zuza
19. August 2008, 09:36
1
Husk, at man FØR arbejdsprøvning, aktivering osv. osv., SKAL have et papir på, hvor mange timer man skal være der, skånehensyn osv.
Hvis man er i arbejdsprøvning UDEN de rigtige papirer, risikerer man at stå med håret i postkassen, hvis SKAT kommer på besøg.
Forlang OGSÅ, at der står, hvilke arbejdsopgaver der skal afprøves osv.
De (SKAT) vil tjekke, om der er orden i regnskaberne, om der udføres lyssky arbejde, uden at der afregnes moms og skat til de offentlige kasser. Men også om virksomhederne på andre områder overtræder loven og eksempelvis har arbejdskraft ansat, som også hæver dagpenge eller andre sociale ydelser.
http://www.business.dk/article/20080818/dinepenge/708180029/
:kram:
gh72
19. August 2008, 10:17
2
Det er naturligvis altid godt, at der er orden i papirerne, men jeg er nu ikke nervøs i forhold til SKAT mht arbejdsprøvning osv.
Det må da være meget let at for dem at skaffe dokumentation for, at det er en arb.prøvning eller en aktivering, der er igang.
zuza
19. August 2008, 10:33
3
he-he… Skat vil sikkert forlange, at DU skal dokumentere din tilstedeværelse, for kommunerne har jo uendelige sagsbehandlingstider.
Du skal jo også ifølge loven have en skriftlig plan for din arbejdsprøvning, aktivering osv.
Jeg er i jarbedsprøvning - men jeg har da ikke nogen skriftlig plan over hvad der skal foregå/ske.
Jeg har blot en skriftlig aftale, mellem virksomheden, Jobcentret og mig selv.
Er det ikke nok?
Den Udstødte