Udtale sig til pensionsteamet

Hej alle

Jeg har fået brev fra Socialforvaltningen som har besluttet at behandle min sag om førtidspension efter §17.

Jeg har fået oplysning om at jeg har ret til at udtale mig overfor pensionsteamet før de træffer afgørelsen.

Jeg er indstillet negativt fra Jobcentret, som har sendt min sag videre. Jeg har fået aktindsigt og kontrolleret at alle papirerne er med.

Jeg har en masse tilføjelser (min ressourceprofil har været i partshøring, så jeg ved ikke om jeg kan få dem med).

Problemet er, at jeg ikke er meget for at møde op personligt men meget gerne vil komme med mine udtalelser skriftligt.

Er der nogen der ved om man kan det, eller er det kun ved personligt møde man har denne udtaleret?

På forhånd tak.

Du kan jo skrive det hele ned, og så møde op ved pensionsteamet, og overrække dem papiret, og fortælle at du har det meget svært ved personlig kontakt… og bede dem læse det du har skrevet ned istedet…

du skal huske når det er en §17 har du selv søgt pension
uanset set om det er kommunen der har startede sagen for dig eller du selv har anmodet om det.
alså skrevet et brev til dit jobcenter at du anmoder om tildeling af pension
når jobcenter har indstillet negativt, så er det nok desværre et afslag

de fleste møder ikke op og tror nu heller ikke det kan ændre noget i deres beslutning
med mindre du har fået nogle helst nye oplysninger som slå fast din arbejdsevne
er ubetydelig.

Jeg synes lige du skal læse min historie og mit møde med pensionsnævnet ! Den står i slutningen af min tråd Din Historie ! - måske du får modet til at møde op og se de mennesker der skal træffe en ganske afgørende beslutning for resten af dit liv !
Jeg kan ikke finde ud af det med at sætte tråde ind som henvisning så du må lige finde den selv :slight_smile:
Pøj pøj
KH
Vibbe

[QUOTE=Vibbe;168849]Jeg synes lige du skal læse min historie og mit møde med pensionsnævnet ! Den står i slutningen af min tråd Din Historie ! - måske du får modet til at møde op og se de mennesker der skal træffe en ganske afgørende beslutning for resten af dit liv !
Jeg kan ikke finde ud af det med at sætte tråde ind som henvisning så du må lige finde den selv :slight_smile:
Pøj pøj
KH
Vibbe
[/quote]

det må være denne
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17713

Tak for Jeres input.

Tak for linket MTVRV1.

Vibbe: Jeg har læst din tråd. Til lykke med din førtidspension. Det var en meget usædvanlig historie som heldigvis endte godt :kram:

Jeg er dog blevet mere sikker på at det rigtige for mit vedkommende vil være ikke at møde op, selvom din oplevelse jo var helt fantastisk.

Jeg lider bla. af social angst og skal under ingen omstændigheder til et møde hvor jeg skal tale foran syv mennesker. Jeg er rigtig dårlig til mundtlige fremstillinger og vil helt sikkert ikke fremkalde tårer i øjnene hos tilhørerne. Oven i det vil de få et helt forkert billede af mig, da jeg er verdensmester i at se helt normal og måske endda arrogant ud, selvom jeg har det stik modsat indeni.

Jeg vil forhøre mig om jeg kan gøre det skriftligt, og ellers venter jeg med mine kommentarer til jeg anker sagen.

[QUOTE=Solnedgang;168853]
Jeg vil forhøre mig om jeg kan gøre det skriftligt, og ellers venter jeg med mine kommentarer til jeg anker sagen.
[/quote]

Jeg skulle lige til at skrive, at du jo kan anke et evt. afslag, og der kan du så komme med dine kommentarer.:kram::kram:

TAK MTVRV1 :wink: - jeg må se at få det lært !

Og tusind tak solnedgang :slight_smile: - det er en kæmpe lettelse !

