[QUOTE=helenekr;251986]Vil blot indskyde, at antidepressiva ikke KUN ordineres mod depression, de kan også virke som smertestillende sammen med anden medicin, såvel som medicinen kan lægge en dæmper på OCD, spiseforstyrrelser og flere former for psykoser…
Det er ikke altid vitaminer, mineraler, postevand og grove grøntsager virker mod psykisk sygdom, og der findes altså psykiske sygdomme, hvor man simpelthen ikke kan dyrke motion eller spise i længere perioder, og hvor medicin er den eneste mulighed for, at komme på rette spor igen…
Jeg synes ikke man skal skære alle over én kam. Psykisk sygdom kommer i forskellige grader og rammer ganske individuelt. Hvad der gavner den ene, kan være katastrofalt for den anden, og her er det meget hensigtsmæssigt, at SELV gøre sig sine erfaringer og generelt lukke ørerne over for andres erfaringer, da man simpelthen ikke kan bruge andres erfaringer til en skid i denne sammenhæng.
Personligt mener jeg, at det er meget dumsmart, at anbefale syge at trække medicinen ud i toilettet. For det første udsender det et signal om, at der bliver snydt. For det andet bliver behandlingen forkert og ukorrekt, hvilket igen, betyder at der måske bliver tilkendt fleks og/eller førtidspension på et helt forkert grundlag - hvilket igen, puster liv i debatten om, at folk snyder sig til FTP og fleks.
Endvidere, er det kujonagtigt over for andre syge, der heller ikke vil tage medicinen, men som af afmagt alligevel forsøger i et forsøg på, at få det bedre, og som følger ‘‘spillereglerne’’.
Hvad folk vælger må de selv om! Men jeg synes det er bekymrende når folk anbefaler andre at snyde. Der er da ikke én der ved, om netop trådstarteren er en af de 5% hvor medicinen virkelig kunne gøre en positiv forskel…
[/quote]
Fuldstændig enig her.
At begynde at prædike om, hvad der virker eller ikke virker for andre mennesker, er bare dumt og naivt. Ingen kan vide, hvad der virker for naboen udover ham selv.
Jeg synes ikke antidepressiva skal gøres til djævlens værk, ligesom jeg ikke synes det bare skal sluges uden almindelig sund skepsis. Begge ekstremer er elendige - det er jo mere nuanceret end som så.
Endvidere, så lærer man intet af andres faste principper. Man er nogen gange nødt til at prøve tingene på egen krop, og dermed gøre sig sin egen erfaring for at blive klogere.