[QUOTE=BubberDK;224416]Jaaa okay på den måde… I min verden forstod jeg det bare på samme måde.. Men ja jeg synes bare det virker lidt forvirrende at skrive det på den måde som de gør..
- men er der ikke forskel på arbejdsevnen som du skriver og så funktionsevnen som psykiateren skriver?
[/quote]
Jo, der er forskel på arbejdsevne og funktionsevne.
Indrømmet, den overså jeg i farten.
Der kommer nok nogen, der er bedre til, at forklare det, men så vidt jeg husker er det noget med, at arbejdsevnen handler om hvor meget du kan arbejde. Logisk nok.
Og funktionsevnen handler om hvordan du fungerer i det daglige, eller noget i den stil.
Ja det var mig der fik det skrevet forkert i toppen af indlægget og det beklager jeg
men ja jeg har lidt svært ved at forstå hvad de mener med at “funktionevne aktuelt er nedsat til det ubetydelige”.. Hvis noget er nedsat til det ubetydelige, så forstår jeg det som om det slet ikke er nedsat :S
[QUOTE=Vovse;224420]Jo, der er forskel på arbejdsevne og funktionsevne.
Indrømmet, den overså jeg i farten.
Der kommer nok nogen, der er bedre til, at forklare det, men så vidt jeg husker er det noget med, at arbejdsevnen handler om hvor meget du kan arbejde. Logisk nok.
Og funktionsevnen handler om hvordan du fungerer i det daglige, eller noget i den stil.
[/quote]
[QUOTE=BubberDK;224412]MTVRV1, ang forsikringen, så har jeg fået penge fra dem tidligere af samme årsag.. De valgte bare at stoppe udbetalingen igen, da de ikke mente jeg fejlede noget fordi min socialrådgiver havde valgt at stoppe mine sygedagpenge (hvilket jeg også har klaget over til beskæftigelsesankenævnet).. Forsikringen er en speciel forsikring mit tidligere arbejde har tegnet på mig, så der tæller nogle andre betingelser og jeg netop ikke skal være varigt syg.. så på det punkt er jeg ikke så nervøs igen..
[/quote]
Ja men er vel grunden til du har været hos en anden psykiater
får selv fra 2 forsikringer, så ved de fleste kræver mere 50 procent nedsat erhvervsevne og dette skal være varig
så hvis jeg skulle vurdere din sag som forsikring vil jeg helt klart hæfte mig ved denne
psykiateren skriver funktionsniveau vil kunne bedres betydeligt og formentlig normaliseres
så havde jeg ikke valgt og udbetale noget ydeligere
med mindre det er en sygedomsforsikring, som kan blive udbetalt i en periode når man er syg.
[QUOTE=MTVRV1;224423]Ja men er vel grunden til du har været hos en anden psykiater
får selv fra 2 forsikringer, så ved de fleste kræver mere 50 procent nedsat erhvervsevne og dette skal være varig
så hvis jeg skulle vurdere din sag som forsikring jeg helt klart hæfte mig ved denne
psykiateren skriver funktionsniveau vil kunne bedres betydeligt og formentlig normaliseres
så havde jeg ikke valgt og udbetale noget ydeligere
med mindre det er en sygedomsforsikring, som kan blive udbetalt i en periode når man er syg.
[/quote]
ja lige præcis, det er sådan en sygeforsikring, som gør at jeg får penge i den periode jeg er syg efter jeg er stoppet på arbejdspladsen - uanset om jeg er syg i en måned el resten af livet…
[QUOTE=BubberDK;224421]Ja det var mig der fik det skrevet forkert i toppen af indlægget og det beklager jeg
men ja jeg har lidt svært ved at forstå hvad de mener med at “funktionevne aktuelt er nedsat til det ubetydelige”.. Hvis noget er nedsat til det ubetydelige, så forstår jeg det som om det slet ikke er nedsat :S
[/quote]
Ubetydeligt er lige med minimum, dvs. " til det ubetydelige" er lige med “til minimum”.
Din funktionsevne er næsten 0.
[QUOTE=BubberDK;224424]ja lige præcis, det er sådan en sygeforsikring, som gør at jeg får penge i den periode jeg er syg efter jeg er stoppet på arbejdspladsen - uanset om jeg er syg i en måned el resten af livet…
[/quote]
nu skriver du resten af livet og så er det ikke sygdomsforsikring
men tab af erhversevne og denne skal være varigt nedsat før en forsikring
udbetaler noget resten af livet
tror du skal sætte dig helt ind, hvad denne forsikring dækker
de har netop stoppet udbetaling, da kommunen har stoppet dine sygdagpenge
for der ikke er udsigt på nuværende tidspunkt til fleks eller pension
nemlig fordi din lidelse ikke er vurderet varigt
[QUOTE=MTVRV1;224428]nu skriver du resten af livet og så er det ikke sygdomsforsikring
men tab af erhversevne og denne skal være varigt nedsat før en forsikring
udbetaler noget resten af livet
tror du skal sætte dig helt ind, hvad denne forsikring dækker
de har netop stoppet udbetaling, da kommunen har stoppet dine sygdagpenge
for der ikke er udsigt på nuværende tidspunkt til fleks eller pension
nemlig fordi din lidelse ikke er vurderet varigt
[/quote]
Det skal jeg ikke sige noget om.. Det eneste jeg ved med sikkerhed, er bare at forsikringen udbetaler penge hver måned så længe jeg er syg uanset hvad, og det er noget min tidligere arbejdsplads har tegnet på mig.. Den dækker en hvis procentdel af min tidligere løn.
Men det er nu heller ikke det der er problemet… Det tager jeg som det kommer.. Jeg ville blot lige have hjælp til forståelse af det brev jeg fik..
Og jeg fik hjælpen og jeg takker jer alle mange gange..
- et sidespørgsmål.. Kommunen valgte at stoppe mine sygedagpenge pga de ikke mente jeg var syg længere og sagtens kunne varetage et job igen med det samme.. (min gamle læge skulle udfærdige en specifik helbredsattest, men han skriver hverken jeg er syg eller syg og så tog kommunen beslutningen ud fra dette, og de ville ikke indhente nye oplysninger fra psykologen (som også mener jeg er syg)) Vil denne vurdering fra Psykiateren så kunne hjælpe mig i sagen om at få mine sygedagpenge tilbage igen? - jeg har klaget over kommunen til beskæftigelsesankenævntet, men de har ikke fået denne vurdering, da jeg lige har modtaget den selv.
nej det vil den ikke, da den først er lavet senere, så BAN kan ikke bruge den, da det er fra den dato kommunen har valgt og stoppe dine sygedagpenge. men den vil heller ikke hjælp dig i en anke
du er ikke dømt varigt syg, eller nogen dato for hvornår du er rask
som er den primære grund folk bliver sendt på kontanthjælp, eller ingen indtægt hvis man ikke kan modtage denne ydelse
jaa men omvendt, kommunen har jo netop valgt at de ikke gad og indhente disse oplysninger til vurdering af sagen.. altså oplysningerne har jo været frit tilgængelig for kommunen hvis blot de har valgt at sige de vil indhente vurderinger fra psykolog/psykiater… havde de nu indhentet disse i tide inden de traf afgørelsen, så havde de nok også haft et andet syn på sagen.
ikke som jeg ser det
igen fordi ingen har dømt dig varigt syg og derfor skal kommunen ikke tage stilling til fleks eller pension.
ingen har skrevet en nogenlunde dato på hvor du bliver helt rast
så udfra det du har skrevet, havde de sikkert stoppet dem
sygedagpenge er kort ydelse og er meget svært og få forlænget
da man netop skal være dømt varigt syg eller der ligger en helt konkret vurdering på hvornår du er rask igen
[QUOTE=MTVRV1;224434]ikke som jeg ser det
igen fordi ingen har dømt dig varigt syg og derfor skal kommunen ikke tage stilling til fleks eller pension.
ingen har skrevet en nogenlunde dato på hvor du bliver helt rast
så udfra det du har skrevet, havde de sikkert stoppet dem
sygedagpenge er kort ydelse og er meget svært og få forlænget
da man netop skal være dømt varigt syg eller der ligger en helt konkret vurdering på hvornår du er rask igen
[/quote]
der var heller ingen der dømte mig varig syg dengang, men alligevel overgik jeg til sygedagpenge… og det har jeg så kun fået i cirka 4 måneder inden de stoppede det, pga min tidligere læge ikke havde skrevet noget konkret i sin vurdering af mig. - og så gider min rådgiver ikke indhente oplysninger fra psykolog el psykiater da dette ville være spild af tid (min rådgivers ord).
Den eneste årsag jeg kan få til de har stoppet sygedagpengene, er blot de ikke mener jeg er syg mere - selvom jeg har beviser for jeg er, kommunen vil bare ikke se dem.
bubber..jeg fik mine sdp forlænget igen og gen..men hvis man læser herinde er det ikke tit og ikke mange..jeg var varig nedsat og endte på ftp…men alle på k1o skriver næsten altid det er meget svært og selvfølgelig ka en komune tabe,desværre tror jeg bare de for det meste har deres på det rene…ja øv
jaaaa nu må vi se hvad det ender med… jeg har hvertfald fået svar på det jeg skulle og uanset hvor dårlige oddsene er, så vil jeg alligevel køre min klage igennem ved BAN og så håbe det bedste
sksal lige siges jeg ikke ka huske paragraferne - for min forlængelse hvergang og begrundelse…det ligger hjemme i dk.så det vil jeg ikke hænges op på - men sdp kom altid og det var jo det vigtigsie..
sygdagpenge er som udgangspunkt en ydelse på 52 uger og ikke en dag længere
om man stadig er syg eller ej
der er to mulighed meget kort
1 ens tilstand er dømt varig og derfor kan de forlænges, da kommunen skal finde ud af om man skal have fleks eller pension
forskempel den som stribe er forlænget efter inden hun fik pension
2 der skal ligge en konrekt beskrivelse på hvornår man forventer man er helt rask
hvis der ikke ligger det, inden de 52 uger udløber, så stopper ens sygdagpenge
ved godt der findes en masse §, men kort og godt er der kun de to muligheder
bubber…selvfølgelig skal du da klage,hvis det er det du har det bedst med og måske er rådet til…jeg har aldrig prøvet at klage..hvorlangtid ca går det og hvad får du imens
[QUOTE=MTVRV1;224439]sygdagpenge er som udgangspunkt en ydelse på 52 uger og ikke en dag længere
om man stadig er syg eller ej
der er to mulighed meget kort
1 ens tilstand er dømt varig og derfor kan de forlænges, da kommunen skal finde ud af om man skal have fleks eller pension
forskempel den som stribe er forlænget efter inden hun fik pension
2 der skal ligge en konrekt beskrivelse på hvornår man forventer man er helt rask
hvis der ikke ligger det, inden de 52 uger udløber, så stopper ens sygdagpenge
ved godt der findes en masse §, men kort og godt er der kun de to muligheder
[/quote]
ja den er jeg klar over
men nu fik jeg kun sygedagpenge i 3-4 måneder inden de stoppede dem, så det er jo langt fra de 52 uger… :S