Webportal: borgere i fare ved arbejdsløshed

“Mange danskere må gå fra hus og hjem, hvis de bliver arbejdsløse - de ved det bare ikke, og det vil SF gøre noget ved”

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=54554&kat=8

Øhh, fint men var det ikke bedre om man kæmpede for at få ændret lovgivningen så borgeren IKKE kom til at stå i ovennævnte situation?

Hmm, man skal logge ind??
MV. rollo

[QUOTE=buster;157403]“Mange danskere må gå fra hus og hjem, hvis de bliver arbejdsløse - de ved det bare ikke, og det vil SF gøre noget ved”

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=54554&kat=8

Øhh, fint men var det ikke bedre om man kæmpede for at få ændret lovgivningen så borgeren IKKE kom til at stå i ovennævnte situation?
[/quote]

Det er jo lidt svært at lovgive omkring arbejdsløshed. Jeg tror ikke de mener syge folk, men raske mennesker, der bliver fyret. Det er jo lidt en anden situation

tja folk må jo lære at bestytte sig selv.så hvis nu man bliver fyret ikke kam fidne arbejde bliver syg osv.at der er noget på kiste bynden.også så man ikke sider hårde i det end man kan blive sidene i ens hus.sagt pænt fra min side gør man ikke det tja ja så ber man sgu også selv lidt om det selv.jeg har lært hjemme fra aldrig sæt dit dyre end du ahr råd til at miste arbejde

Måske skulle folk vende tilbage til det princip, som man brugte i fattig-firserne: sæt jer ikke dyrere end at I kan klare jer, hvis den ene - eller begge - bliver arbejdsløs.

Det gør folk ikke i dag. The sky is the limit, og vi låner da bare nogle flere penge og tager en (ekstra) skiferie.

Mod dumhed handler selv guderne - og lovgiverne! - forgæves.

problemet er bare at vi i dagens danmark har så dyre priser at uanset hvordan man vender og drejer den så bliver det mere end svært hvis en eller begge bliver ledige eller syge…

Man snakker altid om overførselsindkomster der er for høje og folk bliver rask væk smidt ud af deres lejeboliger og så snakker man igen overfrelsesindkomster mon ikke snart man skulle kigge på vores moms vores fødevare (som er betydelig dyre end i mange andre lande ) vores huslejer hver gang man høre en minister kloge sig om en familie der er blevet smidt på gaden lyder det, folk må flytte i noget billigere… okiiii er der nogen der kan vise mig hvor der er noget billigere hvor det vel at mærke er til at komme ind jeg har ledt i mange år …

og ja ved godt at man så kan flytte til Jylland Lolland og hvad der ellers måtte være af ideer men vi kan jo ikke alle sammen bo der og vi er ved gud mange uden kæmpe ressourcer efterhånden …

[QUOTE=Hejdien;157449]problemet er bare at vi i dagens danmark har så dyre priser at uanset hvordan man vender og drejer den så bliver det mere end svært hvis en eller begge bliver ledige eller syge…

Man snakker altid om overførselsindkomster der er for høje og folk bliver rask væk smidt ud af deres lejeboliger og så snakker man igen overfrelsesindkomster mon ikke snart man skulle kigge på vores moms vores fødevare (som er betydelig dyre end i mange andre lande ) vores huslejer hver gang man høre en minister kloge sig om en familie der er blevet smidt på gaden lyder det, folk må flytte i noget billigere… okiiii er der nogen der kan vise mig hvor der er noget billigere hvor det vel at mærke er til at komme ind jeg har ledt i mange år …

og ja ved godt at man så kan flytte til Jylland Lolland og hvad der ellers måtte være af ideer men vi kan jo ikke alle sammen bo der og vi er ved gud mange uden kæmpe ressourcer efterhånden …
[/quote]

Nedenstående skal læses som et humoristisk indlæg med et glimt i øjet og et tvist af alvor :kram:

Priserne på boliger bliver fastsat af efterspørgsel, så hvis folk ikke har penge til bo i dem, så bliver de ikke solgt - det ser vi bl.a. lige nu. 50% af alle kreditforeningslån er idag afdragsfrie, og det synes jeg, at man skal tænke lidt over! Vi har som samfund alt for dyre boliger, hvis folk ikke råd til at betale deres lån tilbage.

Og ja, der er også lejeboliger, som er så dyre, at man ikke kan bo i dem, medmindre man har et arbejde - og ja, så skulle man måske flytte til Jylland eller Lolland! Der er nu også så dejligt derude på landet i den rådne banan - billigt, roligt, mindre kriminialitet, og du kan tro vi har mange ledige, billige boliger ;).
I nogle områder kan man faktisk købe et hus og sidde billigere end i en lejet lejlighed i samme område - også hvis man betaler af på sit lån…

For noget tid siden var der meget hype omkring den rådne banan, og en mand fra Lolland udtalte, at han simpelthen ikke kunne forstå, hvorfor folk så ned på dem, der bor på Lolland. Han nød naturen, de billige priser og tog den med ro - han syntes faktisk at det var dem i storbyerne, som var dumme … Jeg bor selv i Sønderborg og jeg ved godt hvad han mener :wink:

Jeg er lidt dobbelt på den her, for egentlig så synes jeg, at folk burde vide, at det kan koste dem dyrt ikke at være medlem af en a-kasse.
Synes egentlig også, at hvis man ikke vil forsikre sig, så burde man ikke regne med at få penge.
Men det kan vel heller ikke være så svært at regne ud, om man kan få kontanthjælp eller ej. Og ellers; meld jer dog ind den a-kasse!

OG -mener jeg- man kan UMULIGT helgardere sig mod ALT her i livet :wink:

som borger i DK er man jo underlagt hvordan tingene nu engang hænger sammen her i vores lille land og lige meget hvordan vi vender og drejer det, ja, så blir det sådan!

(Kom så med det 60´oprør! ;))

Nej, man kan aldrig helgardere sig, men hvis man ikke forsikrer sig, hvem regner man så med, skal betale, hvis noget går galt?

thomas, det er en rigtig go idé at forsikre sig, enig MEN som lovgivningen er i dag, ja, så kan du stadig risikere at havne imellem 2 stole og må gå fra hus og hjem -og dét er da tankevækkende ikk´

[QUOTE=buster;157475]thomas, det er en rigtig go idé at forsikre sig, enig MEN som lovgivningen er i dag, ja, så kan du stadig risikere at havne imellem 2 stole og må gå fra hus og hjem -og dét er da tankevækkende ikk´
[/quote]

Ja, men du snakker om syge nu? Det link i 1 drejer sig - så vidt jeg forstår - om raske personer, der er i arbejde, men som ikke betaler til en a-kasse og derfor kan havne i en klemme, hvis de bliver ledige.

Jep, du har ret -ville også blot nævne at det sagtens kan være noget “skidt” selv om man har forsikret sig, blot en notabene!

Hmm, tvivler iøvrigt på om en oplysning på webportal får nogen til at handle og tænke anderledes…der vil altid være chanceryttere…

iøvrigt, hvor har de alle været henne, da lovgivningen blev lavet om? -se dét, kan jeg undre mig over!

[QUOTE=buster;157482]Jep, du har ret -ville også blot nævne at det sagtens kan være noget “skidt” selv om man har forsikret sig, blot en notabene!
[/quote]

Det er jeg fuldstændig enig med dig i!

[QUOTE=buster;157472](Kom så med det 60´oprør! ;))
[/quote]

Det er jo egentlig det grundliggende du har fat i her… :slight_smile:

Op igennem 60’erne og 70’erne kæmpede vi for at underliggeren blev hævet for de almindelige arbejdere… og der var mange arbejdere (som ikke havde et problem med at tilhøre arbejderklassen dvs. alle lønmodtagere der ikke var i leder eller chefjob) og man var da som en naturlig ting forsikret mod arbejdsløshed og i fagforening…

Efterhånden blev det et fyord at være arbejder… man fik fine titler og man glemte at social sikring ikke er noget der kommer af sig selv og med storken… enhver blev sin egen lykkes smed og hvorfor stå i fagforening/Akasse og betale til alle de snyltere og tabere når man kunne forhandle sin løn selv og få lidt mere end de andre…

