hej
er der nogen der kan hjælpe mig, har hørt at hvis man får fleks eller førtidspension efter de nye regler, skal sagen tages op hver år, er det rigtigt ?
hilsen nielsen 69
hej
er der nogen der kan hjælpe mig, har hørt at hvis man får fleks eller førtidspension efter de nye regler, skal sagen tages op hver år, er det rigtigt ?
hilsen nielsen 69
der er ikke vedtaget noget endnu
der er ikke engang kommet nogen forslag endnu
men der sker noget for dem under 35 år, det er helt sikkert
Først: Hvilke nye regler? Så vidt vides er der ingen nyere regler end dem fra reformen i 2003.
Dernæst: Nej, der er ingen regel eller paragraf, der siger, at fleks og førtidspension skal tages op til vurdering hvert år. Det er som så meget andet fjollede rygter.
vi var sammen med nogen i aften der fortalte at en af deres venner oplevede det, og det kunne jeg ikke forstå
det må så være noget andet, for har aldrig hørt fleks og kontrol
kun en FP med kontrol på 2-3 år og hvis der ikke er sket en bedring bliver den varig
[QUOTE=MTVRV1;206516]det må så være noget andet, for har aldrig hørt fleks og kontrol
kun en FP med kontrol på 2-3 år og hvis der ikke er sket en bedring bliver den varig
[/quote]
Der har altid været kontrol med flex… du har selv pligt til at fortælle hvis du kan klare flere timer end du er sat til… eller om du evt kan arb. på fuld tid..
Knus Lone
[QUOTE=Lunasdatter;206518]Der har altid været kontrol med flex… du har selv pligt til at fortælle hvis du kan klare flere timer end du er sat til… eller om du evt kan arb. på fuld tid..
Knus Lone
[/quote]
den samme pligt har du også, hvis du får det bedre på førtidspension
så du måske kan klare et fleksjob
kontrol er noget helt andet, da læger skal bedømme om man har fået det bedre
Det er kun rygter, de er ikke engang begyndt på arbejdet omkring reformen endnu.
Så vidt jeg kan se er det det samme, du spørger om i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=21345
I den andet tråd skrev jeg:
"[i]Hvis man er visiteret til fleks og går ledig, så skal man revurderes når man har været ledig i 12 ud af 18 mdr.
Ved revurderingen skal kommunen overveje en førtidspension.
Jeg mener, at du kan finde det her: http://www.clh.dk/?id=1474
Men førtidspension skal ikke tages op hvert år.
Det gælder kun for ledige fleks’ere.
De fleks’ere, som er i job fortsætter jo bare hvor de er.[/i] "