[QUOTE=sparkongefre;93724]hej jeg har et spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe med at få opklaret.
Er det sådan at når man bliver sygemeldt, starter man i match 1 ( kort sygeforløb ) med en sagsbehandler.
Er du syg i længere tid, rykker du op som match 2 ( ny sagsbehandler )
og først i sidste match, tager man stilling til pension..
Har jeg forstået det rigtigt ?
Jeg Har været hele turen igennem, og har fleks-status. er nu sygemeldt.
har attest fra psykiater. at jeg ikke kommer til at fungere uden for hjemmet.
min ledighedsydelse er taget fra mig, pga. at jeg står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. så min sagsbehandler vil indstille mig POSITIV til pension.
Og nu det store spørgsmål. Kan hun det ? hun sidder i match 1. som er 1. sagsbehandler man havner hos når man bliver syg.
Håber på hurtige svar og kommentarer fra jer. :kram:
[/quote]
Hej, hvorfor har de frataget din ledighedydelse, når de vil indstille dig til pension? Får du så slet ingen ydelse lige for tiden? Synes ikke det kan være rigtigt, at de fratager din ledighedsydelse, når de vil indstille dig til pension. Man burde bevare ydelsen indtil man har afgjort, om du får pension.
Ang. match, så kan du læse på side 5-6 i denne pjece om de nye match-model, om hvor fleksjobbere skal stå henne. Hvis du er sygemeldt og absolut ikke kan klare at komme i aktivering, så må du hellere få en læge til at dokumentere, at du absolut ikke kan klare at komme i aktivering, så du skal stå i match 3.
Du kunne spørge din sagsbehandler, hvilken match de har placeret dig.
Link til pjecen om match (se side 5-6):
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsatser/Udvikling-og-forsog/~/media/AMS/Dokumenter/udvikling-og-forsoeg/ny-matchmodel/matchmodel_pjece_2010-02-16pdf.ashx