Jeg har den 30 november gået sygemeldt 52 uger og Jobcentret Slagelse har derfor skrevet de ikke finder nogen muligheder for forlængelse og jeg kan søge kontanthjælp…
Jeg går sygemeldt med svær depression med angst, muskel og led problemer, bygningsfejl. obs personligheds forstyrrelse- min sårbarhed er kronisk.
Jeg er igang med behandling via psykiater(medicin) og psykolog(samtaler)
samtidig har jeg været ved smertelæge og reumatiolog tidligere som ikke kan gøre mere og er sendt videre til rematolog der skal scanne hele kroppen i december…
Psykologen har skrevet han forventer jeg er psykisk rask nok om 6mdr til at komme på arbejdsmarket med støtte
lægen har skrevet der venter afklaring på diagnoser og hun derfor ikke kan sikre noget, men forventer jeg via støtte kan vende tilbage…
og der stod selvfølgelig en masse andet, om min baggrund osv..
Foa var med til sidste møde og de mener jeg burde få den forlænget fordi jeg er under lægelig og venter på lægelig behandling, samt psykiateren forventer jeg kan arbejde igen der…
og de vil kører sagen for mig med at anke osv…
Ressource profilen har de først fået indskrevet nu så jeg modtog den igår med posten til såkaldt partshøring, hvori de forventer den tilbage inden 24 november og skriver de ikke ser mulighed for at forlænge osv…
og skriver jeg kan søge kontanthjælp 1 december..
Men jeg kan slet ikke forstå de må smide mig af sygedagpengene når de på ingen måde har sikret sig mit videre forløb og tilknytning til arbejdsmarket…
De skriver selv de forventer jeg kan komme tilbage på fuld tid når jeg har fået den relevante behandling osv dog ikke til et psykisk og fysisk belastet arbejdsmiljø og forventligt med en paragraf 56 og evt handicapstøtte via arbejdsplads indretning, personlig assistent mm..
Så de forventer jo selv jeg kan arbejde igen snart.. Så er ret forvirret…
Ringer til FOA imorgen selvfølgelig og taler med dem før jeg skriver noget og sender tilbage.. Det også dem der tjekkede og godkendte det jeg skrev i min ressurce profil inden jeg sendte den…
Andre der står i samme situation??
Ved om det efter reglerne?? Eller jeg måske
burde forlænges evt efter paragraf 27. 3 ??