Ikke for at putte salt i nogens sår - men jeg er ret imponeret over hvor hurtigt dette gik!
Synes også det går bum-stærkt, når først sagen er rejst:)
Stort tillykke, og kan godt forstå du er glad. skønt at få ro på. Jeg har 8 timerom ugen som ledig fleksjobber, ved ikke om det er realistisk at søge pension har fibromylegi samt tennis og golfalbuer.
Helene, ja det er ret vildt - men også overraskende, syntes jeg. Jeg havde nok mere forventet at høre noget om et par måneder eller tre… g
- altså jeg mener, det ER jo kommunerne vi taler om!
Njaaa Lynge, hvis du er visiteret til 8 timer, og de nye regler siger ned til 2 timer, så er det nok ikke særlig realistisk at søge førtidspension. Men den dag du heller ikke kan klare 2 timer, så snerper det nok mere derhen af…![]()
Tillykke, min sag gik lige så hurtigt da gav sagsbehandleren lov at rejse pensionsdag ![]()
Ja du har nok ret, ja som du skriver selv ned til 2 timer om ugen, så hedder det fleksjob, ja hvem mon vil have en til de timer tror vi er mange som kommer til at gå ledige, men så er det da godt at de ikke fjerner ledighedsydelsen efter 2 år.
CAROLINES
Tillykke…skønt at få ro…og ventetiden er overstået..
som en af de få - sammen med dig,gik mit også lynhurtigt og jeg er kun behandlet fair..det kan LADE sig gøre,bare ærgeligt vi ikke hører oftere om det..
stribe førtidspensionist
Jeg kan blot godt undre mig, for hvorfor er det at visse sager kan gå SÅ stærkt og andre kan trække ud i noget der ligner det uendelige (lyder det til, når jeg eks. læser rundt herinde).
Er det fordi forarbejdet ikke er i orden?
Er det fordi man ikke er syg nok?
Er det afhængigt af kommune?
Er det afhængigt af hvilke personer der vurderer sagerne?
Hvad tænker I andre om det?
[QUOTE=lynge60;246869]Ja du har nok ret, ja som du skriver selv ned til 2 timer om ugen, så hedder det fleksjob, ja hvem mon vil have en til de timer tror vi er mange som kommer til at gå ledige, men så er det da godt at de ikke fjerner ledighedsydelsen efter 2 år.
[/quote]
Jeps, men for mange er det lidt lige gyldigt, for kommer de fra kontanthjælp, så får de nøjagtig det samme i ledighedsydelse - det bliver for dem, svært at arbejde sig op til lidt flere penge mellem hænderne, hvis jobbet ikke kommer. Synes det er så synd for alle de mennesker der bliver ramt på den ene eller den anden måde:(
Carolines, Pensionsnævnet mødes måske engang om måneden, måske hveranden eller tredie alt afhængig af hvilken kommune man bor i.
Mht. din sag, der har det åbenbart haft det sammen fald at samme dag som din sag blev rejst/indstillet til pension, der var der møde ved pensionsnævnet og de tilkendte dig pension.
Håber at du er tilfreds hermed.
Det andet du nok taler om er sagsbehandlingen, som jo finder sted forinden indstilling og ja den er MEGET forskellig fra kommunen til kommune, sagsbehandler til sagbehandler osv.
Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.
Men hvorfor er det sådan - det er vel, trods alt, de samme regler og love der gælder alle steder?
Carolines Tillykke hvor må det være skønt at få ro på nu:)
jeg er selv ved at søge en paragraf 17 har lige sendt ansøgningen ind i dag så min sagsbehandler for den på Mandag pyhh hvor er jeg spændt.
hvor langtid går der normalt fra sagsbehandleren modtager min ansøgning til at sagen bliver rejst ?
Caroline var det en 17 eller 18 du søgte ?
vh katrine
Min sagsbehandler siger at hvis jeg søger pension så for jeg min sag afsluttet i år øhh jow okay min søster gik 6 år inden hendes pensions sag blev afsluttet
Katrine, jeg tror det var en §18 - er det ikke det når det er sagsbehandleren der indstiller?
- pøj pøj med det ![]()
Jov så det en 18
[QUOTE=carolines;246877]Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.
Men hvorfor er det sådan - det er vel, trods alt, de samme regler og love der gælder alle steder?
[/quote]
Næhh fatter det heller ikke for man burde jo være lige syg for at få pension alle steder.
Jeg er selv på vej mod min anden indstilling siden jeg “røg ud” af systemet i 2007 hvor sdp. lukkede for mig og det er en hård kamp.
Det handler jo om menneskelige vurderinger hele vejen. Hvad skriver lægerne, hvordan tolker lægekonsulenten dette og sagsbehandlerne samt hans/hendes team ikke mindst.
Jeg ved ikke om det er fordi at du/man nu selv efter tilkendelse af ftp. sidder og tænker på om der ikke er andre der burde komme foran een?! Altså en slags dårlig samvittighed??
Der er nok ikke andet for end at acceptere at sådan ligger landet. Tænk sig alle de syge på kontant hjælp der ikke har kræfter til at følge op på deres sag. Mange af dem burde jo reelt være på ftp. Jeg ville af alle dage ønske at jeg havde kræfter til at at hjælpe dem, men det har jeg ikke desværre.
Så det er der jeg er, det kan godt være at det for nogle går lettere i nogle kommuner end andre, men jeg ville hellere se til at få hjulpet dem der er helt fortabt. De når aldrig at rejse deres sag, desværre.
Hmm, umiddelbart er jeg blot nysgerrig på området - fordi jeg syntes det er virker ret underligt der er så stor - og meget markant - forskel.
Sådan bør det jo ikke være, i et land med de samme love hele vejen rundt.
Enteneller, jeg håber du får den hjælp du har behov for ![]()
For mit vedkommende var det en vikar, der startede sagen.
Hun sendte sagen samme dag hun havde opdateret min ressourceprofil - med bemærkning om at mine egne rettelser/tilføjelser kom senere.
Sagen var så oplagt at det ikke var nødvendigt at gøre det store ud at partshøringen, det jeg var uenig i havde ingen betydning for sagen.
Havde jeg ikke haft denne fantastiske vikar er jeg sikker på at jeg ikke var tilkendt pension, men stadig blev kørt rundt af den oprindelige sagsbehandler, og at min stress og belastningsreaktion var endnu mere forværret
CAROLINES
jeg ved ikke hvad det skyldes..mit tog 4.5 år fra ulykke til ftp..det synes jeg ikke var hurtigt,men jeg var hele tiden igang og fik sdp.
men da jeg var stationær og der ikke var andre udveje gik det hurtig..jeg kostede også..jeg var heller ikke i arbejdsprøvning
jeg tror mit skyldes de ville ha mig færdig - men jeg er hele vejen igennem blevet behandlet fair,..
jeg kendte ikke k1o da min sag kørte,men fik et chok da jeg kom herind..jeg troede mit var normalt,men det er jo faktisk mere unormalt.selvom det var sådan det altid burde være
stribe ftp.
[QUOTE=carolines;246877]Enteneller, ja jeg vidste godt de havde møde samme dag - og derfor den skulle indgives om mandagen.
[/quote]
Ja men de har forskellige tidspunkter hvornår de mødes
men nu kender jeg ikke din sag, så der ligger jo mere bag end lige et par dage
men er en §18 kan jeg forstille mig.
så folk ikke tror man kan få pension på et par dage
men rart og se det kan gå stærkt når man først er indstillet
tillykke med den ro det forhåbenligt vil give