Gulvtæppet blev hevet væk under mig i dag

[QUOTE=Mila;130617]Hej Heidi.

Det lyder rigtig træls at kommunen vil stoppe dine sygedagpenge ( jeg´kan gidt huske hvor magtesløs man føler sig ) og det skal de ikke have lov til .

Du skal efter min mening have fat i en god advokat. Nu tænker du måske, at det har du ikke råd til . Jo du har faktisk ikke råd til at lade være, og din er oveni købet en arbejdskade.

Jeg har selv piskesmæld fra 2008 og kommunen ( Århus ) vill stoppe sygedagpenge - men her kom advokat ind og gjorde forskel så efter arbejdsprøvning i vinter er jeg visiteret til fleks. Ja det er så samme sagsbehandler som mente jeg var fo dårlig til arbejdsprøning som endte med at bevilge fleks.
Alt det var vist slet ikke sket uden min advokat havde taget over - godt og grundigt, ikke kun overfor kommune men også ved forsikringsselskaber og pensionsselskaber mm..

Jeg kan kun sige jeg er meget tilfreds med hendes indsats - jeg venter nu på endelig men gra og erhvevsevnetab skal fastsættes og i den mellemliggende tid har hun osse formået at få forsikring til at udbetale for tabt arbejdskade hver mdr…

Hun hedder Lotte Ankjær - ring og få en snak med hende , så siger hun om der er grund til at gå ind i din sag eller ej .
Firmaet ligger i Århus men det er ikke nødvendigt at rende der i tide og utide. Jeg har været til 2 møder med hende.
Her er link til firmaet - http://www.advokaterne-storetorv16.dk/lotte_ankjaer.htm

hvis link ikke virker så skrive i søg : Advokaterne Store Torv 16 Århus

Held og lykke
[/quote]

Dem kan jeg varmt anbefale. Martin kan trylle når man ber ham om det. De bedste penge jeg nogen sinde har givet ud uden at have råd til det.

[QUOTE=HeidiAnd;130616]Men hele vores forsørgelsesgrundlag er i den grad truet - og jeg kan ikke se en ende ud af det. I forvejen lider hele familien under jeg er syg, og at der er så meget jeg ikke kan pga smerter og får stærkt smertestillende. Og nu skal vi så til at opsige lejligheden, fordi vi ikke har råd til at blive boende her, når sygedagpengene stopper. Men på den anden side har vi heller ikke råd til at finde et andet sted at bo.

Vores største fejl vi har begået var at blive gift… :confused:
[/quote]

I skal passe godt på hinanden, og du skal passe godt på dig. Under min første tur gemmen møllen var jeg også gift. Turen kostede mig ægteskabet. Min eks. endte med at måtte forsørge mig, og det betød for mig, at jeg nærmest nægte mig selv livet. Jeg kunne og ville ikke bruge hans penge. Jeg vidste jo godt at han ikke tjente nok til at forsørge os.

Jeg brugte ikke en jante på mig selv i mere end 2 år. Jeg lignede noget der burde være løgn… intet under at han efter så lang tid endte i andre kvinders arme. Først da vi blev separeret genfandt jeg min værdighed og mig selv. Vi forsøgte igen senere, men da var løbet kørt for os.

Det er 9 år siden at vi måtte give op, jeg har med det hele i bagagen måttet erkende at jeg aldrig kommer til at begå den samme fejl. Intet andet menneske skal nogen sinde bære min byrde. Det ville jeg aldrig byde nogen. Kæmp som gjaldt det livet for ikke at komme til at sidde fast.

Statistikken for samlivsophør er direkte skræmmende, og bør tages alvorligt. Kærligheden holder måske til meget, men ikke til alt.

[QUOTE=empowerment;130757]Dem kan jeg varmt anbefale. Martin kan trylle når man ber ham om det. De bedste penge jeg nogen sinde har givet ud uden at have råd til det.
[/quote]

Jeg har ikke lige fået kontakt til ovenstående advokat som flere af Jer varmt anbefaler - men fik fat i en anden fra Holbæk. Efter en meget lang tlf samtale, og han har læst min historie kort, så lød han meget positiv anlagt og mente bestemt at han kunne finde noget at komme efter… Han havde flere gode bud på fremsgangsmåder og målet i sidste ende… Nu skal min mand og jeg mødes i næste uge med ham, og så må vi se hvad der så sker… Men for første gang føler jeg der er et lille lys for enden af tunnelen, men jeg ved også godt jeg ikke skal håbe for meget.

