Syge privatansatte ryger på gaden
Jeg kom lige til at tænke på den ækle REKLAME PÅ TV2, det hvor (“alle de syge”) fortæller hvor godt og lykkeligt det er, at de kan forblive i deres job, så glemmer man jo næsten man er syg.
Prøv at læse den arktikel på avisen .dk
Det må da give lidt at tænke over, tænk at politikerne tror verden er så lyserød at man tror arbejdgivere og kollega´er acceptere syge mennesker.
http://avisen.dk/syge-privatansatte-ryger-paa-gaden_115809.aspx
Citat:
[b]Mange flere langtidsyge i den private sektor end i den offentlige får sparket. Og krisen har kun gjort det hele værre.
Tirsdag den 13. oktober 2009, 09:38
Hvis du bliver syg og gerne vil beholde dit job, gør du klogt i at være blive i det offentlige.
Kommunernes Landsforening har nemlig fulgt alle sygedagpengemodtagere i 2007. Og flere langtidssyge mister jobbet i den private sektor end i den offentlige.
Forskellen bliver større og større, jo længere tid du er sygemeldt. Således får mere end hver fjerde privatansatte sparket, hvis hun har mere end 56 sammenhængende sygedage. Det samme sker kun for hver sjette statsansatte. Kommunerne placerer sig midt i mellem.[/b]
[b]Læs resten af artiklen her[/b]
-------------
Ja, det har jeg selv prøvet og det var ikke sjovt, endda selv om det er en arbejdsskade, Og ja! det slap arbejdsgiveren også godt fra..
Ikke en krone har jeg fået i erstatning eller tabt arbejdfortjeneste, ja man kan som arbejdsgiver tillade sig alt her i Danmark.
Mvh.
rollo
Ja