mest et spørgsmål til kvinderne:-)

jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på…:frowning:

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt

Man siger jo, at skønhed kommer indefra.:wink:

Jeg har aldrig kunnet vænne mig til at bruge make-up, så det bliver kun brugt ved særlige lejligheder.

Hmmmm, kan ikke huske hvornår jeg sidst var ved frisør.
Efter at have oplevet et par frisører der åbenbart ikke kunne finde ud af, at lave det jeg ville have, så gik jeg hjem og gjorde det selv, og det har jeg så gjort siden.

Jeg elsker mine jeans/cowboybukser, men om sommeren kan jeg godt finde på, at tage en nederdel/kjole eller et par tynde løse bukser på.

Dertil en eller anden skjorte, t-shirt, sweatshirt eller anden top.

Joggingbukser ejer jeg ikke, synes ikke det ser særligt godt ud.

Jeg synes det vigtigste er, at tøjet er rent og pænt, ikke afbleget og hullet f.eks., og så at det klæder den der har det på.:smiley:

[QUOTE=nensypigen;165429]jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på…:frowning:

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
[/quote]

Ved du hvad jeg gør når jeg ikke kan købe nyt tøj?..jeg går i genbrugsbutikker…:slight_smile: tøjet er ikke nyt, men det er det for mig.
Jeg har altid gået meget i genbrugsbutikker, fordi man tit kan finde noget unikt tøj, når nu vi ikke har så mange penge på kontanthjælp, vil jeg hellere gå i genbrugstøj, end at købe billigt tøj i Føtex som alle andre også går i…:kram:
Mht.make up, har jeg altid gået meget op i hvordan jeg ser ud, men det synes jeg har fortaget sig en del efter jeg er blevet syg…jeg magter det simpelthen ikke…hvis bare håret er rent og sat har jeg det godt.

Du får lige en :kram:fordi det ikke er let at ha’ så få penge…og jeg kan sagtens følge dig.

Jeg klipper mig selv, og sørger for mit tøj er rent…

Mad er vigtigere end forfængelighed, så der er ikke så meget at gøre ved det… har vænnet mig til ikke at kigge på tøj når jeg går forbi en butik… :rolleyes:

Har to par sko, et par vinterstøvler og et par sandaler… så årstiderne skifter pludseligt her.. :stuck_out_tongue:

Sidste vinter gik der så hul i bunden på den ene vinterstøvle, så håber virkeligt det hele går igennem inden næste vinter, så der er til nye støvler.. det er ikke en type der kan sættes ny sål på… de har tjent mig trofast i næsten 8 år… så de er afgjort gået til, kommer nu til at savne dem lidt. :cool:

Det er vigtigere at junior får nyt tøj, end at jeg får… han skal udsættes for kammerater i skolen hver dag.. jeg er voksen, og kan trods alt springe op og falde ned på andres mening, børn er mere sårbare. :kram:

Men der er en fordel ved alt… mine gamle gamacher er blevet in igen… så en stor skjorte, så er jeg kørende… :slight_smile:

Jeg har aldrig gået op i mit ydre.
Altså, selvfølgelig har jeg prøvet på at klæde mig nogenlunde pænt,
men jeg har altid været for nærig til at give flere hundrede kroner for et enkelt stykke tøj,
når det er muligt at sy det selv.
Er flittig kunde i STOF2000 og STOF&STIL, de har så mange lækre metervarer
og mønstre, og ved at sy selv, skaber man sin egen stil.
Der er da ikke noget mere træls, end at se en anden i samme tøj,
som man selv har på :mad:.
Har det med make up som Vovse, det er kun ved særlige lejligheder.
Hår klipper jeg også selv, er for nærig til at give en masse penge til en anden,
for noget jeg kan gøre bedre selv.
Jeg har altid vurderet andre på deres indre kvaliteter,
så alt det der udseende-forfængeligheds-ræs har jeg aldrig haft.
Selvtilliden har så godt nok heller aldrig fejlet noget :D,
måske har jeg bare været heldig at være udstyret med en stærk psyke ?

