Hvor meget skal man betale i skat af forsørgersatsen på kontanthjælp (13.732 kr. pr. måned)? Hvor meget betaler du i skat af beløbet?
Det kommer jo an på dit fradrag og trækprocent, og den kan jo være meget forskellig fra person til person
Hvor meget betaler du i skat?
Hvad vil du bruge oplysningen til? Det afhænger jo som en anden skrev, af hvad man har af fradrag.
Er det fordi du synes du betaler mere end du havde regnet med, er dit fradrag mindre end du regnede med eller hvad er problemet? Hvis du skriver noget mere, kan vi måske hjælpe i dit konkrete tilfælde, men hvad andre betaler kan jeg ikke se, hvad du kan bruge til må jeg indrømme…
Jeg vil bare vide, om det er helt forkert, at jeg antager, at man har ca. 10.000 kr. udbetalt. Er det helt hen i skoven?
Vi har et personfradrag på 42000,- (pr år) og så ca en trækprocent på 39..
Det er bare sådan en rettesnor…![]()
Knus Lone
Er der ikke også noget med at fradraget er forskelligt fra om man er i job eller arbejdsløs. Jeg ved bare ikke hvor meget forskel der er. Man får ikke så meget i fradrag hvis man er ledig.
[QUOTE=KMH22081990;213359]Jeg vil bare vide, om det er helt forkert, at jeg antager, at man har ca. 10.000 kr. udbetalt. Er det helt hen i skoven?
[/quote]
Det er helt rigtigt med de ca. 10.000,-
-forudsat du ikke skylder i skat, og kun har dit personfradrag…
.
Hvis du har gæld som SKAT indkræver fx licens, bøder, boligsikring, mv. Kan de lave en lønindeholdelse som bliver opkrævet via din skat.
Jeg har ingen gæld, ingen anden indkomst og kun mit personfradrag.
Har kontanthjælpsmodtagere seks ugers ferie om året?
Hvorfor samler du ikke alle dine spørgsmål, og mailer dem til din kommune, så finder de svarene til dig…
Der var snak om at folk på kontanthjælp skulle have ret til 5 ugers ferie, men om det er blevet vedtaget skal jeg ikke kunne sige. Måske en anden ved det ?
Te-pigen… Tænk hvis vi alle svarede på den måde på folks spørgsmål… så ville K10 hurtig dø, at maile til kommunen med spørgsmål ved vi alle giver en svartis HVIS svar overhovedet der minder om en krig ![]()
[QUOTE=KMH22081990;213576]Har kontanthjælpsmodtagere seks ugers ferie om året?
[/quote]
Nu, er det godt nok et par dage siden (2008) jeg sidst var på kontanthjælp, men jeg husker min daværende sagbehandler sagde, at jeg havde ret til 3 ugers ferie. Men det er jo ikke sikkert, det forholder sig sådan i 2012.
Knuz Pedro
Du kan tage alt den ferie du lyster, du skal bare selv betale ; (
jeg har altid sprugte min sagsbehandler om jeg kan få tilladelse til at holde ferie 3-4 uger og jeg fik altid tilladelse og har altid beholdt min KH under ferie det var aldrig problem…
så det bliver ikke nogen problem bare spørg din sagsbehandler..
[QUOTE=Helle Smith;213591]Der var snak om at folk på kontanthjælp skulle have ret til 5 ugers ferie, men om det er blevet vedtaget skal jeg ikke kunne sige. Måske en anden ved det ?
Te-pigen… Tænk hvis vi alle svarede på den måde på folks spørgsmål… så ville K10 hurtig dø, at maile til kommunen med spørgsmål ved vi alle giver en svartis HVIS svar overhovedet der minder om en krig ![]()
[/quote]
*lol* ja og man kan da i hvert fald vide sig sikker på at få svar som vinden den blæser, man skal ikke regne med at få et rigtigt svar der, og da slet ikke hvis man ikke spørger på den rigtige måde.
MEN et eller andet sted er te´s svar jo positivt, det er da dejligt der stadig findes mennesker med stor tillid til systemet, for det betyder jo bare at de inden ikke selv har været i klemme eller at den klemme de har været i måske slet ikke er så selv for dem, og det er jo positivt.
Jeg har selv en bekendt jeg lige har rygget i ørene omkring hans sag, og han var… jamen de skriver det jo ned, jo den er s q god med dem, har du læst hvad de skriver? neeej det havde han da ikke og så måtte jeg grine, det hjælper ikke at han har min gamle SB´er, jeg ved hun er fuld af bæ, og super dygtig til kun at skrive det hun sys der er vigtig (læs det der kommer systemet til gode) så han skal nok få det sjovt, men lige så længe han stoler på at de gør deres ting for at hjælpe ham (læs endnu har de ikke rørt en finger andet end de typiske hvordan går det, nå jamen det fint nok farvel, og halvdelen af sygedagpenge tiden er ved at være gået) lige så længe kan jeg ikke rigtigt hjælpe ham, men nu ved han da hvor han kan henvende sig den dag han står med håret i postkassen.
Men det jo positivt at han tror på systemet, bare en skam systemet tisser godt og grundigt på ham.
Man har ingen ferie når man er på kontanthjælp…
Det er jo et krav at man står til rådighed for et job imens man modtager kontanthjælp..
Man kan vist få noget der hedder aktiveringsfri i en måned ca…eller det har man ihvertfald kunne…ved ikke om det er stoppet…
pr 1/4 - 2012 vil kontanthjælpsmodtage kunne få 5 ugers aktiveringsfri, hvor du også må rejse ud af landet. Mener at det kræver at du har været på kontanthjælp i 6 mdr.
Hvor mange ansøgninger om ugen skal man sende som kontanthjælpsmodtager? Skal de tjekkes igennem af kommunen?