :wink: