Vi har lige været i banken og fået den glædelige nyhed, at vi gerne må låne 100.000 kr, så vi ikke bare kan få vores første, men også en helt ny bil.
Min mand har fast arbejde mens jeg i min venten på job er på særlig ydelse.
Må jeg optage lån og dermed komme til at eje en halv bil? Jeg ved, at hvis jeg var på kontanthjælp måtte jeg ikke. Men hvordan er det med særlig ydelse?
Selv mener jeg at kunne huske, at særlig ydelse ikke har en formuebegrænsning på 10.000, som kontanthjælp, er det korrekt?
Håber nogen kan svare, så jeg roligt kan skrive under på lånet og blive bilejer for første gang
[QUOTE=H.M.;186520]Vi har lige været i banken og fået den glædelige nyhed, at vi gerne må låne 100.000 kr, så vi ikke bare kan få vores første, men også en helt ny bil.
Min mand har fast arbejde mens jeg i min venten på job er på særlig ydelse.
Må jeg optage lån og dermed komme til at eje en halv bil? Jeg ved, at hvis jeg var på kontanthjælp måtte jeg ikke. Men hvordan er det med særlig ydelse?
Selv mener jeg at kunne huske, at særlig ydelse ikke har en formuebegrænsning på 10.000, som kontanthjælp, er det korrekt?
Håber nogen kan svare, så jeg roligt kan skrive under på lånet og blive bilejer for første gang
[/quote]
Går ud fra at det er den særlige ledighedsydelse du mener.
På den særlige ledighedsydelse må du godt købe og eje bil, og have formue over 10.000 kr.
[QUOTE=jasch;186542]Har aldrig hørt om særlig ledighedsydelse…
[/quote]
hvis man er tildelt fleks og ikke kan modtage kontanthjælp
så kan man søge særlige ydelse
beløbet er det samme som kontanthjælp
men hvor man netop godt må have over 10.000
der er jo en del som ryger over på kontanthjælp eller ingen ydelse
før de bliver tildet fleks.
hvis man kommer direkte fra sygedagpenge til fleks
så kan man få ledighedsydelse
Ja men jeg tror altså det er 2 forskellige ydelser der bliver snakket om her, nemlig ledighedsydelse til ledige fleksjobbere, og så særlig ydelse til dem som ikke er berettiget til kontanthjælp efter fleksvisitationen.
Den særlige ydelse § 74i er den man får hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp hvis man feks er gift… og der er ikke nogen formue grænse på 10.000
Den alm ledighedsydelse er der heller ikke nogen formue grænse på så uanset hvilke en der er tale om her, så er der jo ikke noget problem … så glæd du dig blot over din nye bil (i vente )H.M.
Tillykke.
jeg kan varmt anbefale en Peugeot 107 som koster der omkring de 100.000 kr. fra ny. men der er vist rigtig mange i den prisklasse, så god fornøjelse med at prøvekøre:D