jeg er på flekls ydelse og er lidt forviret, hvis jeg skal sygemeldes da jeg er kommet til skade, hvor lang tid kan man så være sygemeldt uden, at ryge ud af systemet igen, vil blive glad for nogle svar da jeg lige er blevet tildmeldt en prátik med gymastik, som jeg ikke lige kan deltage i.
[QUOTE=jeanettess;115164]jeg er på flekls ydelse og er lidt forviret, hvis jeg skal sygemeldes da jeg er kommet til skade, hvor lang tid kan man så være sygemeldt uden, at ryge ud af systemet igen, vil blive glad for nogle svar da jeg lige er blevet tildmeldt en prátik med gymastik, som jeg ikke lige kan deltage i.
[/quote]
Du mener vel ledighedsydelse? Der er forskel på ledighedsydelse og fleksydelse (det er det samme som efterløn). Det er en god idé at melde det til jobcentret, at du er kommet til skade. Tag en snak med lægen om du kan deltage eller ej. Hvis du ikke kan deltage nu, skal jobcentret placere dig i en match, så du ikke kan deltage i et forløb nu., feks. i match 3 (her må de ikke sende folk i aktivering). Så synes du skal tage en snak med lægen om det og fortælle det til jobcentret.
Du bevarer ledighedsydelsen, mens du er syg. Man ryger ikke bare ud af systemet, når man er fleksjobber, kun hvis du ikke samarbejder med jobcentret.
ja jeg er på ledigheds ydelse og vil selvfølig melde mig syg men er bange for, at falde for grænsen med hvor længe man må være syg.
[QUOTE=jeanettess;115166]ja jeg er på ledigheds ydelse og vil selvfølig melde mig syg men er bange for, at falde for grænsen med hvor længe man må være syg.
[/quote]
Hvis du bliver sygemeldt meget længe og jobcentret har fået revurderet din sag, hvilket de skal det, når en har været ledig i mindst 12 måneder ud af 18 måneder (sådan tror jeg det nogenlunde var), og at de samtidig vurderer, at du slet ikke kan arbejde mere, kan de skønne, at de må påbegynde en førtidspensionssag.
Der er ikke nogen varighedsbegrænsning for, hvor længe man kan være syg på ledighedsydelse. Det kan man så længe det varer, indtil de mener, din arbejdsevne er så varigt nedsat, at du skal på førtidspension.
Du kan læse mere her om udbetaling af ledighedsydelse: http://www.clh.dk/?id=1474
tak var lidt bekymret, for at ryge ud af systemet