Jeg har også social angst (+ meget andet), og min SB anbefalede, at jeg ikke mødte op. Det ville jeg slet ikke kunne have overskuet, og i værste fald kunne jeg måske have skadet min sag.

Jeg sendte heller ikke nogen skriftlig kommentar med (udover det der stod i RP), men min SB talte min sag, og det er jeg ham dybt taknemlig for. For pensionsteamet begyndte nemlig at snakke om, at jeg da havde en masse ressourcer, som jeg nok kunne bruge på en eller anden måde. Men min SB fik slået fast, at det havde jeg måske, men at jeg ikke ville kunne udnytte dem. Og så havde de ikke mere at komme efter.

Vovse: Jeg tror præcis det er hvad jeg vil gøre :slight_smile: Måske er det i virkeligheden meget godt at vente til jeg anker, så der er noget nyt kød på sagen.

Jeg overvejer dog stadig den mulighed Pip kom med. At møde op og give dem papiret. Bare for at se dem i øjnene. Men igen, det vil stresse mig flere dage før, under og efter.

Gizmo: Ja, det er nemlig også det jeg er ude i. Sagsbehandler og teamet mener jeg kan bruge mine fritidsinteresser i erhvervsmæssigt øjemed. Desværre taler min sagsbehandler ikke min sag, så det må jeg selv.

Kunne Du have en med dig, til at støtte, tale for dig ?

Det ER en meget stor afgørelse, men kan sagtens forstå det er svært :ae:

Hej igen

Vil bare fortælle at jeg har fået brev fra Socialforvaltningen om at jeg gerne må udtale mig skriftligt i stedet for at komme til et møde med pensionsnævnet.

En allersidste partshøring kunne man kalde det. Det er jo ren luksus - Hele tre partshøringer har jeg så fået med i min sag :rolleyes:

[QUOTE=Solnedgang;170910]Hej igen

Vil bare fortælle at jeg har fået brev fra Socialforvaltningen om at jeg gerne må udtale mig skriftligt i stedet for at komme til et møde med pensionsnævnet.

En allersidste partshøring kunne man kalde det. Det er jo ren luksus - Hele tre partshøringer har jeg så fået med i min sag :rolleyes:
[/quote]

3 partshøringer?

1 til visitationsteam, 1 til pensionsteam og endnu 1 til pensionsteam (i stedet for personligt fremmøde)?

Hej Carmen

Ja 3 partshøringer. 2 til Jobcentret og 1 til pensionsnævnet i Socialforvaltningen (dem der træffer afgørelsen) i stedet for personligt fremmøde.

Grunden til de 2 til Jobcentret var at min sagsbehandler blev ved med at glemme noget samt tilføje nyt som jeg var nødt til at kommentere på.

Tak for svar, Solnedgang :slight_smile:

…hmm, bliver lidt nysgerrig på, hvor i hovestadsregionen, du befinder dig…da jeg forstår på dit svar, at du ikke har været inde over et Visitationsteam, men at din sædvanlige SB har indstillet dig til FP direkte til Socialforvaltningen.

Eller misforstår jeg dit svar?

Hej Carmen

Jeg bor i København. Min sagsbehandler har indstillet mig negativt til pensionsteamet som også har indstillet negativt til Socialforvaltningen hvor den nu ligger. Min tredje partshøring er stilet til Socialforvaltningen men er blandt andet kommentarer til brevet fra pensionsteamet.

Håber det giver mening. Hvorfor er der også så mange stationer inden Socialforvaltningen, når nu det er §17 jeg har søgt efter. Det er jo vanvid at blive indstillet negativt af to instanser før dem der sidder med magten skal træffe afgørelsen.

