Enig med de andre mht frivilligt arbejde - selv er jeg over på plejehjemmet 1 time om ugen, hvor jeg bare sludre lidt med de ældre…
Jeg har også været i en genbrugsforretning 2 timer, men det viste sig hurtigt at være for meget - jeg var bange for der kom kunder, fordi jeg stod alene i forretningen og min angst blussede pludseligt op igen, så jeg var der kun 2 gange.
Mit mål var egentlig, at lave lidt frivilligt arbejde over på plejehjemmet, men jeg må ikke, da jeg ikke er forsikret i tilfælde af, at der skulle ske mig noget (kunne glide, brænde mig ect), så jeg må kun være der henne som frivilligt besøgende, så længe jeg ikke er ansat.
Og jeg kan ikke hovere kravene for en ansættelse. De kan kun tage mig hvis jeg kommer op på 12-15 timer om ugen, og det kan jeg slet slet ikke + at jeg også skulle gennemgå et hygiejnekursus (det er et MUST på stedet), og sådan et kursus kan jeg heller ikke tage, da min angst er alt for udtalt og min OCD blusser op.
Men jeg må indrømme, at jeg personligt fik det dejligt, da de sagde, at jeg ALTID vil være velkommen enten som flekser, eller som førtidspensionist med løntilskud. Bare det at de sagde at jeg var velkommen, gjorde at jeg voksede lidt i graderne, og ikke blev så ked af, at jeg måtte vælge det fra.
Men ok, det fungerer faktisk godt med bare at komme som frivillig besøgende, og de ældre bliver altid så glade når jeg kommer.
Jeg tager også med engang i mellem som frivillig på børnenes skole og fritidshjem, når de skal på ture - de spørger altid om jeg har lyst, og nogen gange har jeg, og andre gange ikke. Det kommer an på, om det er et sted jeg kan magte psykisk.