Empowerment: Hvor er jeg ked af at læse at hele dne oplevelse med mere kostede dig dit ægteskab. :frowning:
Men hele dette forløb er meget hårdt - og om vi kommer helskindet igennem kan jeg simpelthen ikke svare på. Håber det dog, for min mands støtte betyder ufattelig meget for mig i det daglige. Uden ham havde jeg jo givet op længe før. Og uden mine børn havde jeg ikke siddet her, hvor jeg sidder i dag.

Hej .

Du skal lige være opmærksom på at advokater har forskellige specialer og du har brug for en med speciale i personskadesager , det var derfor jeg foreslog Lotte Ankjær hos http://www.advokaterne-storetorv16.dk/lotte_ankjaer.htm

Hvor dette firma altid kun repræsentere den skadelidte og aldrig hverkn forsikringsselskaber eller kommuner.

[QUOTE=Mila;130829]Hej .

Du skal lige være opmærksom på at advokater har forskellige specialer og du har brug for en med speciale i personskadesager , det var derfor jeg foreslog Lotte Ankjær hos http://www.advokaterne-storetorv16.dk/lotte_ankjaer.htm

Hvor dette firma altid kun repræsentere den skadelidte og aldrig hverkn forsikringsselskaber eller kommuner.
[/quote]

vedkommende jeg har fundet har speciale i piskesmæld og personssager - han sidder dagligt på forskellige jobcentre og kæmper borgerens sag

Vedkommende du henviser til er ikke til at få fat i desværre…

[QUOTE=HeidiAnd;130835]vedkommende jeg har fundet har speciale i piskesmæld og personssager - han sidder dagligt på forskellige jobcentre og kæmper borgerens sag

Vedkommende du henviser til er ikke til at få fat i desværre…
[/quote]

Heidi jeg vil være meget bekymret ved at vælge en som sidder på kommunens jobcenter – seriøst hvor meget tror du han kæmper borgerens sag ???

Ved Lotte Ankjær skal du bare til en start forklare sekretæren hvad det drejer sig om så ringer Lotte Ankjær tilbage til dig .

[QUOTE=Mila;130836]Heidi jeg vil være meget bekymret ved at vælge en som sidder på kommunens jobcenter – seriøst hvor meget tror du han kæmper borgerens sag ???

Ved Lotte Ankjær skal du bare til en start forklare sekretæren hvad det drejer sig om så ringer Lotte Ankjær tilbage til dig .
[/quote]

Nej jeg tror du misforstår mig, eller også skrev jeg det ikke tydeligt nok :slight_smile:

Den advokat jeg har fundet sidder ikke på jobcentrene, men kæmper dagligt mod dem og kæmper borgerens rettigheder igennem. Han har forstand på piskesmæld og personsager.

Hvad skal der ske nu?

--------------------------------------------------------------------------------

FOR *****, SGU & FOR *******!!!1

Har lige talt med min advokat, dom nu kunne fortælle mig at kommunen har AL mulig grund til at sende mig ud af sygedagpengesystemet, fordi neurospykologen har sagt at der er en reel behandlingsmulighed (selvom den ikke kan forbedre mit fortionsnieveau.
Min advokat har søgt om førtidspension til mig, men eftersom at neurospykologen har krevet dette i min udredning, kan jeg ikke få FTP.

Jeg står nu midt i ingenting åbenbart, fordi smider de mig ud, kan jeg ikke længere få sygedagpenge, men min mand tjener for meget til jeg at jeg kan få kontanthjælp.
Hvilket efterlader os ude i noget ****!! :-/ ØKONOMISK SET.

Jeg er for syg til at kunne komme på arbejdsmarkedet, men samtidig for rask til at kunne få en førtidspension.

Jeg føler mig enormt magtesløs - og jeg ved godt hvad dette ******* gør ved mig :-/
Jeg får det meget værre, får sindsygt mange flere smerter og uvisheden gør det ikke bedre.

Jeg er seriøst ved at opgive det hele nu - hvorfor kæmpe når jeg alligevel ikke kan hjælpes…

Jeg kan ikke se nogle muligheder, og desværre føler jeg ikke lige min advokat er til megen hjælp…

[QUOTE=HeidiAnd;149563]
Min advokat har søgt om førtidspension til mig, men eftersom at neurospykologen har krevet dette i min udredning, kan jeg ikke få FTP.

