Satser 2013 ledig flexjobber

hej

hvad er satser for ledig flexjobber i 2013.

lige nu er på kh men efter nyt år alle ledige flexjobber skal modtage ledighedsydelse.

hvad er satser??

tak for svar

[QUOTE=dobar;250763]hej

hvad er satser for ledig flexjobber i 2013.

lige nu er på kh men efter nyt år alle ledige flexjobber skal modtage ledighedsydelse.

hvad er satser??

tak for svar
[/quote]

For det første er det ikke endeligt vedtaget endnu, men forventes at blive det.

Da du kommer fra kontanthjælp, vil ledighedsydelse udgøre det samme som kontanthjælpen, men du har den fordel at du ikke er indtægt eller formueafhængig.

[QUOTE=supersus;250766]For det første er det ikke endeligt vedtaget endnu, men forventes at blive det.

Da du kommer fra kontanthjælp, vil ledighedsydelse udgøre det samme som kontanthjælpen, men du har den fordel at du ikke er indtægt eller formueafhængig.
[/quote]

jeg var på mødet i kommune igår i sb sagde at jeg blive overført til ledighedydelse efter nyt år.. de har fået på skrift. men ved ikke om det er vedtaget eller nej.. men de fik på skrift.

jeg har hørt det blive ca. som kh men vil gerne vide satser kan ikke finde noget på google.

[QUOTE=supersus;250766]For det første er det ikke endeligt vedtaget endnu, men forventes at blive det.

[/quote]

Mener heller ikke det er omfattet af gensidig forsørgerpligt.

vi i herning kommune har lige været til et møde og de sagde de var samme satser som kh, så der er nok ikke noget , at hente med mindre du er gift eller har formue,.

Alt i reformerne ER altså ved taget af både regering, venstre og LA og har dermed politisk flertal - det mangler kun det sidste stempel, som siges at forsegle aftalen allerede på Torsdag.
Så desværre er løbet kørt for alle os, der til det sidste havde håbet på mere tålelige ændringer…

[QUOTE=jjsonn;250771]vi i herning kommune har lige været til et møde og de sagde de var samme satser som kh, så der er nok ikke noget , at hente med mindre du er gift eller har formue,.
[/quote]

Og den frihed at du i fremtiden kan stifte formue, kan få udbetalt erstatninger og kan blive gift (og have samlever, hvis kontanthjælps reformen bliver til noget)

Ud over det, er det jo det første skridt til flexjob om ikke andet, så en del bedre end kontanthjælp.

[QUOTE=Abraxus;250774]Og den frihed at du i fremtiden kan stifte formue, kan få udbetalt erstatninger og kan blive gift (og have samlever, hvis kontanthjælps reformen bliver til noget)

Ud over det, er det jo det første skridt til flexjob om ikke andet, så en del bedre end kontanthjælp.
[/quote]

jeg mener også det bliver bedre end på kh.

når vi flytte til ledighedydelse så det bliver mindre stress hvis man købe dyrere bil , ertatning, hus osv..

det er positiv.

Det er muligt der er nogle ting der bliver bedre men for jer der modtager § 34 ved siden af kontanthjælpen blir det et stort sort hul for § 34 udbetales ikke til ledighedsydelse men kun kontanthjælp

[QUOTE=helenekr;250773]Alt i reformerne ER altså ved taget af både regering, venstre og LA og har dermed politisk flertal - det mangler kun det sidste stempel, som siges at forsegle aftalen allerede på Torsdag.
Så desværre er løbet kørt for alle os, der til det sidste havde håbet på mere tålelige ændringer…
[/quote]

Det er kun 2. behandlingen… 3. behandlingen er først få dage før jul. Det regeringen V og LA lavede var en aftale, og det er ikke det samme som at den er vedtaget…

Den bliver da også vedtaget, men der kan stadig ske ændringer.

[QUOTE=helenekr;250773]Alt i reformerne ER altså ved taget af både regering, venstre og LA og har dermed politisk flertal - det mangler kun det sidste stempel, som siges at forsegle aftalen allerede på Torsdag.
[/quote]

Nu ikke forvirre mere end højst nødvendigt…

Reformen er ikke vedtaget endnu…

Jo jo det bliver den nok da der er et flertal for den…men den er ikke vedtaget endnu…

Bare lige så alle er med…

Med hensyn til hvor meget man får…

Så findes der nogle rigtige gode links på forsiden ude til højre i boksen Nyt på K10

Hvad betyder reformen af fleksjob og førtidspensions reformen for dig

Her står der følgende:

Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Reform%20af%20foertidspension%20og%20fleksjob/Hvad%20betyder%20reformen%20for%20dig/Kan%20du%20blive%20visiteret%20til%20et%20fleksjob%20fremover.aspx

Så hvis du er på kontanthjælp nu…så vil du efter nytår få ledighedsydelse alt efter om du er forsørger eller ej…på…

13.700 kr pr md hvis du har børn/barn og er forsørger…

10.300 kr pr md hvis du ikke har børn/barn og er forsørger…

Synes godt nok 10.300 kr før skat et et lavt beløb, specielt hvis man er alene om hele molevitten og ikke har en partner at splejse lidt med:eek:
Og endnu værre for dem, der måske aldrig finder et job, og skal sendes fra Herodes til Pilatus i årevis, for at opretholde retten til ledighedsydelsen…

Med vedtaget mener jeg, at vi som bare venter på det bliver kørt endeligt igennem - det bliver som det bliver, der er politisk flertal og d 1 Januar starter cirkus sparekniv - synes lige så godt man kan kalde en spade for en spade, for det bliver ikke anderledes uanset hvornår stemplet rammer papirerne…med andre ord, løbet er kørt og man kan lige så godt vænne sig til det og se fakta i øjnene:(

Jeg har i dag lige fået en mail fra min rådgiver, da jeg også overgår til ledighedsydelse i 2012.
Jeg har fået følgende svar:

2012: nuværende sats 91% af dagpengesatsen

2013: her nedsættes den til 89%..