[QUOTE=MTVRV1;235530]netop
en eller flere diagnose(r)… skal bruge til og se om der er behandling eller medicin
ellers kan man ikke bruge det til noget i forbindelse med fleks eller pension
det er udelukkende ens arbejdsevne der skal vurderes i forhold til fleks eller pension
11 år er lang tid på kontanthjælp, men hvis dine lægepapir ikke beskriver at din funktionsevne ikke er nedsat med 50 procent eller mere
så bliver det svært med fleks og især med pension.
så det er nok her du skal have din fokus. når alt så er beskrevet og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
først her skal man ind og vurdere din arbejdsevne. det gør man så ved en arbejdsprøvning
for hvis dine lægepapir ikke er i orden og din funktionsevne ikke er beskrevet ordenligt og alle behandlingsmuligheder er udtømte
så kan kommunen ikke vurdere din arbejdsevne og ergo så kommer du ikke videre i systemet
om man så er på kontanthjælp resten af livet
du skal huske kommunen arbejder efter denne
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
men kender så ikke hvad der stå i dine lægepapir og så bliver det svært og råde dig til hvad du skal gøre
ja nogen bliver syltet, men de fleste er fordi de ikke kender hvordan i kommunne arbejder
hvis man ikke selv presser på for en afklaring, så sker der netop intet
men igen skal ens lægepapir være i orden og det kan udmærket tage 3-4 år før alle behandlingsmuligheder er udtømte
men formoder du har været hos psykiater i en del år og der må være lavet en status
[/quote]
kommer fra kbh kommune ,og der er ikke sket en dyt, har lige fået min aktindsigt og der står nada .. ikke engang en rersurse profil er der blevet lavet:mad:
det er glostrup hovedpine center der har lavet diagnosen på mig samt kronisk migræne og hovedpine , har gået derude siden 2005 , fik så først at vide for et par md siden hvad de havede skrevet i mine papier, efter jeg er flyttet kommune (herlev) samt ny læge. det var min nye læge der kikkede de forskellige epikriser igennem fra glostrup,og så så hvad de havede skrevet og henviste mig på det grundlag til stolpegården.
så det er vel og starte helt forfra her i herlev ,med resourse profil og alt det andet ? syntes bare det er chokende at kbh kommune ikke har gemt mere på mig end de har ?? er det normalt? da jeg søgte indsigt sagde damen at det ikke var sikkert de havede alt på mig ,at det godt kunne være noget var smidt ud? når nu det var så mange år det drejede sig om??
nu håber jeg bare stolpegården kan hjælpe mig med at skrive noget fornuftigt til herlev kommune når jeg er færdig med behandling og måske løbende ? nogle der ved om stolpegården kan lave noget dokument til kommunen?