Så er kæresten lige blevet tilbudt flexjob, som han har sagt nej til
Ham han skal arbejde for en aggressiv person, der er kendt for ikke at betale løn til sine medarbejdere (og meget andet)
Hvad bliver konsekvensen?
Så er kæresten lige blevet tilbudt flexjob, som han har sagt nej til
Ham han skal arbejde for en aggressiv person, der er kendt for ikke at betale løn til sine medarbejdere (og meget andet)
Hvad bliver konsekvensen?
Uha, den er tricky! :mad: Håber han, har kontaktet jobkonsulenten, inden han takkede nej til jobbet. I princippet, må man ikke takke nej til et job, der indeholder de rette skånehensyn osv. Men hvis han kan bevise, at det er en uduelig arbejdsgiver mm, så går det måske lige… :kram:
nej man kan ikke sige nej uden der sker noget, tror de kan tage hans ledighedsydelse, så det er ikke godt.
tricky nej endeligt en person mister retten til ledidighedydelse i 5 uger.hvis personen afslår et rimeligt tilbud om flexjob hvis personen indenfor 12 måneder efter hændelsen igen afslår et rimeligt tilbud om flexjob mister personen retten til ledighedsydelse
denne sanktion kan kun gives hvis personen er blevet tilbud et flexjob.det skal af tilbudet fremgå hvilken arbejdsfunktioner personen skal udføre personens arbejdstid. arbejdsvbelastning,skånehendsyn.løn,ansættelsesvilkår MV.hvis disse forhold ikke er beskrevet i tilbudet.vil det ikke være muligt at vudere om tilbudet er rimeligt i forhold til modtageren af tilbudet.sanktionen. om selvforskyldt ledidhed kan ikke anvendes hvis personon FX ikke vil deltage i en jobsamtale med en arbejdskiver.ikke gennemfører eller starter i et praktikforløb.siger nej til arbjedsorøvninger . MV i disse tilfælde skal jobcenteret i stedet foretage en rådigshedsafprøvning.
overstående er fra statsforvaltningen som de brugte i min sag
men må sige ser ud til du er på tynd is
skal så sige man kan være heldig at første gang man sige nej så kan man slippe med skrækken.men så skla man virkelig gå stille med dørenen
Helt ærlig… -hvor svært kan det være at sørge for arbejdsgiveren IKKE vil ansætte én ???
Ret ryggen og hav medindflydelse på hvor I vil hen i fleksjob… -nogle steder vil man falde på knæ for at blive ansat, andre steder gør man ALT for IKKE at blive ansat ![]()
.
hold da op klap lige hesten 2 sec
det er skam let nok men komunen kan få det til at betyde du ahr sagt nej så har du stadig det prob.sagt rent ud aldrig sig hendtyde noget som helst der kan bruge tolkes som et nej for tro mig komunen vil tolke det som et nej så derfor
tja har komunen et sted hvor de vil indordne sig efter ens hendsyn osv skal man søge det længer er den ikke
Kæresten har trukket sit nej tilbage og skal til møde om nogle dage, så må vi se hvad der sker.
Personen han skal arbejde for er psykopat og har voldelige tendenser - rigtig mange er bange for ham og han har før benyttes sig af tæskehold. Rigtig mange mennesker er med god grund bange for ham.
Slipper han ikke må vi tage de 5 ugers karantæne
og så aligevel ikke nu når jeg har læst det du skriver nu så vil han ikke få/miste de 5 uger som jeg skrev her er quete
så fat i konun jobcenter fagforening osv for hvis mande er psykopat så vil han slippe hvis det ikke bare er rygter men er der hold i det ja så skulle der ikke være noget at være bange for.
men er det i den aftale timer funktioner skånehendsyn osv osv skrevet ind i den andsættelse hvis ikke så er der jo en smut vej der forde det skal der efter loven
Hvordan mon det endte for kærsten,det vil jeg og andre sikkert gerne høre om .
Håber det endte godt.
Hejsa
Havde funlstændig glemt denne tråd.
Kæresten slap for jobbet - og to mdr gik ham han skulle arbejde for konkurs.
Kæresten har fået et godt kommunalt job, så han er glad
Tumnus
[QUOTE=tumnus;234540]Hejsa
Havde funlstændig glemt denne tråd.
Kæresten slap for jobbet - og to mdr gik ham han skulle arbejde for konkurs.
Kæresten har fået et godt kommunalt job, så han er glad
Tumnus
[/quote]
Det var da dejligt at Høre,ønsker alt det vil gode forsætter ![]()
Godt at gøre om happy end. God vind fremover
Arj, så stride er kommunerne altså heller ikke. Jeg har prøvet at sige op selv, og den gik glat igennem for det var pga. jeg ikke kunne klare jobbet. Hvis man siger “jeg kan ikke arbejde for den mand, fordi han er rivende gal i skralden og jeg er pisse bange for ham, og det trigger min angst helt vanvittigt,” tror jeg ikke kommunen er interesseret i at få en ud i jobbet (så risikerer de nemlig en erstatningssag senere) ![]()
[QUOTE=extra;156180]tricky nej endeligt en person mister retten til ledidighedydelse i 5 uger.hvis personen afslår et rimeligt tilbud om flexjob hvis personen indenfor 12 måneder efter hændelsen igen afslår et rimeligt tilbud om flexjob mister personen retten til ledighedsydelse
denne sanktion kan kun gives hvis personen er blevet tilbud et flexjob.det skal af tilbudet fremgå hvilken arbejdsfunktioner personen skal udføre personens arbejdstid. arbejdsvbelastning,skånehendsyn.løn,ansættelsesvilkår MV.hvis disse forhold ikke er beskrevet i tilbudet.vil det ikke være muligt at vudere om tilbudet er rimeligt i forhold til modtageren af tilbudet.sanktionen. om selvforskyldt ledidhed kan ikke anvendes hvis personon FX ikke vil deltage i en jobsamtale med en arbejdskiver.ikke gennemfører eller starter i et praktikforløb.siger nej til arbjedsorøvninger . MV i disse tilfælde skal jobcenteret i stedet foretage en rådigshedsafprøvning.
overstående er fra statsforvaltningen som de brugte i min sag
men må sige ser ud til du er på tynd is
skal så sige man kan være heldig at første gang man sige nej så kan man slippe med skrækken.men så skla man virkelig gå stille med dørenen
[/quote]
Hej med jer - er der nogen af jer, der har et link til denne lov, som statsforvaltningen brugte?
Jeg har virkelig brug for det til mig sag.
På forhånd tak ![]()