[QUOTE=nensypigen;165429]jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

[/quote]

http://lagersalgguide.dk/
http://www.lagersalg.nu/ :wink:

nensypigen..
På frisørskolen i kbh på Glentevej kan du blive klippet for 50 kr de har en side hvor du kan bestille tid

https://frisor.cphwest.dk/kundeBooking/IWSkoleBookingISAPI.dll/EXEC/0/1god0mc0pkrnyz19hnyjz1dpgrze

Jeg bruger ikke andre :smiley:

[/quote]

Ro på - du kan sagtens være lækker, selvom du ikke længere tilhører det privilegerede overflodssamfund :wink:

For det første forvandler du dig ikke pludselig til en i joggingtøj med usoigneret hår, blot fordi din indtægt er faldet. Det kræver 1) du køber joggingtøj og bevidst vælger at gå i det, 2) holder op med at sætte dit hår
Jeg er sikker på, du har et helt skab fuld af smart tøj, som sagtens kan holde flere sæsoner, og hårskum fra Føtex virker lige så fint sammen med en hårtørrer, som frisørens dyre :wink:

Hvad skal du med ny make-up? Medmindre du spartler dit ansigt, holder make-up faktisk ret længe, så igen, kan du bare bruge af dine lagre. Du behøver kun bekymre dig om at købe ny mascarra hver 2.-3. måned

Du behøver ikke gå til kosmetolog for at få ansigtspleje. Matas har nogle udmærkede masker, eller du kan lave dem selv med avocado, agurk, salt mm (google opskrifter)

Du skal have ændret din opfattelse af at dit selvværd hænger proportionalt sammen med din evne til at tage del i forbrugsræset. Det er et tomt intet

I latinamerika finder man nogle af verdens smukkeste og mest feminine kvinder - og temmelig fattige også. De er et levende bevis på at man for meget små midler kan fremstå både smukke og feminine. Fordi du lever i et forbrugssamfund, har du bare ikke lært hvordan. Det handler om virkemidler.
Det vigtigste virkemiddel er ikke tøj, hår eller make-up - det er hvordan du bevæger dig. Din selvopfattelse

Så hold du bare hovedet højt, mens du bevæger dig ud i verden i dine egne genbrugsting. Ingen vil vide, hvordan tingene er fat - medmindre du signalerer det

:slight_smile:

[/quote]

Nensy, det er rigtigt dejligt at høre at du går op i dit ydre, det tyder på at man gerne vil sit liv og sig selv.

Jeg er dog af den “type”, der “desværre”, ikke har brugt make up i mange år eller ejer noget shoppe gen for mit eget vedkommende overhovedet. Dog føler jeg mig ok som jeg er.

Måske er det også fordi at du/mand ikke har pengene at man så gerne vil have, når man er ude at handle ?

Måske skulle du prøve at vende dig til at gå uden make up og prøve at føle dig smuk ad denne vej ? En af min datters veninder, var på overnatning sidste år, hun sagde at hun var helt lettet over at kunne genkende mig om morgenen, hun refferede til en anden mor som altid gik med make up “og hende kunne man jo slet ikke kende uden”, sagde hun.

Tassi :“Så hold du bare hovedet højt, mens du bevæger dig ud i verden i dine egne genbrugsting. Ingen vil vide, hvordan tingene er fat - medmindre du signalerer det”

Kan se det for mig .. catwalk for kontanthjælpsmodtagere..:smiley:

Hej nensypigen.

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have smart tøj.

Da min datter var lidt yngere, så købte hun rigtigt flot modetøj inde på Trendsales.dk.
Dengang v i l l e hun have mærkevaretøj.
Det er hun så vokset fra nu, men hun var dygtig til at finde flot tøj og tingeltangel derinde, så forhåbentlig et godt tip til dig :wink:

Sæt tæring efter næring.

