Regler for at medbringe ftp til Indien

du skal opholde dig og bo i danmark, 6 mdr om året for at bevare din pension.
ellers er du ikke dansker og kan ikke modtage nogle sociale ydelser.

[QUOTE=Jan69;120948]du skal opholde dig og bo i danmark, 6 mdr om året for at bevare din pension.
ellers er du ikke dansker og kan ikke modtage nogle sociale ydelser.
[/quote]

Hvis du er dansk statsborger, og ikke selv vælger at påtage dig et andet statsborgerskab, så er du dansk statsborger til den dag du dør, uanset hvor længe du opholder dig udenfor Danmark.

Dette er ikke korrekt, hvis du har fået tildelt førtidspension, så beholder du den også selv om du flytter permanent til Indien.

Som grundregel vil du altid være skattepligtig til Danmark, medmindre der er en dobbeltbeskatningsaftale med Indien der siger noget andet.

Du vil dog blive det der hedder “Begrænset skattepligtig”, det kan du læse mere om på www.skat.dk

Nye førtidspensionister bevarer deres fulde pension ved flytning til udlandet.
Gamle førtidspensionister, kan miste nogle af deres tillæg alt efter hvor i verden de flytter hen.

De samme regler gælder for folkepension.

:kram:

Ragdoll

Jeg håber også inderligt at jeg kan få fp, og på et tidspunkt, når jeg er kommet så meget til kræfter, at jeg kan overskue at finde ud af, hvordan jeg kan opholde mig i udlandet i vinterhalvåret

Desværre har jeg skolesøgende børn, så det bliver nok ikke muligt. Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det ville have en positiv effekt på mit helbred

Jeg er 43 og har ikke haft nogen pensionsordning i de 7 år jeg har været sygemeldt. så man kan vist roligt sige jeg er screwed …