Søgning efter principafgørelser i AST?

Hvordan søger i andre efter principafgørelser?

Jeg syntes ast er umulig at søge på, der er alt for mange valgmuligheder man kan jo blive ved og ved. Måske er det blot mig der er en klovn til at søge, syntes ikke vejledningen derinde er så super
Kender i evt. til andre steder hvor man kan få en introduktion til hvordan hulan man søger derinde?

Når nu jeg fx leder efter principafgørelser vedr. merudgifter efter serviceloven, hvad skal jeg så vælge i feltet “Lovområder”

[QUOTE=Mariepigen;113516]

Når nu jeg fx leder efter principafgørelser vedr. merudgifter efter serviceloven, hvad skal jeg så vælge i feltet “Lovområder”
[/quote]

Her kan du vælge social service, da Merudgifter hører under denne lov.

Jeg plejer at bruge 1 eller 2 stikord, som det handler om i søgeord, og der kommer forskellige afgørelser.

[QUOTE=curls;113517]Her kan du vælge social service, da Merudgifter hører under denne lov.

Jeg plejer at bruge 1 eller 2 stikord, som det handler om i søgeord, og der kommer forskellige afgørelser.
[/quote]

Takker :slight_smile: Hvad med emneord bruger du også det?

[QUOTE=Mariepigen;113518]Takker :slight_smile: Hvad med emneord bruger du også det?
[/quote]

Nej den har jeg ikke brugt… Bruger faktisk næsten kun søgeord…

Men i Paragraf kan du skrive 100… da den lov Merudgifter til voksne hedder serviceloven § 100. :wink: Paragraf har jeg bruget få gange…

[QUOTE=curls;113520]Nej den har jeg ikke brugt… Bruger faktisk næsten kun søgeord…

Men i Paragraf kan du skrive 100… da den lov Merudgifter til voksne hedder serviceloven § 100. :wink: Paragraf har jeg bruget få gange…
[/quote]

Tak tak

Vel også 84 som den hed før? jeg ved ikke hvad den hed endnu tidligere, men tror det var i 40érne et sted