Sorry, men der er min mening.

Hvis der er en frisørskole i din by, så kan du blive klippet meget billigt der. Vælg en frisure, som ikke skal klippes hver 5. uge for at se pæn ud…

Og er så iøvrigt enig med andre - at gå i joggingtøj med usoigneret hår er et valg - og du kan jo vælge noget andet. Jeg synes iøvrigt at Føtex har nogle ganske udmærkede ting indimellem, særligt når de skifter ud. Så hænger der lange lange rækker af bluser, jakker og bukser 50 kr. - jeg fik en virkelig fiks kort "læder"jakke for et par år siden, til 50 kr…

Tænk over, hvad du køber, når du køber tøj. Køb det, du mangler, og sørg for at tingene kan mixes. Man føler altid at man har lidt mere tøj, når det kan sættes forskelligt sammen.

[QUOTE=Tassi;165449]

Det vigtigste virkemiddel er ikke tøj, hår eller make-up - det er hvordan du bevæger dig. Din selvopfattelse
[/quote]

Lige præcis.:smiley:

Dette gik også op for mig på et tidspunkt.

Jeg møder af og til mennesker på min vej, f.eks. i Fakta eller Netto, som gør et rigtig positivt indtryk på mig og når jeg tænker nærmere over det, så er de ikke særlig pæne, har ikke smart tøj på, har heller ikke en fancy frisure, måske er de endda temmelig overvægtige.

Men de har en udstråling der siger spar 2, simpelthen fordi de tør at være sig selv og smile til verden.

Smil til verden og verden smiler til dig.:slight_smile:

ihhh altså, nensypigen, du ska da vist på “kursus” herud på bøh landet hvor jeg bor :wink:

Herude er højeste mode gummistøvler og arbejdshandsker :smiley: OGSÅ når man lige står og mangler en liter mælk og må en tur til Staden/byen 7 kilometer herfra :smiley:

Jow jow, man er et ømt syn :smiley:

Hm, nensypigen, jeg kan sagtens forstå dig, at det er rart at føle sig velsoigneret, velklædt mv MEN må altså have lov at sige, det ER ikke ensbetydende med at man SKAL være iført mærkevaretøj fx.

Det er også i min verden, helt klart et spørgsmål om selvtillid og stil, som jo gerne skulle være helt din egen, uanset hvad moden dikterer ikk´:wink:

Det handler simpelthen om, at du skal tænke i andre baner og så ska du se, så går der såmænd helt sport i det.

Kan også varmt anbefale genbrugs butikker, dengang de dukkede op, for mange år siden, ja, da havde disse butikker måske lidt “klangen af” at være for de fattige, dem der, helt derude der -desværre- ikke kan nåes(men de er jo stadig mennesker ikk) -men skal da hilse og sige, at disse butikker i dag langt fra har dette ry, tværtimod :wink:

Desværre er det sådan for mig, at jeg ikke kan så gevaldigt meget med mine arme, såå…en damefrisør er nødvendig, suk! -og jeg HADER simpelthen når mit hår ikke er ok, usoigneret efter en dag eller to i sengen fx, når kadaveret ikke lige vil som jeg vil, suk såå…derfor, jo, en damefrisør er noget nær den eneste “luksus” jeg sparer sammen til -men til gengæld undværer jeg gerne noget andet for dette.

Sååå…ret ryggen du, frisk mod og kast dig ud i DIN personlige stil -ja, du er måske endda med til at SKABE den nye mode, hvem véd -moden kommer jo ofte fra græsrødderne ikk :wink:

Hilsen brokkerr..ven fra brakmarken, der lever det simple liv(men til gengæld, sparker hornene af en ko eller to og nyder maden incl hjemmedyrket blommevin :D)

Jeg går også i genbrugs tøj,og jeg bruger meget tid på at finde det rigtige og til den rigtige pris.

