Prøv lige at se SU-styrelsens hjemmeside, der er faktisk mulighed for ekstra SU pga skavanker handicaps og sygdomme, lige som du jo kan tage et studie lån.
Når (hvis) afslaget på reva kommer, skal du naturligvis anke det (kommunerne ved god det er nemt bare at give afslag, for alt alt for få anker = rigtig mange penge sparet) Og det skal du selvfølgelig gøre ud fra at du mener du bliver 100% selv forsørgende, som er en af udgangspunkterne for at kunne få reva.
Der skal du dog være opmærksom på, at du nogle måneder efter endt reva, i så fald du ikke har fået job, hører til på KHJ under normale KHJ vilkår, er du blevet mere dårlig, så skal du til at bevise du er syg, er det så du ikke kan gennemføre, er det igen KHJ. KUN hvis du bliver syg af anden sygdom end det der er registreret på dig ved reva start, er det muligt at overgå til sygedagpenge, og der skal man stadig opfylde kravene for det (dvs x antal timer)
MEN inddrag ved den søde grød ikke økonomi, forstået på den måde at du gerne må belyse at du ikke kan overkomme studiejob (husk lægelig dokumentation, det er alfa omega) og belys gerne at du ikke kan modtage de muligheder der er via SU styrelsen, men lad være med direkte at skrive at du gerne vil have revalidering fordi du ikke kan klare dig på en SU, det får du absolut intet andet end negativ holdning ud af at gøre, for det er altså ikke myndighedernes problem at du har sat dig så hårdt i det at du ikke kan klare dig for en SU, det er dit problem, der til er der jo tusinde af mennesker der formår at overleve på SU… så drop den del, for din egen skyld, du skal i stedet koncentrere dig om at bevise at din funktionsevne er nedsat så du ikke har mulighed for at deltage på lige vilkår med andre, og at du uden støtte ikke vil kunne gennemføre.
Dog skal du vide at hvad nu end du gerne vil, helt ikke må tage over 3 år, kommunerne må planlægge op til 5 år, men kun ekstrem få får lov at få reva-ydelse i mere end 3 år.
Tiden til at forbedre karetkere (gøre sig studie parrat) foregår for langt langt de fleste på for-revalidering, og der er ydelsen (igen) KHJ, kun meget meget få, for lov at få den periode på alm revaliderings ydelse, så du skal absolut IKKE forvente anden ydelse end KHJ, i den periode, hvis du har behov for det.
Men ærlig talt lyder det altså ikke som om du lige pt er klar til at gå i gang med ret meget, din psyke er godt og grundigt belastet og i mine øre lyder det som om du har brug for en periode med ro til at samle dig selv op, før du kan gå videre med dine reva-planer, ikke at du får ro af ikke at have reva-planer, det får du ikke, men du får altså heller ikke ro af at have, for du vil alligevel først kunne komme i gang efter sommerferien og i den tid får du altså ikke lov til at gå (møg system) der ud over skal du jo have noget at lave af, og du når at falde for varigheds begrænsningen inden du kan påbegynde Reva, og så nu nok nød til at se i øjnene at du er dømt til KHJ fra du falder for tidsbegrænsningen til du starter dit studie.
Jeg ved godt det er super deprimerende læsning, KHJ her og KHJ der, men selv om at jeg gerne ville stryge dig med hårene er det mig desværre ikke muligt, for din skyld, for du er nød til at sætte tæring efter næring, også den næring du får senere, jo før man venner sig til det, jo nemmere er overgangen, og lige nu, mens du har lidt mere at gøre godt med (skrevet uden at jeg kender satserne) er det blidere for psyken, fordi du ved du har lidt på kistebunden, hvis køleskabet går i stykker, eller det alligevel er for svært at hutle dig i gennem måneden, eller du ser en lækker jakke du bare MÅ eje… den mulighed har men ikke rigtigt på en KHJ, så må man til at gå tikker gang og spørge kommunen pænt om man kan få dækket fx tandlægeudgifter, eller køleskabet som jo er stået af.
Det nemmeste ville være at sige til dig at du ikke skal tænke på det for ork det intet problem, men det vil være at lyve, og kun medføre en storm af K10 medlemmer som banker mig oven i hovedet.