Nå, vi får se hvad de siger til mine bemærkninger.

så skal du nok regne med et afslag, som jeg også fik for over et år siden
min sag var helt magen til, den tog kun 10 måneder
da jeg ikke var klar over det var noget som på det foreliggende
men hvad skriver de i deres brgrundelse for at indstille negativt
den kan du netop allerede bruge, til at komme videre
hvis det er undersøgelser eller andet som mangler
formoder du har været i arbejdsprøvning inden du har søgt på en §17

har selv brugt alt i deres begrundelser og fået det belyst
så mangler kun en ting i min sag, som du nok har læst

[QUOTE=Solnedgang;171019]Hej Carmen

Jeg bor i København. Min sagsbehandler har indstillet mig negativt til pensionsteamet som også har indstillet negativt til Socialforvaltningen hvor den nu ligger. Min tredje partshøring er stilet til Socialforvaltningen men er blandt andet kommentarer til brevet fra pensionsteamet.

Håber det giver mening. Hvorfor er der også så mange stationer inden Socialforvaltningen, når nu det er §17 jeg har søgt efter. Det er jo vanvid at blive indstillet negativt af to instanser før dem der sidder med magten skal træffe afgørelsen.

Nå, vi får se hvad de siger til mine bemærkninger.
[/quote]

Ok, Solnedgang, Kbh., så må det være sådan, at din SB har indstillet negativt til Visitationsteam, som har indstillet negativt til Pensionsteam.

SB og Visitationsteam er BIF (Beskæftigelses- og Integrationsforvaltnig).
Pensionsteam er Socialforvaltningen.

Jamen, der er da så mange instanser, fordi du skal trækkes gennem et nåleøje med en FP-ansøgning, hvor der er muligheder for at gøre tråden alt for tyk :wink:
(bemærk jeg blinker).

Har fulgt lidt med på sidelinjen i din situation og fra start har det undret, at du med dine negative indstillinger af en FP § 17 (på foreliggende grundlag?) er blevet tilbudt et møde hos Pensionsteamet…

…via K10 har jeg erfaret - hvis jeg husker ret og det plejer jeg - at der efterfølgende er blevet tilkendt FP, men tag nu intet for gode varer, før du sidder med det skriftlige bevis…og det stemmer heller ikke overens med dine to negative indstillinger, der sædvanligvis vil give et afslag (min egen og flere andres erfaringer i Kbh.).

Via en uvildig socialrådgiver tilknyttet byens læger, har jeg den oplysning, at mødet hos Pensionsteamet blot er en tilhørerplads, alt er klappet og klart dvs. du har ingen indflydelse.

Og igen hvis jeg husker ret, mener jeg at “undertegnede” og “Hans” her på K10, som begge holder sig strikt til lovgivningen, har udtalt, at det ikke er en god idé, at troppe op til det tilbudte møde (søg evt på deres indlæg).

Så alt ialt ser jeg det som godt, at du har holdt dig til det skriftlige.

…men tilbuddet om mødet undrer mig, jvf. ovenstående, og jeg er næsten lige så spændt som du på udfaldet :slight_smile:

Hej Carmen

Det var dog et dejligt strå jeg nu kan klamre mig til :wink: Forstået på den måde, at jeg selvfølgelig ikke tror på noget før jeg ser det, men er rigtig glad for at du skriver det du gør!

Jeg har også selv en idé om at min sag bliver svær at afvise, eftersom alle kriterierne er opfyldt. Om ikke andet håber jeg at BAN vil omstøde afgørelsen.

Og tak fordi du skriver at jeg gør klogest i at holde mig væk fra mødet.

Ja, det er §17 på det foreliggende grundlag. Da grundlaget efter min mening er temmelig godt dækkende tog jeg chancen og prøvede på egen hånd.

Jeg må lige høre dig, om det er rigtigt forstået at du ikke blev tilbudt sådan et møde da du søgte?

Jeg troede at alle blev tilbudt dette.

Ja, du har forstået det helt rigtigt: Jeg blev ikke tilbudt et sådant møde!

Men du har jo også fået tilsagn om, at Pensionsteamet vil behandle din ansøgning, ikke?