Kort indblik i mine helbredsmæssige barriere:
Kronisk spændingshovedpine. Daglige smerter. Kvalme. Migræneanfald. Nakke og skulder smerter. Smerter ned langs rygsøjlen, og smerte udstråling i højre arm. Tyngdefornemmelse i højre side af ansigtet. Trykken, træthed og smerter i højre øje – løber i vand. Lændesmerter i højre side med udstrålende smerter ned i højre ben. Hurtig fysisk og mental udtrætning.
Lyd og lysfølsom. Synsproblemer. Stressfølsom.
Søvnforstyrrelser grundet smerter. Koncentrations og hukommelsesproblemer. Svimmelhed.
-Smerteniveauet stiger i takt med at energiniveauet falder.
Smerteniveau fra 10-1, hvor 10 er det højeste ligger jeg på 8, såfremt jeg ikke har fokus og er opmærksom på mine kropssignaler og handler derefter. Fokus på skånehensyn. Afspændingsøvelser, træningsøvelser, daglige hvil, kost. Jeg kan derved holde mit smerte niveau nede på 5-4.
Jeg ønsker selv revalidering, og min udfordring er at kommunen ikke mener at jeg ved revalidering vil kunne kompenseres, hvad angår smerter, og de kognitive følger.. smerter kan jeg som sagt holde nede ved ovennævnte, og jeg er af neurolog blevet vurderet til at såfremt skånehensyn tages vil de kognitive følger ikke være til hindre for et fremtidigt arbejde..
Men det vil min kommune ikke lytte til.. og mener jeg skal have et fleksjob.. men jeg ønsker ikke at skulle være i systemet og tror på at jeg vil kunne klare det studie og forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få lov til at forsøge mig, så kan de jo altid sige hvad sagde vi bagefter og så kan jeg retfærdigøre over for mig selv at jeg da i det mindste så har forsøgt..
Andersine85 jeg har så mange gode ressourser at byde på og jeg brænder efter at dele ud af mig og min viden til andre.. det kan ikke blive inden for mit gamle erhverv af helbredsmæssige årsager, men jeg mener det må være muligt på anden vis. Og jeg har også sagt til kommunen at de bør lægge vægt på at min indlæringsevne er intakt, min målrettethed, selvstændighed, høje grad af vedholdenhed og ansvarlighed i forhold til mit helbred. Gode personlige mentale ressourcer, selvstændighed, handlekraftighed, gode stresshånteringsstrategier, samt evne til at benytte kompenserende strategier. Empatiskeevner. samt tidligere erhvervs erfaring. Intelligens og positive fokus, samt begavelse til at kunne omsætte indsigter i forhold til egen situation til aktiv handling osv.
-og det er også derfor jeg bliver så frustreret over at det fra kommunens side skal gøres så håbløst som muligt, i stedet for at forsøge at hjælpe mig, jeg skal bruge så meget tid og kræfter på at klage, rykke osv. det er så tungt men det kender i alle jo til.. der sker bare ikke rigtig noget og ingen frister eller lign. bliver overholdt.. øv og hvad hjælper det at klage, det sætter bare flere folk i arbejde på kommunen, og det eneste jeg får ud af det er beklagelser og undskyldninger, men det kommer mig sag jo ikke videre af!!
Jeg vil nok ikke kunne klare 37 timer om ugen efter endt revalidering, men jeg tror på at jeg vil kunne blive selvforsørgende på et andet niveau, og jeg har fortalt at det ikke er penge og materielle ting der giver mig livsværdi, tvært i mod!! jeg kommer fra et højt lønnet job, men det fordi jeg har et meget klogt hoved og kunne lide det jeg lavede, ikke for pengenes skyld, selv om det da var økonomisk hårdt at komme ned på sygedagpenge, men jeg klare mig, bare på et andet niveau.. -det må vel være acceptabelt!! det jo mig der skal leve med det og ikke kommunen!!
Vil en kommune give revalidering til psykolog, psykoterapeut, (jurist bliver for tungt bogligt og arbejdsforhold efterfølgende vil jeg ikke kunne, der siddes for meget) socialrådgiver ville muligvis være svært for mig at planlægge arbejdstid og tempo selv hvorved mine skånehensyn ikke vil kunne tilgodeses.. men det job der peges på (tror jeg har skrevet det både til dig andersine og jørgine) er noget = med det terapeutiske område, og endda en blåstemplet uddannelse, som mig bekendt også er et krav i forhold til revalidering?