[/quote]

Puha, det er nok et af de dårligste træk man kan gøre at søge ftp. ved udløb af sdp. Dahm, den bliver svær at hive i land, hvis man overhovedet kan.

Såfremt dine sdp. nu stoppes, hvad de nok gør eller er blevet ??!!, så må I jo gennemgå alt hvad der kan gennemgås for at se om der kan sættes fingre på noget. Sagsbehandling, ressource profilen eller lign.

Mærkeligt at advokaten søgte pension når grundlaget ikke er klokkeklart, for det ved man jo, at det skal det bare være hvis man selv søger.

EE

[QUOTE=Enteneller;149572]Puha, det er nok et af de dårligste træk man kan gøre at søge ftp. ved udløb af sdp. Dahm, den bliver svær at hive i land, hvis man overhovedet kan.

Såfremt dine sdp. nu stoppes, hvad de nok gør eller er blevet ??!!, så må I jo gennemgå alt hvad der kan gennemgås for at se om der kan sættes fingre på noget. Sagsbehandling, ressource profilen eller lign.

Mærkeligt at advokaten søgte pension når grundlaget ikke er klokkeklart, for det ved man jo, at det skal det bare være hvis man selv søger.

EE
[/quote]

Det gør mig ikke i bedre humør :mad:

Hvad kan jeg så gøre nu - jeg ved det ikke selv og håber virkelig nogle af JEr kan hjælpe mig :slight_smile:

Er der forresten nogle der kan komme med de præcise satser vedrørende kontanthjælp, hvor meget må ens ægtefælle tjene før end man ikke kan få kh?

Nej sorry Heidi, det var såmænd heller ikke for at hive dig endnu længere ned, jeg tænker på om din advokat ikke kan hjælpe dig videre ??

Er det nogen steder i din sag dokumenteret at du ikke vil kunne bestride job på det ordinære arbejdsmarked, således at du kun skal afklares mod flex eller ftp ? Dette kunne evt. være med til at få dig over på ledighedsydelse altså ymer paragraffen, men jeg ved det ikke nu hvor ftp. er søgt !!

Har læst et sted at ægtefællen må tjene max 28.000 kr., men du vil sikkert kunne finde satser mm. ved blot at søge på google, ellers kommer der nok andre der har bedre bud.

EE

[QUOTE=Enteneller;149595]Nej sorry Heidi, det var såmænd heller ikke for at hive dig endnu længere ned, jeg tænker på om din advokat ikke kan hjælpe dig videre ??

Er det nogen steder i din sag dokumenteret at du ikke vil kunne bestride job på det ordinære arbejdsmarked, således at du kun skal afklares mod flex eller ftp ? Dette kunne evt. være med til at få dig over på ledighedsydelse altså ymer paragraffen, men jeg ved det ikke nu hvor ftp. er søgt !!

Har læst et sted at ægtefællen må tjene max 28.000 kr., men du vil sikkert kunne finde satser mm. ved blot at søge på google, ellers kommer der nok andre der har bedre bud.

EE
[/quote]

Nej jeg ved det godt - det er bare en røv dårlig dag.. og jeg kan bare mærke jeg har så frygtelig meget ondt.

Neuropsykologen skriver at jeg ikke kan bestride job på det ordinære marked, men hvordan det hele er , ved jeg ikke da jeg overovedet ikke er blevet afprøvet mht virksomhedspraktik eller lignende.
Jeg har nu boet i sorø kommunen i 1 år og intet er der sket endnu, andet end man har forsøgt at sende mig til en hel masse forskellige læger, behandlingsmuligheder, og hver gang en mulighed var afsluttet og ikke kunne bruges, forsøgte man bare en ny.
Dette har man gjort indtil man forsøgte sig med den neuropsykologiske udredning, fordi min sagsbehandler hele tiden har været sikker på jeg var fuld af løgnn.
Og nu troede jeg så at den neuropsykologiske udredning, talte til min fordel, fordi jeg er skadet :-/ og har det på sort/hvidt.

Ansøgningen til ftp er søgt og der kommer svar engang sidst i denne måned, så jeg får stadig sygedagpenge og har jo været sygemeldt siden okt 2009.

Men ved I at I får et nej på ftp., det gør I jo nok, men kan man stadig nå at trække ansøgningen tilbage og arbejde på en anden forlængelsesmulighed af dine sygedagpenge. fx. §27 stk. 4 (den “nye” efter 2009). ???

