[QUOTE=GitteThor;216496]Hej Eva
Hvis egen læge skriver i en status, at du bør til psykiater, er behandlingsmulighederne ikke udtømte i kommunens øjne. Heller ikke selvom en tidligere psykiater har vurderet de var det. Din læge tager altså ‘tråden op’ igen, hvis du sendes til en ny psykiater.
Kommunen spørger som regel ind til : Diagnoser, prognoser, behandlingsmuligheder og skånebehov, når de anmoder om en status. Nogen gange er de mere specifikke i deres spørgsmål.
Din læge kan selvfølgelig skrive under f.eks prognoser, at yderligere pres fra kommunen vurderes at skade dig på sigt. I så fald skal (bør) kommunen tage hensyn til dette.
Hvis kommunen holder på at du skal i arbejdsprøvning for at de kan afklare om du er pensionsberettiget, har du krav på en afklaring. Lige så vel som vi har pligt til at deltage i tilbud, har vi også krav på tilbud.
Det er op til kommunen at løse problemet omkring, hvor de vil sende dig hen. Det er ikke dig, der skal finde løsningen.
Hvis flere steder har sendt dig ‘retur’ til kommunen og har vurderet at du ikke er egnet til arbejdsprøvning, burde kommunen ud fra det vurdere at en arbejdsprøvning ikke er mulig og du dermed ikke kan indgå på arbejdsmarkedet.
Alt det bedste
Gitte Thor
[/quote]
ÅÅrrh så håber jeg da godt nok ikke at hun har skrevet, at hun synes det ville være godt. Det bliver jeg nødt til at tjekke op på på mandag. Jeg håber blot, at hun mente det rent privat, fordi hun ved jeg har det ad h til, men jeg sagde til hende, at jeg faktisk ikke længere snak med psykologer og psykiatere, da jeg ikke har bestilt andet de sidste 10 år.
Jeg har faktisk et stykke dokument fra en sagsbehandler på jobcentret hvor hun giver direkte udsagn om, at det ikke er muligt at sende mig i arbejdsprøvning og det ved de på musvågevej, men det er de åbenbart kolde overfor. Så jeg er godt nok spændt på, hvad de så finder på næste gang.
Hvis de endelig skal gøre noget, så skal de sende mig på et reva-center for at få min funktionsevne vurderet der, altså såfremt de stædigt holder fast i på musvågevej, at jeg ikke er berettiget en FP. Jeg frygter bare at de endnu engang sender mig til en jobkonsulent, der skal finde et firma, der kan arbejdsprøve mig.
Jeg har mistet alt håb og tro på, at det her nogensinde får en ende:(
Jeg har altid deltaget i alt hvad de har bedt mig om. Ikke en eneste gang har jeg sat mig på bagben. Når det så er sagt, så har de faktisk ikke bedt mig om særlig meget. Halvdelen af gangene er det mig selv, der har rykket i dem og bedt om, at der skulle ske et eller andet, der kunne få mig ud af det kontanthjælpssytem/afklaret, om det så var på den ene eller den anden måde.
Tak for svar.
Knus fra Eva