pension meddelse hvornår ?

hejsa med jer :slight_smile:

nogle herinde der har fået eller ved hvornår denne pension meddelse man får hvert år hvornår den kommer ?

Jeg har ikke fået nogen i lang tid, troede egentlig man skulle have hver 3. måned, men jeg har ikke fået siden foråret.

Mht den lille stigning der kommer i pensionen hvert år, så kan man vist først se det til februar så vidt jeg husker, fordi man får pensionen bagud?

man får altid en meddelse hvis der sker noget med ens pension om det er med skånejob,

den stigning man får hveråt eller noget andet som kan berøre ens pension. men hvis der

ikke sker ændringer får man bare den årlige meddelse men kan godt ske som du siger det

først er til februar fordi pension er bagud betalt.

det vi får i pension kommer til udbetaling sidste bankdag i måneden.

hvorfor det er sådan ved jeg så ikke lige.

At ydelser er bagudbetalt (ligesom løn) er fordi man fra gammel tid bruger det man kalder “optjeningsprincippet” dvs. at man skal have gjort sig “fortjent” til ydelsen, inden den kommer til udbetaling.

Så vidt jeg ved er den eneste undtagelse SU, og det skaber en masse problemer og hovedbrud hver gang nogle færdiggør en uddannelse, da der så er ca. 2 måneder mellem 2 udbetalinger, fra SU til løn, a-kasse eller kontanthjælpen…

Min pensionsmeddelelse kommer altid efter nytår. Ultimo Januar/primo Februar.