[b]§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.[/b]

Ps. på borger.dk kan du bl.a finde en del info om satser på kh. Det er hvad jeg har kunnet finde, men flere kommer nok til.

Mht kh fandt jeg selv lige ud af jeg ikke kan få en krone :frowning:

så ingen muligheder at hjælpe der…

Hej igen I kloge hoveder,

er det rigtigt at jeg hvis jeg kommer i virksomhedspraktik/revalideringsforløb (på kh) er jeg undtaget for reglen omkring ægtefælles forsørgerpligt??

[QUOTE=HeidiAnd;149596]Ansøgningen til ftp er søgt og der kommer svar engang sidst i denne måned, så jeg får stadig sygedagpenge og har jo været sygemeldt siden okt 2009.
[/quote]

Men… er det dét, du vil? Da du oprettede tråden, skrev du netop at du ikke ville have førtidspension
Er det vigtigste for dig ikke at komme ud og blive arbejdsprøvet hurtigst muligt, så man kan få afgjort, hvad din arbejdsevne er?
Hvis du prøver at sortere den nytilkomne stress fra, som det at være i systemet har tilført - hvor ser du så dig selv bedst?

Min kommunen klappede kassen marts 2010, fandt selv en arb prøv i JULI 20110 kunne ikke få KH og heller ikke andet da jeg var gift…fik først penge Særlig ydelse da jeg blev anerkendt til at søge flexjob
Så tror ikke du har ret til noget før du er anerkendt…Men her har jeg anket sagen, men ikke hørt noget endnu…Hovedstadens ankenævn får klagen overdraget d. 21 fra Ringkøbing/skjern statsamt
Min sag ligner din, men min arb skade er fra 2007 og ikke færdigbehandlet i Arb skadestyrelsen

Det er netop det med rødt fremhævede, I skal slå på.

Den reelle behandlingsmulighed, hvad går den ud på ?

Det er nemlig efterhånden ved at være moderne at behandle smerter
med antidepressive midler, men læg mærke til at
DET ER PÅ FORSØGSNIVEAU !

Når den foreslåede behandling ikke kan forbedre din funktionsevne,
er det vel underforstået, at den udelukkende kan forbedre din livskvalitet.

Det burde der have stået i stedet !

I min sag blev det foreslået at give forsøgsvis behandling med antidepressiva som smertelindring.
Min uddannelse indenfor sundhedssektoren giver mig mulighed for at stille nogle relevante spørgsmål,
ligesom jeg har læst meget materiale om, hvor galt det kan gå,
hvis man har en endnu ikke opdaget defekt i hjerte/kredsløbet.

Da jeg sagde, at jeg ikke ville modtage den foreslåede behandling
UDEN først at have fået mit hjerte/kredsløb undersøgt,
var det pludseligt ikke aktuelt at sætte mig i behandling.

En anden vigtig detalje ved at smertebehandle med antidepressiva er,
at bivirkningerne ved behandlingen skal nøje vurderes i forhold til det,
man kan opnå som smertelindring.
Og så skal man også overveje, om der i virkeligheden sker en reel smertelindring,
eller om der i virkeligheden er tale om den zombietilstand,
mange oplever på antidepressiva,
således at der egentlig ikke sker en bedring,
men personen er bare ikke i stand til at vurdere det selv, da “der er lagt låg på”.

Den udtalelse burde få sagbehandleren til at foreslå en arbejdsprøvning m.h.p. fleksjob.

[QUOTE=Florken;149740]Da jeg sagde, at jeg ikke ville modtage den foreslåede behandling
UDEN først at have fået mit hjerte/kredsløb undersøgt,
var det pludseligt ikke aktuelt at sætte mig i behandling.
[/quote]

Selvom det egentlig ikke kommer som en overraskelse, måtte jeg alligevel samle kæben op fra gulvet. Dét eksempel behøver ikke nærmere forklaring, for at kunne fremstå som et udmærket eksempel på hvor lemfældigt, man bliver medicineret i dag

[QUOTE=HeidiAnd;149622]Hej igen I kloge hoveder,

er det rigtigt at jeg hvis jeg kommer i virksomhedspraktik/revalideringsforløb (på kh) er jeg undtaget for reglen omkring ægtefælles forsørgerpligt??
[/quote]

Nej, det har intet at sige. Du vil stadig blive modregnet ægtefælles indtægt.