spøgsmål om husleje

nogen der ved hvad der sker vis vi får penge tilbage i husleje , jeg er på kontanthjælp og min kærste på sygeløn , skal jeg betale mine til komunnen eller må vi få dem når vi står begge på lejekontrakten , nogen der ved det mvh john

Det kommer nok an på beløbets størrelse.

Taler vi 250.000 kr eller 8.500 kr…

Man må jo gerne få sine penge hvis man fx får penge tilbage i varmeopgørelsen - omvendt vil de heller ikke være med til at betale underskuddet:)

hejsa der bliver nok 30000kr tilbage på et år måske derfor vi er ved at gå på røven ,

Hvorfor får i penge tilbage i husleje ? Er det for meget betalt varme eller andet i den stil ?

det er an på hvorfor i får tilbage. F.eks Har i haft en for høj husleje men modtaget boligydelse efter den skal i betale en % sats tilbage.

Så der er nok ikke nogen vej udenom en snak med en økonomi sagsbehandler.

for høj husleje . i randers ikke varme ,

I kommer nok til at betale en del af boligydelsen tilbage. Den er jo tildelt og beregnet på baggrund af den husleje, som i nu får lidt tilbage af…

vi har ikke fået boligsikring til den lejlihed her , så skylder ikke noget til komunnen så håber der kommer lidt til os med tiden , så ham der hjælper mig i min anden sag måske også kan få lidt af os med tiden . :p:p

Ved ikke lige med hensyn til tilbagebetaling men du vil ikke kunne kh fordi du pludselig har ober 10000 de penge du får, skal bruges først, så det vil vare længe før du ville kunne få hjælp igen.

Kommer vel an på om huslejen indgår i beregningen af de sociale ydelser, du har fået. Fx evt §34

Huslejen er alt for høj i DK. Man få ikke valuta for pengene. HORROR!!! Lav standart…gammelt l…som falder fra hinanden.

nej det gør det ikke, hvis du selv har penge er du ikke berettet til kh.

Kunne du evt få udlejer til at modregne i nuværende husleje? altså sænke huslejen yderligere i de næste 12 md? så får du ikke udbetalt dem og kan vel ikke trækkes i kH?
Tror det er en mulighed at gøre det på den måde? er ikke sikker.

hejsa så længe bliver vi vis ikke her har lige fået målt varme af så vi skal vis barer væk når sagen er over , men vi vil få en max husleje på 300kr pr kvm , med køkken fra 1960.

måske man kunne få udlejer til så at betale indskud det nye sted direkte? jeg tror at det er meget vigtigt at de penge ikke kommer ind over din konto, for så har du nemlig over de 10.000 og så kan du ikke få kontanthjælp.
Men start med at spørge på kommunen - det kunne jo være at man kunne se bort fra dem i forhold til at du skal bruge til indskud i anden lejlighed og flytning osv. Jeg tror jeg ville spørge - også for ikke at gøre noget helt galt, så du lige pludselig slet ikke har nogle penge.
Maja

hejsa maja tak for rådet vil ´gå ned og snakke med dem i morgen håber vi finder en løsning på det så min kærste og søn ikke bliver ramt af det ,