Rigsrevisionen har set på brug af private aktører.
De belønnes ikke nok for at få ledige i ORDINÆR beskæftigelse, men belønnes også for “andre resultater”.:eek: Gad vide, om de belønnes for arbejdsprøvninger, aktiveringer?!
Nu ved jeg ikke om det er mig der misforstår (eller slet ikke forstår:confused:) noget, men vil det sige, at rigsrevisionen IKKE mener, at Private aktører skal have løn for f.eks., at sende ledige fleksere i arb.prøvning, hvor målet IKKE er ordinær beskæftigelse.
Problemstillingen er jo nok den sædvanlige… når der ikke ER job at få på det ordinære arb. marked, men man ønsker at folk ikke tæller i ledighedsstatistikkerne, så må man finde andre løsninger… og det bliver jo selvfølgeligt at aktivere på den ene eller anden måde.
Ind til krisen begyndte kunne de jo nemt kun give bonus’er for ordinært arbejde, da der VAR jobs nok at jage folk ud i… nu holder den ikke længere, og der skal andre prioriteringer til for at få folk væk fra passiv forsørgelse så de ikke lyser op i ledighedstallene, og det er bare logisk nok aktivering.
Vi så det under Schlütter også… dengang var der ikke noget arbejde at få heller, og resultatet blev tvangsarbejde, eller “dum i arbejde” som det hed dengang…
Pointen for dem er, at vi som ledige bare ikke må eksistere i papirerne… vi skal befinde os i et twilight zone hvor resten af DK ikke opdager problemet.
[QUOTE=zuza;57641]
Så den ene gruppe arbejdsløse slår sig ned som private aktører til at holde øje med nogle andre arbejdsløse.:kram:
[/quote]
Det ser jeg så ikke det store problem i, så længe at de private aktører behandler de/os andre arbejdsløse ordentligt.
Og hvad det angår, har jeg ALDRIG fået så fin en behandling af kommunalt personale, som den jeg får hos privat aktør, han fortjener sg* at få en ordentlig løn.
Da jeg var på Privat Aktør Kursus, var De IKKE kommunalt antsatte, men et Firma hyret af kommunen. Hvilket er noget helt andet.
Og jeg har sq aldrig oplevet magen til møgkursus!! Var det samme ligegyldige jobsøgning via nettet o.s.v. som alle andre kurser jeg har været på.
Desuden var der elendig planlægning, Kursister ( fleksjobbevilligede) kom løbende" ind på kurset, så der var aldrig nogen sammenhæng, hverken i forløbet, eller os kursister imellem.
Dette påpegede jeg/ og andre.. men da " lederen" blev udskiftet 4 gange..ja så røg det li`som ud i sandet.
Jeg sagde det i min Evaluering af kurset, og De beklagede det også, men var sq ligemeget, jeg var Fløjtende Glad da det var overstået ( 26 uger) og fik ingen hjælp til job eller andet jeg kunne bruge.
Sendte knap 200 uopfordrede ansøgninger ud.
På positiv listen: dejligt at møde andre flekser, som var ligeså frustrede som en`selv, og vi støttede hinanden, fik nogle gode grin, plus mange enslydende historier over smøgpauserne . Men ellers: spild af tid og " penge"