Og så er det en god ide at købe en god bluse til en 20kr selv om den først skal bruges til den næste årstid,for vil man have noget bestemt,så det ikke sikret man lige kan finde det man skal bruge her og nu.

Kan du komme lidt rundt så er sommerens loppe markeder fyldt med gode til bud.

Der er masser af snart genbrug,så hop ud af joggings bukserne :wink:
Og på med krismalingen ,det bruger jeg ikke selv,men overvejer lidt fugemasse :smiley:

hej piger

tak for alle jeres svar:-)

tror også mit problem generelt bare ligger i min selvtillid er dårlig. Så tænker jeg at en mulberry taske til 6000 eller en skønhedsoperation ville gøre mig lykkelig men ved jo godt inderst inde jeg ikke bliver mere lykkelig af det…

hvordan klipper i jer selv???
hader at gå til frisør nemlig, min hår er tyndt på trods af jeg spiser vitaminer og sillica, og får altid kritik af frisøren, så har fået en frisør skræk

jeg går ikke i joggintøj men da jeg har mange smerter i underliv og blære går jeg når jeg er hjemme meget i nattøj. Det er min kæreste lidt træt af. syntes bare det smarte tøj er så ubehageligt og stramt… tight skinny jeans osv:-) men hvis jeg skal ud tager jeg selvfølgelig tøj på:-)

jeg er kun 26 og kan godt blive jalou på mine jævnaldrene m deres mulberry tasker, canada goose jakker osv. syntes det unfair de bare får af deres forældre men ok nu det også ekstra slemt i nordsjælland er virkelig mange forkælede unge herude..

[QUOTE=c.l.e.o.;165508]J
Og på med krismalingen ,det bruger jeg ikke selv,men overvejer lidt fugemasse :smiley:
[/quote]

Jeg har hørt, at polyfilla skulle være ekstra godt: http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?afdid=13&Varegroupid=4740&vareid=1380996 :smiley: :wink:

nensypigen, du har lagt mærke til de unge mennesker, som har Mulberry tasker og Canada goose jakker, men øøh, prøv i stedet at lægge mærke til dem som ikke har disse dyre mærker, for dem er der vist også rigtig mange af.:wink:

Ha ha Vovse det lige den jeg havde i tankerne,det billiger end ansigt sløftningen

nensypigen,du må ud af det nattøj der det er en erotik dræber :wink:

Du 26 hvad med leggings og en bluse der er masser af billige at finde,tøj og sko -føtex har altid billige raster, og har de ikke lige str i den ene så har de oftes i den anden af deres kæde butiker.Jeg har selv besvær med stramme bukser,så det kunne måske være løsningen.og skulle man være lidt for rund til det stramt sidene kan det være pænt med lange bluser/tunika syntes jeg.

Noget tilbehør er mega dyrt,men genbrug kan man finde masser billigt og pænt tilbehør hvis man er pønte syg også.Og så jeg sikker på at en kopi taske kan gøre dig lige så lykkelig som de "ægte"der er så mange der rander med.

som de andre også kommer ind på så prøv lige at se på alle i gade billedet,det ikke penge der gør livet lykkeligt,det kan gøre det letter med nogle ting,men lykken skal man finde i helt andre ting/stæder.

Nensy..

Jeg er selv blevet opereret mange gange i underlivet, og har i lange perioder slet ikke kunnet holde ud at der var noget der strammede det mindste..

Leggings kan man få mange steder, og kigger man på udsalg de lidt smartere steder, er der ofte meget flotte leggings at finde.

Istedet for de billige skjorter, kan du være heldig at finde en silkeskjorte på tilbud - det giver et ekstra pift, og er meget behageligt at gå i..

Prøv også at kigge i alle de der netbutikker der er kommet med tøj - der kan man ofte finde spændende tøj til en fornuftig pris…

http://www.tilbuds-portalen.dk/toej.aspx

http://www.engroskjoler.dk/category/festkjoler-4/