Jeg er sygemeldt grundet en trafikulykke med div. skader og oveni en dep. som følge af de kroniske smerter.
Jeg får sygedagpenge. Jeg har igennem banken en forsikring hos et pensionselskab.
Dette pensionselskab har vurderet min arbejdsevne inden for eget og alle andre erhverv til at være midlertidigt nedsat med mindst 2/3. Det betyder at jeg får en månedlig invalidepension og mit spørgsmål er så nu, om de fratrækker denne i udbetalingen af sygedagpengene?? Eller om denne udbetaling er at sidestille med f.eks. tabt arbejdsfortjeneste??
Håber nogen kan svare mig…
Mvh Sus
Nej, det er midlertidig pension, som ikke må fratrækkes dine SDP.
Den skal selvfølgelig opgives til skattevæsenet og trækkes skat af, hvilekt peljer at foregå automatisk. Og du kan måske komme ud for at Ydelsesservice via tjek sender brev om, hvorfra denne indkomst kommer vilkårligt kontorltjek, hvorfor du selv bør oplyse dem via dokumentation om denne pension.
Nej, det er midlertidig pension, som ikke må fratrækkes dine SDP.
Den skal selvfølgelig opgives til skattevæsenet og trækkes skat af, hvilekt peljer at foregå automatisk. Og du kan måske komme ud for at Ydelsesservice via tjek sender brev om, hvorfra denne indkomst kommer vilkårligt kontorltjek, hvorfor du selv bør oplyse dem via dokumentation om denne pension.