Jeg fik min ressourceprofil d. 13. feb og den 14. feb sendte jeg den tilbage med kommentarer. Men jeg har ikke fået den tilbage efter det. Er der en frist jeg kan henvise til?
Skrev du under på den du sendte tilbage, end sige noget der bare kan minde om at kunne misforståes der hen at være en underskrift?
Så vit jeg ved er der ikke en tidsfrist (der med sagt at jeg måske kan oplyses bedre) men den vil jo heller ikke nytte meget hvis din SB´er bare laver den færdig og bruger din underskrift som underskrift (øh forstå hvad jeg mener… den fælde er jeg før blevet fanget i, altså hvor de har misbrugt min alm… dette har jeg skrevet, som en dette er min kradser på det endelige resultat)
Men ellers er det “bare” i første omgang at skrive til SB´er, og spørge hvor den bliver af så du kan godkende, hvis det allerede er gjort, elller det ikke virker må du skrue bissen på… et nyt brev af sted hvor du giver en tidsfrist på fx en uge, og samtidig skriver at hvis du intet har hørt (ikke modtaget, for det kan jo være der er en god forklaring på hvorfor du endnu ikke har modtaget den) dato, ser du dig nødsaget til at klage til xxxx (jobcenterchef og evt borgerrepænsentant kommunalbestyrelse borgmester… dog kan du give dem en 3 chance og gemme de sidste her)
Uanset om der er en frist eller ej, så vil du alligevel skulle benytte overstående klage-vej, og derfor kan det enlig gøre et fedt om der er en tidsfrist eller ej, så længe du ikke inden for en rimelig tid som minimum hører hvorfor du ikke modtaget den (for måske din SB´er kan oplyse dig om at SB´er faktisk har fx 3 uger at lløbe på ell)
Tak LUM, jeg har skrevet under på den og jeg har en scannet kopi af den med min underskrift.
Jeg prøver at sende en email til min SB i morgen. Men undrer mig over hvorfor den trækker ud
Jeg sendte min retur første uge i november med kommentarer og at jeg ej var enig i konklussion. Så der kan være lang ventetid på den slags ![]()
Synes dog jeg har læst herinde, at den ikke nødvendigvis bliver rettet selvom du har kommentarer. Men forhåbentlig kommer der en af de paragraf-stærke på banen…
[QUOTE=malofa;153903]Jeg sendte min retur første uge i november med kommentarer og at jeg ej var enig i konklussion. Så der kan være lang ventetid på den slags ![]()
Synes dog jeg har læst herinde, at den ikke nødvendigvis bliver rettet selvom du har kommentarer. Men forhåbentlig kommer der en af de paragraf-stærke på banen…
[/quote]
Tak. Det var godt nok lang tid du har ventet. Har du ikke klaget? rykket?
Har valgt at det er en af de kampe, der lige må vente lidt. Jeg må tage den op, hvis der bliver problemer med en afgørelse, hvor mine kommentarer i rp kunne have været afgørende.
Hej Nilla
Kommunen skal offentliggøre vejledende svarfrister indenfor forskellige sagsområder. Dvs. f.eks. visitation til fleksjob og afgørelse om førtidspension. Har desværre ikke fundet noget om, hvor længe man kan vente på en ressourceprofil. Tror ikke der er nogen frist.
Indenfor min kommune (Aarhus) er vejledende max. svarfrist for fleksjob 26 uger og for afgørelsen om førtidspension 3 mdr.
Venter selv på min ressourceprofil for tiden - og er også meget spændt på, hvor lang tid jeg skal vente igen, efter jeg har set den igennem. Så håber også, at der er andre herinde, som ved mere ![]()
[QUOTE=nilla;153878]Tak LUM, jeg har skrevet under på den og jeg har en scannet kopi af den med min underskrift.
Jeg prøver at sende en email til min SB i morgen. Men undrer mig over hvorfor den trækker ud
[/quote]
Hvis du har skrevet den under skal du vel ikke have den tilbage igen.![]()
Nu har du jo godkendt den, og så må næste skridt være, at bruge den i forbindelse med en afgørelse om fp eller fleks.
