Nu er jeg begyndt i min 3 arbejdsprøvning da dem der afgør pensionen ikke kan bruge de 2 første (ikke godt nok beskrevet siger de)
så må jeg gennem møllen igen og smadre mit liv i 2 mdr, og helingstiden derefter. min sagsbehandler siger at alle lægelige papirer er mere end 100% i orden. (ulykke i 2003 og har stort set været på kontanthjælp siden da pga smadret nakke, med diverse følgesygdomme)
så jeg forventer at få ftp inden året er omme. hvis ikke ved jeg ikke hvad jeg gør…
nå men sagen er den at jeg bor sammen med min kæreste gennem 10 år i eget hus (uden friværdi). vi er ikke gift men har et barn sammen.
vi har IKKE fælles økonomi, og deler diverse boligudgifter osv. jeg havde regnet med at jeg ville få de 169.000 om året og med tiden måske kunne arbejde 3-4 timer om ugen, så kunne tingene måske hænge sammen for mig i fremtiden.
men nu kan jeg se at med hans indtægt og hvis han bruger hele mit (vores) fribeløb på de 107.000 så kommer jeg ned på 129.000 om året, det er mindre end min kontanthjælp ??? og det beløb har drænet mit liv fuldstændigt de sidste 7 år.
er det korrekt at hvis han tjener 400.000 om året så ender jeg dernede ? selvom vi ikke har fælles økonomi og han har en kæmpe gæld han betaler af på ?
forstår det slet ikke, så er det ligefør nogle mennesker kan blive tvunget til at blive singler, boede jeg alene og i lejebolig ville jeg få 204.000 om året samt bligstøtte på 2500 og diverse tillæg man kan søge om. det er jo en kæmpe forskel for mig når vi i forvejen ikke har fælles økonomi.
måske man skulle dope sig fra sans og samling i denne arbejdsprøvning, og intet andet foretage end arbejde og så ligge syg indtil man skal møde igen. så jeg kan komme op på de 15 timer og blive godkendt til flex, så får jeg mere på ledighedsydelse, og de ser ikke på hvad min samlever tjener, selvom han ikke deler sine penge med mig. men det duer heller ikke da jeg kommer direkte fra kontant hjælp så vil jeg skulle fortsætte på det indtil jeg finer et flexjob hvilket nok er som at finde en nål i en høstak. ihvertfald hvis jeg skal passe det i 8 mdr for at være godkendt til ledighedsydelse bagefter.
øv hvor er det bare træls… 30 år, smadret af en idiot jeg ikke så mig i trafikken og nu skal jeg straffes for at min kæreste har holdt ved mig på trods af det ikke var det liv vi havde planlagt sammen som han på nogen måde har fået.