Så er den gal igen: For mange på førtidspension

http://avisen.dk/danmark-har-for-mange-foertidspensionister_134441.aspx

Går man i substansen glimre de store armbevægelser sig ved mangel på faktuel viden om:

1. psykisk sygdom og implikationerne ved fx psykisk sygdom

2. eksisterende lovgivning og mulighederne heraf

3. borgernes ønske

Ren (borgerligt) spin vil: ace dk sikkert sige …

Nææ,

Problemet er at der vurderes ud fra de der blev tilkendt i 1995, hvilket var under helt andre forudsætninger, og derfor IKKE sammenligenlig, med tilkendelskritere idag.

VH Popiae

Di har i meget lang tid tid kørt sin smædekampagne og lobbyarbejde mod pensionister (de banditter kunne jo starte med at ansætte nogen af de mange ledige unge i stedet)…

Men gad vide hvem det nu er der udtaler sig…Landsforeningen for bedre psykiatri

Er det ikke en patientforening der skulle varetage almindelige menneskers interesse ?
Lyder mere til at været parkeret i Di’s spin…

Jesus christ, altså…

http://politiken.dk/erhverv/ECE1069968/for-mange-parkeres-paa-foertidspension-/

Hvad er der galt med borgerløn? Ok jeg synes at borgerløn er bedre end FP, da jeg ikke tror det ville skabe den samme misundelse, som man ser overfor FP idag.

Det er jeg ganske uenig i, fordi borgerløn, ikke nødvendigvis stemmer overens med den mistede arbejdsevne.
Og hvad med vores fagforeninger, og pensionskasser , skal den forsikring droppes?

VH Popiae

Fakta er, at der i dagens Danmark findes medborgere uden et egentlig reelt forsørgelsesgrundlag pga. en “besynderlig” lovgivning, ligesom der findes medborgere der “pines og plages” i et “kør-rundt-system” der mangler sidestyke, blot fordi “man” skal sikre sig, at disse borgere ikke er “fulde af løgn”.

Blot læs tråde her på K10 …

Med en retsbestemt garanteret reel minimumsindkomst, ville mange af disse sager og mishandlinger være forhistorie.

Omvendt er der er ydelser til bedrestillede, der kan inddrages til fordel for de svageste borgere i dette land.

En model til en fornuftig velfærdsstat kunne være, at velfærdsstaten giver retsgaranti for et værdigt liv og som modydelse betaler borgeren sit velfærdskontingent (gerne med glæde).

På den måde behøver de gamle ikke sidde i deres eget l*rt i halve og hele dage på de kommunale plejehjem, borgeren uden egentlig reel forsørgelse kan købe sig til mad, tøj og tag over hovedet osv.

Vil man forsikres ud over den vedtagne “standardpakke”, bliver det for borgerens egen regning (uden fradrag i medlemskontingentet til velfærdsstaten, idet det ellers er velfærdsstaten, der er medbetaler).

BTW: Hvis man fx har prøvet selv at betale for lægebehandling i udlandet, så har men en idé om, hvad man bla. kan få herhjemme for sin kontigentbetaling til velfærdsstaten …

Uddannelseessystemet er heller ikke gratis … vores unger gik på privatskole, det var heller ikke gratis, selv om der i grundskolen substitueres med offentlige kroner osv, osv …

Infrastrukturen virker i det meste vejr, PMV’er henter Moster Olga på landet under ekstreme vejrsituationer, for at fragte hende til det nærmeste behandlingssted, lægeambulancen genopliver gammelfar X gange, rednings- og ambulanceflyvning til 40.000++ kroner i timen sker vedrelagsfrit i døgnets 24 timer for børn, unge, arbejdsduelige såvel som ikke arbejdsduelige og gamle osv osv osv …

Jeg kvitter gerne et par flasker rødvin og én af de fire årlige udenlandsferie for at betale hvad det koster at holde værdig liv i den velfærd for alle.

Jeg ved simpelhen ikke hvad navn på anden(flere muligheder)skulle gavne.

Såfremt der var vilje fra regeringen, til at folk skulle have rette hjælp, blev den givet.
Men..