[QUOTE=Vovse;153952]Hvis du har skrevet den under skal du vel ikke have den tilbage igen.![]()
Nu har du jo godkendt den, og så må næste skridt være, at bruge den i forbindelse med en afgørelse om fp eller fleks.
[/quote]
Ja der har du din fejl… fejlen er altså din og ikke din kommunes, desværre.
tak for jeres svar. Ok, som jeg forstår det så er det ligegyldigt om jeg får den retur fordi jeg har skrevet under?
Men I så fald, kan jeg jo bare skrive at jeg gerne vil have en kopi af den. Jeg har jo ikke en version af den med kommunens underskrift.
Jeg ærgrer mig nu over at jeg har underskrevet den.
Jeg bor også i Århus og har set svarfristerne fra kommunen. Jeg er ved at søge reva. Jeg har fået 2 afslag og nu skal jeg klage. og det er måske derfor kommunen trækker tiden ud? (Jeg var sygemeldt, men kommunen vil ikke give mig reva, når jeg ikke er arbejdsprøvet, selvom det er logik at jeg skal omskoles)
Ja
Ja man skal passe sindsygt meget på med de underskrifter, der er det ret fornuftigt évt at skrive at ens underskrift ikke skal ses som afsender og ikke som en underskrift på andet (ell) hvis man er i tvivl. (har jeg erfaret på den hårde måde)
Ja det er SÅ øv at have skrevet under på en RP, man enlig ikke har godkendt, at det misbruges af SB´erne, når man gør det ifb fremsendelse af kommentare, men kan de nu slippe af sted med det ikke?
Dog er det vigtigt at du ved at i fremtiden godkender du ikke på samme måde, der bliver ikke rettet i det der allerede står (heller ikke selv om at du har skrevet under, under falske forudsætninger, og det SB har skrevet er forkert) der bliver tilføjet, og der behøver de faktisk ikke din godkendelse, men kan nøjes med at partshøre dig, hvor dine kommentare så vedlægges, men ikke skrives direkte ind (ja det er møg svinsk, OG føles absolut ikke som retssikkerhed, men sådan må de altså gerne gøre)
Naturligvis kan du bede om en kopi, det har du ret til at få, så det burde ikke være noget problem, der kan du evt søge aktindsigt, fre sidst du fik, og sammen med lige skrive at du forventer at den indeholder din RP, så er du på den sikre side.
Mhr reva, og kravet om arbejdsprøvning, så har kommunen altså loven på deres side, om du bryder dig om det eller ej, det er sådan at hvis de er i tvivl om hvor du hører til, er de i deres fulde ret til at sige at de vil have afprøvet din arbejdsevne før de tager endelig stilling, det eneste DU gør ved at krybe uden om arbejdsprøvningen er at strække din egen sag.
Du beskriver selv at du føler din kommune strækker sagen, men du giver dem altså en rigtig god begrunbdelse til at strække den endnu længere, og skulle du få brug for at klage over syltning vil kommunen smide den direkte tilbage i fjæset på dig = det vil du ikke få noget brugbart ud af.
Eller sagt med andre ord, se nu bare af at komme i gang med den arbejdsprøvning, jo før jo hurtigere kan din sag afsluttes, det er kun til din egen fordel at få det overstået.
Kære niilla
det skal du være glad for jeg har vende 5mdr på den og nu igen penge og jeg kæmpe med kommune og været helt nede og anke så nu har jeg indet at leve af
[QUOTE=nilla;154025]
Men I så fald, kan jeg jo bare skrive at jeg gerne vil have en kopi af den. Jeg har jo ikke en version af den med kommunens underskrift.
[/quote]
Hvis du anmoder om aktindsigt bør du også få en kopi af rp’en med.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har læst, og selv skrevet, her på K10, at man ikke skal skrive under på rp’en før man er helt enig i den, og kan genkende sig selv i den.
![]()
Tak for jeres svar ![]()
Jeg har anmodet om aktindsigt. Er det ikke nok at gøre det en gang?
Jeg kan fortælle at min situation er lidt speciel, da jeg er startet på uddannelsen og prøver at få praktikken på uddannelsen til at fungere som arbejdsprøvning. Jeg er nyopereret og kan derfor ikke komme i arbejdsprøvning før om nogle måneder.