Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med.
jeg er på kontanthjælp og har været det i 17år
Vil jeg miste penge hvis jeg flytter ind hos kæresten i en anden kommune og han har arbejde. ???
Og lige noget helt andet. Må en på kontanthjælp tage på en 1 dags tur til tyskland ?? jeg er syg så jeg vil ikke blive kaldt ud på arbejde. og skal til at søge pension efter sommerferien.
håber der er nogen som kan svare på mine spørgsmål
Der er kun forsørger pligt hvis man er gift, så hvis I kun er kærester sker der ikke noget med din kontanthjælp.
Ja du kan sagtens tage på en éndags tur til tyskland, hvis ikke du skal til møde eller lign. med kommunen.
Jeg har været på kontanthjælp siden jeg var 18. har været ude i et par arbejdsprøvninger som ikke er lykkes. jeg har været syg siden barndommen men mine sagsbehandler har altid bare sagt at jeg var for ung til pension derfor har de bare ladet mig gå rundt på kontanthjælp i alle de år. det er først nu de har fundet ud af at jeg er kronisk syg og ikke ville kunne klare et job. da jeg også har en masse psykiske problemer jeg skal have terapi for så mener jobcenter og sagsbehandler at det vil være bedst at der bliver søgt pension så jeg har ro til at arbejde med mine problemer.
Nu er det riiigtig mange år siden jeg har været i Tyskland, og andre lande ud over Danmark for den sags skyld, men som kh’er mener jeg ikke du må tage til udlandet, uden at have fået tilladelse af din sb (sagsbehandler).
Jeg kan næppe tro at nogen vil tage sig af en 1 dagstur til tyskland, når der ikke er aftalt møder med kommunen eller andet (kan det virkelig passe at det er mod reglerne, hvem og hvorfor skulle nogen have noget i mod det)
Selv hvis nogen var interreseret hvordan skulle de så finde ud af det
Til vovse
Jeg siger ikke at det ikke passer hvad du siger (er der en sådan regel så er det dybt godnat)
[QUOTE=MTVRV1;171715]undskyd jeg spørger, men hvordan kan man være på kontanthjælp i 17 år
det lyder helt vildt i mine høre
er du sygemeldt i alle disse år
kan se der er kommet nogle nye regler her fra den 1-7-11
Så hvis du bor hos kærsten og lejligheden er hans, er det jo rigtigt at du ikke kan få. (er jeg sikker på).
Alternativt er halvdelen af husleje, ikke høj nok til §34.
[QUOTE=MTVRV1;171715]undskyd jeg spørger, men hvordan kan man være på kontanthjælp i 17 år
det lyder helt vildt i mine høre
er du sygemeldt i alle disse år
kan se der er kommet nogle nye regler her fra den 1-7-11
Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med.
jeg er på kontanthjælp og har været det i 17år
Vil jeg miste penge hvis jeg flytter ind hos kæresten i en anden kommune og han har arbejde. ???
Og lige noget helt andet. Må en på kontanthjælp tage på en 1 dags tur til tyskland ?? jeg er syg så jeg vil ikke blive kaldt ud på arbejde. og skal til at søge pension efter sommerferien.
håber der er nogen som kan svare på mine spørgsmål
mvh
[/quote]
Der vil ikke ske noget med din kontanthjælp, udover at du kan miste noget boligsikring, hvis du får det nu. Men selve satsen bliver ikke ændret, så længe I ikke er gift.
Du skal have din sagsbehandler med på det, hvis du skal rejse nogle steder - bare for at være på den sikre side.
Jeg nåede også at være over 10 år på kontanthjælp inden min ftp gik igennem sidste år. Og gik også sygemeldt mange år, hvor jeg ikke blev sendt ud.
[QUOTE=walle;171818]Kontant hjælp i 17 år det lyder vildt
kan godt forstå der skal skæres ned
når man kan gå i 17 år
har du tænkt på hvor pengene skal
komme fra
[/quote]
Jeg håber, at det er sagsbehandlingstiden du mener der skal skæres ned.
Der er intet nyt/unormalt i, at kommunerne fastholder syge mennesker på kh i 10-20 år, simpelthen fordi, at der for kommunen er en økonomisk fordel i det.
Hvis du læser startindlægget i tråden, så fremgår følgende:
"jeg er syg så jeg vil ikke blive kaldt ud på arbejde. og skal til at søge pension efter sommerferien. "
Jeg var selv på kh i 13 år før jeg blev tilkendt fp, og kender mennesker der sad i fælden i henholdsvis 12, 16, og 20 år.
"[i]Kontanthjælpens størrelse i de første seks måneder
Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.
Under 25 år
Hjemmeboende - 3.123 kr. (2011)
Udeboende - 6.472 kr. (2011)
Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.044 kr. (2011)
Med egne børn i hjemmet - 13.345 kr. (2011)
Hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.193 kr.
Du kan max få 13.345 kr. (2011), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.
Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.665 kr. (Svarende til 6.472 kr. som udeboende under 25 år + 1.193 kr. - normalbidrag for et barn).
Over 25 år
10.044 kr. (2011)
Med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011)
Du kan se alle satser for kontanthjælp på på retsinfo.dk. [/i]"