Problemet er netop, at det ikke er regeringens politik.

De vil ikke give rette hjælp, ergo nytter det ikke at lave nye ydelser, eller andre lign tiltag.

Hvis lovgivningen, med hensigten blev overhold, sad folk ikke fast i systemet som de gør idag.

Men forstå, at det er politikken idag, uanset hvad.

VH Popiae

Regeringen har kun et mål:

Vælgere og når de falder ned over fp-flex og sygedagpenge -
vinder de vælgere hver gang!

For det går ikke ud over det store befolkningsantal, som så -
sikre stemmer!

Vi er alligevel for svage til at råbe op - mange tør ikke -
pga angsten for at miste det de lige nu …har..eller ikke har?

Jeg er så træt af systemet - så træt af de kommunalt ansatte -
som man skulle formodes at hjælpe og tage vare på os,
der så bare nedgør og ydmyger os -
ja ligefrem bare tolker selv - og dermed fylder ens sag med løgn -
som man derpå ikke engang kan få lov at rette deres “fakta” i.

Jo mere en ansat idag spare kommunen for -
jo mere får de i lønningsposen!

FOR H****** DA VI ER DE SVAGE DER HAR HJÆLP BEHOV -
KAN I I****** IKKE SE AT DET IKKE KUN ER OS I TRINER PÅ
OG ØDELÆGGER; MEN OGSÅ HELE VORES FAMILIE???

http://avisen.dk/k-vi-har-ikke-raad-til-den-offentlige-sektor_134693.aspx

Citater fra Lene E. (K):

Det sidste markerede ville jeg foretrække ikke blev sat i værk, får helt stress bare ved tanken!

Agnes Marie…
Fortsætter lige med at quote fra dit link…
For er egentligt lidt målløs over denne udtalelse fra Lene Espersen :slight_smile:

Står damen ikke og siger lige ud at det er noget møg VKO har lavet de sidste 9 år… det kan man da kalde selvkritik… mailgatesagen må da vist have ramt hårdt…:smiley:

#Agnes marie

Er så absolut enig, men det IGEN IGEN IGEN typisk en TOM PENGETÆNKENDE tanke/forslag - der ingen ide om hvilket konsekvenser det kan få for mange folk, konsekvenser som den “kære” Lene tilsidesætter…

Det komplet forrykt at man kan tænke sådan - måske man i stedet skulle til at kigge på HVORFOR det er at det ender sådan for alt for mange folk, i stedet for at gøre de nuværende MERE syge end de er i forvejen hvilket det er blandt mange ting det vil medføre… Jeg brækker mig over sådan udtalelser… :mad:

Jo tak, smut du bare af formandsposten og gerne fra politik frk. Espersen ! Farvel !, undlader mine inderste tanker om det forslag :o

#S_Phoenix

Jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg havde fået den hjælp som jeg bad om da jeg var 19 år, så ville jeg ikke være hvor jeg er nu. I stedet er jeg syg på 17. år.

Jamen præcist, og det jo der en af hovedkernerne er som man lader stå hen…

Man går i ALT for lang tid (år!), før man har en afklaring man reelt kan bruge til noget, og i den tid er uden at have reelle tal på det, men 8/10 blevet mere syge grundet systemets kløer som jo er SÅ velfungerende…

Det eneste der virkelig sker lige nu er at dem der syge bliver mere, og der kommer kun flere til grundet man ikke går ned og finder roden af problemet, i stedet vil man gøre tingene værre ift. fleks og ftp, og halvt jage alvorligt syge tilbage på et arbejdsmarkedet som de på ingen måde vil kunne klare… og hvad er konsekvensen så ? :eek:

Bærer ikke nag som regel, men som dig selv havde jeg fået den hjælp jeg bad om da jeg besøgte min læge første gang var jeg ikke her nu, i stedet får man af vide (AF EN LÆGE!), " du skal jo bare tage dig sammen "… :mad:

Sjovt som man skal gå så lang tid for enten den rette behandling og/eller korrekte afklaring i en acceptabel tid… !