Efterhånden er det vel ikke engang en sikring at være i Akasse for boliger er blevet så dyre at Akassedækningen er nul og nix… og folk skal vitterligt æde mursten og drikke motorolie før de kan få hjælp hvis det går galt… for hjælp er kun for tabere og ingen tror jo de kommer i den gruppe før de står der og finder ud af at det egentligt kun er en fyreseddel eller sygdomsperiode væk før den flinke bankmand pludselig lukker for kassen…og den fine titel ikke kan betale regninger…

Jeps buster… vi er nogle gamle narrehatte os to… der kan huske dengang vi var på barikaderne og kæmpede for lighed og solidaritet i lejrbålets skær til guitartoner…kom så med det 60’er oprør :smiley:

TAK hexi, kan ikke siges bedre :wink:

-fra en narrehat til en anden :smiley: (ps, tror du vi ligesom Ole Sohn pænt må sige undskyld for at være de sidste af vores “slags”:D)

Hvis de unge mennesker skynder sig med det 60’oprør så slipper vi måske for undskyldningen og kan bære narrehatten med værdighed :smiley:

det er jo det.man skla tage højde for det gjorde man i 80 erne osv.nu lever vi for lpnte penge osv.

nej men alle burte vide ok mister man den enes indtægt kan vi blive sidene i huset osv.sådan noget burte man have styr på men.desvære har folk ikke styr på det selv ikke ang fagforeningerne.men min personlige mening er har man ikke styr på det and msiter indtægt arbejde osv og huset ryge to bad.

selv uden om det.for man kunne jo have ladevære med at sætte sig så hård i det at man ikke kan klare at miste en indtægt.men det er min mening som jeg ved flere fra 80 erne deler med mig der sparede vi.uden at mgangle noget .eller retter de flete gjorde vel.

nej desvære er dagens danmark sådan indlagt siden 90erne [min mening]man skla vi alt + lidt til altid huske det ene og det andet.

Eller også havde i bedre mulighedder for det i 80’erne :wink:

Huspriserne (og deraf også lejernes udgifter) var lavere. I det hele taget var alt billigere. Pludselig ryger huspriserne i skyerne, “jeres” generation mærker det stort set ikke, i har jo investeret, og. den ekstra friværdi har ingen klaget over.

Nu står der så en ny generation og skal blive voksne, børn, hus og hvad samfundet ellers har af “krav” pg nogle af dem har penge med (nok nogle af 80’er far og mors friværdi) men en stor del har altså ikke den mill eller 2 der skal til for at et nogenlunde hus i de store byer kan være tilgængelige hvis manskal kunne nøjes med en indtægt…

Alternativet er en lejebolig der koster det samme og politikerne råber at vi kan købe hele verdenen.. så skal det sqda gå galt! Var selv fornuftig og købte på et godt tidspunkt, og ikke dyrere end vi kunne side i det selvom vi begge blev arbejdsløse. 10 år senere er hun så skredet, og jeg sidder med en kontanthjælp pga 2 arbejdsskader. Hvem skulle lige ha forudset det? Og hvad skal dem der ikke slap med en halv mill i gæld stille op?

ja men den generation må jo også lære af de ældre sæt sig ikke syre end man kan miste indtægt osv osv.men man høre desvære ikke efter det sker kun for naboen ikke for mig osv.nu behøver et hus sgu så heller ikke lige koste 1-2 millioner.man skal ikke mange KM udenfor stor byerne hvor de er billiger lige så gode store hvaer osv osv osv.

men nu er det sådan som jeg ser det ikke være tro ang ens telefon forsikring selskab osv osv osv.man er nød ti lat presse dem prutte om prisen gælder fra alt til hus køb bil køb tv køb osv osv osv.også en måde at hjælpe så man har lidt extra hvis nu det skulle g galdt hvis man ofc er så klog at gemme dem.

hus priserne er f up nogen steder desvære selvom man ikke fatter det. men som jeg har sagt de sidste ihverfaldt 20 + pr harm an skulle tænke på det mest unormale ting og gardere sig for det.

det er en af de ting man ikkek an gardere sig for devære.og kan desvære ikke rigtigt give noget skylden som såen