Nået et skridt videre

JA :slight_smile: så fik jeg endelig brev om at pensionsservice har besluttet at min sag skal sendes videre til pensionsnævnet om sag føtidspension og det er via §18.. Blev så overrasket og glad, da min sagsbehandler faktisk ikke var sikker på den ville gå igennem.
Har fået dato og tid for hvornår den bliver drøftet i nævnet.. og der er ca. 2 uger til :eek:

Men hvornår får man svar fra pensionsnævnet og kan man ringe og spørge hvad beslutningen blev den dag den skal drøftes??

HÅber på en positiv afgørese, men samtidig tør jeg ikke håbe på noget.. HAr fået for mange skuffelser af den kommune..

desværre har vi set flere har fået afslag fra pensionsnævnet via en §18

det har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på

de fleste får et telefon opkald fra deres sagsbehandler

held og lykke med det

du kan evt få din sb til at ringe, det gjorde min. eller du modtager brev 1-3 dage senere.
pøj pøj med det…

Se “min historie” : man kan møde op den dag de tager beslutningen og få de 15 minutters taletid man har krav på ( det får du brev om ) - og så få svaret samme dag !
pøj pøj
KH
Vibbe

[QUOTE=MissChar;170707]JA :slight_smile: så fik jeg endelig brev om at pensionsservice har besluttet at min sag skal sendes videre til pensionsnævnet om sag føtidspension og det er via §18.. Blev så overrasket og glad, da min sagsbehandler faktisk ikke var sikker på den ville gå igennem.
Har fået dato og tid for hvornår den bliver drøftet i nævnet.. og der er ca. 2 uger til :eek:

Men hvornår får man svar fra pensionsnævnet og kan man ringe og spørge hvad beslutningen blev den dag den skal drøftes??

HÅber på en positiv afgørese, men samtidig tør jeg ikke håbe på noget.. HAr fået for mange skuffelser af den kommune..
[/quote]

Hej MissChar,

Du bør modtage “tilbud” om at møde op for pensions nævnet, dette i forbindelse med selve indstillingen.

Går din sag direkte fra din sagsbehandler til pensionsnævnet ? Som regel er der et mellemled, der skal sige god for indstilling til pension og skrive selve indstillingen, hos os hedder det Social Service.

Jeg blev selv indstillet via en §18 i maj mdr. i år, men fik afslag en mdr. efter, så intet er sikkert før man har afgørelsen.

Held og lykke til dig.

Held og lykke.:wink: Det skal bare lykkes
Isabel

[QUOTE=Vibbe;170721]Se “min historie” : man kan møde op den dag de tager beslutningen og få de 15 minutters taletid man har krav på ( det får du brev om ) - og så få svaret samme dag !
pøj pøj
KH
Vibbe
[/quote]

Tror ikke jeg møder op og får de 15 min taletid.. Det er sådan med min sygdom at man ikke kan se jeg er syg og ville ikke vide hvad jeg skulle sige.. Det hele er jo sagt og beskrevet i min resurceprofil og en anden rapport som jeg har fået vedlagt..

[QUOTE=Enteneller;170724]Hej MissChar,

Du bør modtage “tilbud” om at møde op for pensions nævnet, dette i forbindelse med selve indstillingen.

Går din sag direkte fra din sagsbehandler til pensionsnævnet ? Som regel er der et mellemled, der skal sige god for indstilling til pension og skrive selve indstillingen, hos os hedder det Social Service.

Jeg blev selv indstillet via en §18 i maj mdr. i år, men fik afslag en mdr. efter, så intet er sikkert før man har afgørelsen.

Held og lykke til dig.
[/quote]
'Min sag er ikke gået direkte fra min sagsbehandler til pensionsnævnet.. Jeg har også været igennem pensionsservice som har sendt den videre til pensionsnævnet..
jeg tror ikke på noget før det er sket.. Har haft så mange dårlige oplevelser og skuffelser igennem hele denne sag..

Jeg tror jeg ville have det som dig.Folk siger til mig : du ser så ung og smuk ud, du kan da ikke være syg.Men når jeg så bevæger mig kan de godt se det.Det er rigtigt svært.Måske synes jeg, du burde møde op.
Held til.
kh. Isabel:kram:

Held og lykke. Når det får ende kan man næsten ikke fatte det.

[QUOTE=Isabel;170750]Jeg tror jeg ville have det som dig.Folk siger til mi: du ser så ung og smuk ud, du kan da ikke være syg.Men når jeg så bevæger mig kan de godt se det.Det er rigtigt svært.Måske synes jeg, du burde møde op.
Held til.
kh. Isabel:kram:
[/quote]

er meget i tvil om jeg skal møde op.. Og har snakket med en som arbejder ved kommunen og sidder med sådanne sager og kender hele min sag og læst tingene igennem for mig og vejledt hele vejen igennem.. Og hun sagde at hvis det var hende ville hun ikkke møde op, men det var mig der bestemte..

(skal lige sige at hun sidder og hjælper folk med at komme videre og ikke bare siger noget.. hun er altid ærlig også selvom man ikke kan lide svaret..

Godt, så lyt til hende.Det er godt at høre på nogen der kender til det.
Jeg er jo blevet rådet til at raskmelde mig, af en pensioneret sagsbehandler.Isabel

Det er mit indtryk, at de allerfleste holder sig væk fra det møde.

Jeg synes ikke, at jeg har læst om andre end Vibbe herindefra, som har benyttet sig af tilbuddet.

Da min egen sag var igang gik der vist nøl i det, så jeg søgte en §17 og deri skrev jeg, at medmindre sb eller pensionsgruppen indstillede til afslag var jeg ikke interesseret i, at møde dem der skulle træffe den endelige beslutning.

Kort efter blev jeg tilkendt fp i henhold til §18.:wink:

[QUOTE=MissChar;170753]er meget i tvil om jeg skal møde op.. Og har snakket med en som arbejder ved kommunen og sidder med sådanne sager og kender hele min sag og læst tingene igennem for mig og vejledt hele vejen igennem.. Og hun sagde at hvis det var hende ville hun ikkke møde op, men det var mig der bestemte..

(skal lige sige at hun sidder og hjælper folk med at komme videre og ikke bare siger noget.. hun er altid ærlig også selvom man ikke kan lide svaret..
[/quote]

Jeg mødte ikke op .. talte meget på knapper men kom altså frem til at det ville jeg ikke .. :slight_smile:

Og min sagsbehandler sendte mig en mail om at det var blevet et ja til førtidspension til mig… og nogle dage senere fik jeg også brev med posten..

Jeg krydser fingre for at du får et JA!!
Knus Lone

[QUOTE=MissChar;170746]Tror ikke jeg møder op og får de 15 min taletid.. Det er sådan med min sygdom at man ikke kan se jeg er syg og ville ikke vide hvad jeg skulle sige.. Det hele er jo sagt og beskrevet i min resurceprofil og en anden rapport som jeg har fået vedlagt..
[/quote]

Det ville jeg heller ikke gøre, blev frarådet det af min sb, det kunne give et forkert indtryk, da man heller ikke kan se jeg er syg, Lupus.
Og min rp og lægelige papirer var så “gode”, at der ikke var anden udvej… gik igennem på 3 mdr og 1 uge…