[QUOTE=blj;116721]Ja jeg har i dag været til samtale på kompetenceporten.
Her fik jeg at vide at vi kan ikke søge fleks eller førtidpension
Men skal arbejdsprøvet op til 3 gange
men jeg er ikke helt med du siger din aktør
[/quote]
Det er noget pladder du har fået at vide, der står ingen steder at man skal være arbejds prøvet tre gange bed om at få det på skrift, der er såmænd rigtig dårlige mennesker der får pension uden arbejds prøvning og har man en effektiv kommune der overholder loven osv så er der også en del der kan visiteres til fleks med en arbejds-prøvning …
Så når nogen siger sådan så bed om at få det på skrift 
[QUOTE=empowerment;116731]2 forskellige medarbejdere hos aktøren har udtalt sig. den ene sagde 12½ til 25 og den anden 12½ til 18.
Det at de 2/3 er bortfaldet forklarer det. Den ene medarbejder havde jo så ikke styr på det. Men det må jo så strengt taget hedde 18½
For ikke at forvirre nogle er det (endnu) ikke min sag det drejer sig om. Men det er jo godt at være velforebredet, og jeg er jo ikke det eneste “høvede” der hænger ud hos aktøren efter bedste evne;)
Tak for hjælpen til at bringe lys over det for mig. :kram: Jeg er ikke velbevandret i flex, men kan lige så godt blive det. for det bliver det højeste jeg med rette kan stile efter.
[/quote]
Det er netop det der er problemet der sidder en masse medarbejder som har deres helt egen holdning til div ting … men der er ikke noget lov på det (desværre for jeg syntes der skulle være en nedre grænse for timer, ingen grund til at visitere folk til ledighed )
Men det som SBAM har skrevet er en meget god rette snor ..
Jeg kender en der er i fleks i 37 timer og jeg kender såmænd også en der er i 6 timer og de er begge i job, så der er selvfølgelig altid undtagelser ..
[QUOTE=PiaCP;116739]12 timer så var det pension - det var den udmelding jeg fik -
kan du bruge det til noget? 
[/quote]
Det er rigtigt at nogen kommuner operere med den grænse det fik jeg også at vide i min kommune , men desværre er det ikke noget man kan bruge til noget (medmindre man bor i samme kommune som du og jeg ) for det er meget forskelliget fra kommune til kommune