Håber igen igen at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.
Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr. 01.09.2011, og har i den tid jeg har været sygemeldt fået udbetalt penge fra min TAE forsikring.
Nu er de lige pludselig begyndt at blive besværlige - jeg troede eller at det gik af sig selv når jeg havde fået tilkendt førtids-pension - men så nemt skal det åbenbart ikke være.
Mit spørgsmål er om der er nogle herinde der kender en god advokat - der er vant til at håntere forsikringer - helst på sjælland.
Mange hilsner fra en der ellers var så glad - men nu er røget lidt ned
Rigtig mange forsikringsselskaber bil som regel har sagen via ASK inden de udbetaler den store erstatning, da de kan komme med en vurdering. Dermed ikke sagt at de så bagefter vil følge den, for de vil mange af dem heller ikke.
Jeg skal kan skrive under på at Codan og PFA, høre blandt de værste til at trække sagerne.
Men mit råd dig vil være at den rigtige advokat til dig behøver ikke at være fra Sjælland, for du vil sandsynligvis ikke have brug for at skulle mødes med ham.
Det der er vigtig er at du kan snakke med ham/hende at i er på bølgelængde med hinanden.
At hn forstår det du siger.
At hn tror på det du siger.
Og at h*n har erfaring inden for feltet.(der findes desværre advokater som slår sig op på at vide en masse, men når det kommer til stykket skader de en sag mere end de gavner den)
Så sikre dig at advokaten ved specifikt hvad det vil sige at have den skade du har.
Det dur ikke at det er en advokat, med speciale i fejloperationer hvis du har et piskesmæld.
Lidt nyt fra mig. Jeg har i dag været hos en neurolog som forsikringen forlangte jeg gik til.
Jeg har været meget nervøs, for jeg har udtalelser fra 2 andre neurologer (b.a. rigshospitalet) der skriver at jeg ikke fejler noget neurologisk - så jeg fattede ikke hvad de skulle med en udtalelse fra en tredie.
Men det viste sig at blive en posetiv oplevelse. Jeg fejler stadig ikke noget neurologisk(stor overraskelse), men han vi skrive til forsikringen at jeg er uden arbejdsevne i ethvert erhverv og at tilstanden er stationær og ikke kan behandles.
Så nu kan jeg næsten ikke se hvordan de kan smyge sig udenom længere.
Kan se jeg selv har været heldig, hvis man kan bruge det udtryk.
Min forsikring skrev til mig ca 1 uge før jeg fik FP at de godkendte mit TAE og ville betale 12.000 til mig hver måned til jeg bliver 65 samt jeg fik udbetalt et engangsbeløb.
Var meget overrasket over at de var hurtigere end kommunen
Det er dejligt når tingene fungerer.
Jeg har fået udbetalt et beløb fra forsikringen hver måned siden jeg blev sygemeldt, men du bliver ved med at forlænge for 3-6 mdr. af gangen, så nu håber jeg bare at med den sidste udtalelse fra neurologen de indser at de skal betale indtil jeg bliver pensionist
Det jeg ville med indlægget var at vise at forsikringen ikke automatisk følger ved en førtidspension men at de har deres egne afgørelser og kan bruge deres egne rådgivere
Ja det fik jeg også at vide - jeg kunne bare ikke forstå forklaringen. Jeg mener en forsikring der dækker ved 50% nedsat erhvervsevne burde da dække når men får ftp - for der skal arbejdsevnen jo være tæt på 0.
Men som sagt håber jeg nu at det går igennem uden flere problemer - det ville være RIGTIG RIGTIG rart.
Jeg vil da også mene at de står med dårlige kort, for hvis samfundet ser dig som “Tabt” bør forsikringen også.
Men jura er noget helt andet.
TAE udbetales hvis erhvervsevnet er nedsat med mere end 50% i ethvert erhver så hvis en revalidering kan genskabe erhvervsevnen på et andet område end man normalt arbejder i, så er man ikke berettiget.
Nej det forstår jeg godt, men det jeg ikke forstår er at når man får førtidspension så er man jo også næsten uden erhvervsevne i alle erhverv - så jeg har svært ved at se forskellen.
Tro mig jeg har talt med forsikringen om det - og de har stadig ikke kunnet forklare mig hvordan det hænger sammen - så jeg kan forstå det - men det kan være det kommer en dag
Jeg har nu fået svar fra forsikringen og har fået tilkendt TAE i foreløbig de næste 2 år - så nu forstår jeg slet ikke noget - jeg er 55 - så hvad så om 2 år - nogle der har været udsat for det
Jeg har nu fået svar fra forsikringen og har fået tilkendt TAE i foreløbig de næste 2 år - så nu forstår jeg slet ikke noget - jeg er 55 - så hvad så om 2 år - nogle der har været udsat for det
[/quote]
Ja forsikting og kommune SKAL ikke komme frem til samme resultat selv om de har de helt samme oplysninger.
Jeg er selv 51 og skal reviurderes om 4 år…tager det selv rolig for min forsikring har sagt de udbetaler til jeg er 65
At der så kommer skiftende love og regeringer ind i mellemtiden…