[QUOTE=Mitten;115131]Helenekr - du får det måske lidt til at lyde som om, at der ikke er i orden at smide håndklædet i ringen, førend man har kæmpet sig igennem 37 jobprøvninger. Bare fordi man er ung, så har man da stadig en eller anden øvre grænse for hvad man kan klare- og nogle kan måske ikke klare mere end en enkelt jobprøvning og må indse at der ikke er andet end FTP tilbage.
Det er jo individuelt hvor meget overskud og kræfter man har i sig til at blive ved og ved med at få det ene nederlag efter det andet.
Du skal måske passe lidt på med ikke at lyde som om du dømmer andre (især unge) for ikke at kæmpe lige så lang tid som dig - det er ikke ensbetydende med at de ikke har kæmpet lige så hårdt, eller har haft lige så svært ved at acceptere at FTP måske var den eneste udvej.
I bedste mening,
Mitten
[/quote]
Man skal såmænd bare læse hvad jeg skriver på den rigtige måde, så forstår man pointen:)
Jeg startede med at skrive. Jeg kan KUN tage udgangspunkt i mig selv!! Jeg skrev, hvis unge mennesker mener at det er en førtidspnsion de skal på, så er det dét der skal til!!!
Og skriver ellers i jeg, jeg og jegform, for IKKE at der skal sås nogen tvivl om, at det er MIG og MINE betragtninger, og hvordan JEG ville føle det forkert med en førtidspension da JEG var ung.
Jeg skrev også, at jeg hellere ville have haft nogle gode tilbud, noget mere målrettet behandling og en handleplan.
Der bliver tilkendt 5 førtidspensioner om DAGEN til helt unge mennesker. Det synes jeg da er meget uhyggeligt! Og det kan jeg da sagtens forstå at de vil se lidt nærmere på, for det KUNNE jo være, at nogle af dem kunne reddes til et mere muntert program der kunne gavne dem på sigt.
Der har været flere indslag på TV2 med unge førtidspensionister, som IKKE synes det var fedt med en førtidspension, men som ingen gad hjælpe med at finde et egnet job til. Der var bla en ganske ung mand som så gerne ville være tjener, men blev totalt ignoreret af div sagsbehandlere omkring spørgsmålet og muligheden.
Det er jo lige præcis DE unge der burde have haft nogle andre tilbud end førtidspension.
Alle de andre der sidder og synes det er godt, trygt og dejligt at være førtidspensionister, skal da bare have de førtidspensioner, hvis det hjælper dem med livskvaliteten og deres diagnoser.
Men man kan ikke skærer alle over én kam, og jeg synes det er synd for dem, der egentlig hellere ville noget andet.
Og nej, jeg har ikke været i arbejdsprøvning i forbindelse med førtidspensionssagen. Eller siden 2000 om man vil. Men jeg har da været ude 35 gange i alt muligt forskelligt for at prøve krafter med arbejdsmarked.
Og så tror jeg iøvrigt, at jeg selv kunne have vundet MEGET hvis kommunen havde taget godt hånd om mig da jeg var 18 med de rette tiltag.