Samlever indkomst

[QUOTE=Hjerneskaden;114879]Shit jeg troede de så bort fra et vis beløb før de begyndte at modregne?
[/quote]

Det gør de også, men ikke i forhold til satsen mellem enlige og gifte/samlevende, kun de yderligere 30 kroner af hver 100 din partner tjener, skal han op over et vist beløb, før de begynder at trække, men det er ikke specielt højt.

:kram:

Ragdoll

[QUOTE=gh72;114872]Jamen du skal ikke misforstå mig, jeg er IMOD ægtefælleforsørgelse, jeg er FOR et velfærdssamfund. Men med grænser.
[/quote]

Det er jeg sandelig også, jeg er imod at alle uanset hvor meget de tjener skal have det samme, i en hel række ydelser, jeg vil da foreslå at du prøver at læse min artikel “Hvad er velfærd?” på min blog, http://ragdoll.urbanblog.dk/

Ragdoll

[QUOTE=custer;114878]Nu har jeg læst en del af svarene. Og de som jeg gerne vil vide er: jeg har pligt til at oplyse hvad min samlever tjener, javel, men har min samlever som ikke modtager socialydelser pligt til at oplyse mig om sin indtægt, hvis ikke, kan jeg jo ikke opfylde min pligt ! Det er det problematikken går på.
[/quote]

Hvis din partner ikke ønsker eller vil oplyse dig om sin indtægt, kan du næppe drages til ansvar for det, og du må jo oplyse kommunen om at i har særskilt økonomi.

De skal så men nok selv finde ud af det alligevel.

Ragdoll

[QUOTE=Mila;114599]Det var en ualmindelig grov beskyldning om at vedkommende ønsker at lave social bedrageri…!!!

Der findes faktisk ægtefæller som ikke har fælles eje eller fælles økonomi og som ikke ægtefælles indkomst . Nej man har ikke pligt til at oplyse sin ægtefælle om sin indkomst. Kommunen kan så bare selv gå ind og se på ægtefællens indkomst.
[/quote]

Skatteforvaltningslovens § 18 giver ægtefæller ret til at se hinandens selvangivelse. Gælder ikke samlevende.
§ 18. Ægtefæller og forhenværende ægtefæller har hver især ret til ved henvendelse til told- og skatteforvaltningen at få oplyst indholdet af den anden ægtefælles selvangivelse og ansættelse af indkomst- eller ejendomsværdiskat for indkomstår, hvori de var ægtefæller og samlevende.

Din samlever har pligt til at oplyse hvad han/hun tjerner når den anden er på førtidspension ellers går de skam selv ind og finde ud af det

De kan max …modregne din samlevers/ægtefælles indkomst med 216.400
og de finder det da bare selv - sååe what’s all the fuss about…
der er ting man kan gøre noget ved og der er dem man intet kan gøre ved, hvorfor spilde kræfterne - de få man i forvejen har…:confused:

Ønsker jer alle en super skøn weekend:kram: