[QUOTE=Hejdien;120003]Der er en ting jeg mangler i den her debat (og sorry jeg kan ikke hitte ud af i disse dage at regne i milliader ) så hjælp mig gerne hvis i kan …
det er jo sådan at man maks kan få løntilskud til
For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 416.210 kr. (2008) på årsbasis eller 216,33 kr. (2008) på timebasis.
tager jeg 2500 flekser og siger at de hver i sær har den høje løn så vil det give 1.25 milliarder … for det er jo ikke refusion for 700.000 som det udlægges i medier og af støjsen men det er refusion af maks 416.210 (en hæver at det er sat ned til under 400.000 men det er det sidste tal jeg har kunne finde ) men er det så halvdelen af 416.000 de skal refundere så bliver det til hver i refusion 208000 det er forudsat at alle har 50 % refusion , kan nogen så lige forklare mig hvorda 2500 * 208000 bliver til 1,25 milliader ??
bliver det så det eller er det mig der ikke kan regne ?? he he …
og hvor er det henne i hele medie billdet at man ikke kan få refusion for 700.000 har læst så mange debatter idag selv ved fagforeninger hvor folk kaster op over at nogen skal have så mange penge og at der burde være en øver grænse … øhhhh der er en øvre grænse hvorfor er der ikke nogen der fortæller det …
Synd at 2500 med for mange penge skal ødelægge det for os alle sammen .. men på den anden side hvis de har den øvre grænse og hvis deres arbejdsgiver er villige til at betale så meget mere ud af egen lomme så må man vel sige at de på en eller anden måde gør sig fortjent til pengene ikk … ??
Næææ man burde kunne få vendt debatten om , men hvordan .. start lige med at regne ud for mig , så skal jeg gerne skrive en mail til tv 2 og ikke mindst til avisen og 3f som er med til at puste til den her … hvad med om de tjekkede deres kilder og fandt ud af om det forholder sig som det de bringer videre .. nu ved jeg hvorfor jeg har journalist og politikker lede pt
[/quote]
min lomme regner siger det bliver 520000000 52 og 7 nuller..
Faktum er at der er 2.500 flexjobbere i Danmark som tilsammen får 1,25 milliarder i tilskud, eller det der svarer til 250.000 i gennemsnit. Disse tal er taget fra artiklen, 2.500 x 250.000 = 625.000.000. Jeg har skrevet det forkert her men det var altså ikke mig men avisen der ikke har kunnet regne. Nu har jeg læst om det flere steder og husker ikke længere hvor nøjagtig jeg fik tallene fra.
Jeg har ikke noget problem med at en flexjobber kan oppebære en løn på 300.000 det er som sådan ikke det vilde i vore dage.
Jo jeg ved det, det har aldrig været let at få førtidspension, men på trods af stramninger, tilkendes der flere førtidspensioner i dag end før reformen, og så kommer alle fleksjobberne oveni.
Hejdien .. jeg fanger ikke lige dit regnestk.. så jeg gjorde ikke mere ved det i går aftes
Men vi er enige om at refusion er på enten ½ eller 2/3 af mindstelønnen på området dog max 300.000,- og da der udentvivl ikke er en mindsteløn på det område.. så gives der sgi nok 300.000,- i refusion 300.000,- * 2500 = 750.000.000 og vi er stadig ikke oppe på de 1.25 milliard
Så mon ikke det regnestk ser sådan her ud … alle får 2/3 refusion .. arbejdsgiver betaler 400.000,- af egenlomme og lægger så 300.000,- ud for kommunen som vedkommende får tilbage som refusion… så en flexjobber for 700.000,-
hmmm det kan måske enda vise sig at være synd for de stakkels 2500 pers. de er måske gået ned fra 2-3-4-5 mill - så de skal også spænde livremmen ind .. akkurat ligesom alle vi andre
[QUOTE=Lunasdatter;120090]Hejdien .. jeg fanger ikke lige dit regnestk.. så jeg gjorde ikke mere ved det i går aftes
Men vi er enige om at refusion er på enten ½ eller 2/3 af mindstelønnen på området dog max 300.000,- og da der udentvivl ikke er en mindsteløn på det område.. så gives der sgi nok 300.000,- i refusion 300.000,- * 2500 = 750.000.000 og vi er stadig ikke oppe på de 1.25 milliard
Så mon ikke det regnestk ser sådan her ud … alle får 2/3 refusion .. arbejdsgiver betaler 400.000,- af egenlomme og lægger så 300.000,- ud for kommunen som vedkommende får tilbage som refusion… så en flexjobber for 700.000,-
hmmm det kan måske enda vise sig at være synd for de stakkels 2500 pers. de er måske gået ned fra 2-3-4-5 mill - så de skal også spænde livremmen ind .. akkurat ligesom alle vi andre
Kh
Lone
[/quote]
Jeg tror det er umuligt at generalisere om hvor meget den enkelte fleksjobber får, det kommer jo an på timeantal så vidt jeg har forstået, er du visiteret til 12 timer, betaler arbejdsgiveren 12 timers løn og resten af lønnen supleres op af det offentlige. og da det er vidt forskelligt hvor mange timer de enkelte er visiteret til så, kan man ikke snakke om hverken ½ eller 2/3, der ingen ide i at forsøge at regne på de enkelte fleksjobbere.
[QUOTE=Ragdoll;120156]Jeg tror det er umuligt at generalisere om hvor meget den enkelte fleksjobber får, det kommer jo an på timeantal så vidt jeg har forstået, er du visiteret til 12 timer, betaler arbejdsgiveren 12 timers løn og resten af lønnen supleres op af det offentlige. og da det er vidt forskelligt hvor mange timer de enkelte er visiteret til så, kan man ikke snakke om hverken ½ eller 2/3, der ingen ide i at forsøge at regne på de enkelte fleksjobbere.
:kram:
Ragdoll
[/quote]
Ragdoll.. jeg tror godt nok ikke at sådan en højtlønnet er på timeløn (selvfølgelig er der et antal timer fra kommunes side..) - og jeg har lært da jeg for 18 mdr siden blev visiteret til flexjob at der var 2 refusions satser.. ½ og 2/3 … og at max refusion er 300.000,-
Og jeg har slet ikke generaliseret med den der udregning som er et slag på tasken.. og kan læses som man vil.. eller du kan bare trække på skuldrene af den..
tja inden skal mindsteløn lave om til hvad genral folk tjener for general er den løn folk render til jo mega højere end det mindsteløn/overenskomst som komunerne kun giver refusition af
Igen i en overordnet sammenhæng: man kan kollektivt vælge, at ingen i dette land skal kunne modtage overførselsindkomst som kompensation udregnet time-til-time for tabt arbejdsfortjeneste, hvor bruttotimesatsen overstiger mindstetimelønnen for en ufaglært arbejder.
Hvor svært kan det egentlig være ?
Tilføjet: hvis man således arbejder 25 timer og får suppleret op med 12 timer bliver fælleskassens årlige udgift ca. 12 X 110,- X 52 = 68640,-
Man kan så igen vælge at sige at fælleskassen maximalt supplerer op til en samlet arbejdsløn + fleksydelse på fx 300.000,- pr. år.
Hvis man vælger den model, så vil det komme de dårligst stillede flekser til gavn, hvis man bruger de frigivne midler til at oprette fleksjob til lige netop den gruppe af fleksere. Og det er vel generelt en gruppe, der har brug for en ekstra hjælp ?
PS: Ragdoll, har du et link til finanslovsforslaget 2011 ?
[QUOTE=Lunasdatter;120162]Ragdoll.. jeg tror godt nok ikke at sådan en højtlønnet er på timeløn (selvfølgelig er der et antal timer fra kommunes side..) - og jeg har lært da jeg for 18 mdr siden blev visiteret til flexjob at der var 2 refusions satser.. ½ og 2/3 … og at max refusion er 300.000,-
Og jeg har slet ikke generaliseret med den der udregning som er et slag på tasken.. og kan læses som man vil.. eller du kan bare trække på skuldrene af den..
Kh
Lone
[/quote]
Du har sikkert ret, jeg er ikke så grundigt inde i reglerne om fleksjob og dertilhørende tilskud.
Men så må det være meget nemt. Hvis en fleksjobber på max tilskud får det ½ som tilskud så er hans/hendes samlede indkomst minimum på 600.000 om året. Hvis det er 2/3 så er indkomsten på minimum 450.000 kroner om året.
Jeg siger minimum, fordi det teoretisk er muligt at være ansat på f.eks ½ tilskudsordning og have forhandlet sig frem til at arbejdsgiveren betaler 700.000, men da det offentlige max giver 300.000 som lægges oveni, så ender personen med en årlig indkomst på en million.
Jeg mener ikke at der var maks på tilskud for fleksjob oprettet før 1. juli 2006. dvs, der kan altså godt være fleksere der ikke er omfattet af et maksmum for tilskud.
[QUOTE=Ragdoll;120165]Du har sikkert ret, jeg er ikke så grundigt inde i reglerne om fleksjob og dertilhørende tilskud.
Men så må det være meget nemt. Hvis en fleksjobber på max tilskud får det ½ som tilskud så er hans/hendes samlede indkomst minimum på 600.000 om året. Hvis det er 2/3 så er indkomsten på minimum 450.000 kroner om året.
Jeg siger minimum, fordi det teoretisk er muligt at være ansat på f.eks ½ tilskudsordning og have forhandlet sig frem til at arbejdsgiveren betaler 700.000, men da det offentlige max giver 300.000 som lægges oveni, så ender personen med en årlig indkomst på en million.
:kram:
Ragdoll
[/quote]
Jepsen.. jeg tror slet ikke at vi alm har fantasi til at forestille sig at man kan tjene så mange penge på et flexjob…
Men inden jeg blev visiteret til et flexjob, så snakkede jeg med en som var flexjobber… og i en direktørstilling i KBHs området..
hehe jeg følte mig som en lille mus.. for jeg troede da ikke at en så højtlønnet kunne være flexer..
Gad vide om der kun er 2500 i DK som tjener de der helt store penge.. jeg tror desværre at der er flere..
Men det finder vi nok ikke ud af…
Men hvis en direktør tjener feks 700.000, fordi det er mindstelønnen indenfor området, så kan man da ikke så godt ansætte ham til 250.000. Det er da i den grad konkurrenceforvridende!
Og når vi snakker om de højtlønnede, så kommer der også en del tilbage i kassen i form af en høj skat.
Jeg er ikke forarget over det. Og jeg synes, det er godt, at man et langt stykke af vejen følger overenskomsterne, for ellers kunne der let gå “forretning” i det for arbejdsgiverne = vi tager kun billig arbejdskraft.
lige som i resten af samfundet er der alså forskel i lønnen
er ikke så meget inde i maks løntilskud, men der er vel en grænse?
ellers kan jeg udmærket se problemet
Men kan alså ikke være forarget over en med rigtig lang uddannelse og erfaring
får mere i løn end en uden uddannelse.
sådan må det alså være
det er vil på sin vis dobbelt straf, hvis man først er blevet syg og man ikke kan få den samme time løn. Hvis man udfører det samme arbejde i de timer man nu engang er på arbejdspladsen.
[QUOTE=MTVRV1;120188]lige som i resten af samfundet er der alså forskel i lønnen
er ikke så meget inde i maks løntilskud, men der er vel en grænse?
ellers kan jeg udmærket se problemet
Men kan alså ikke være forarget over en med rigtig lang uddannelse og erfaring
får mere i løn end en uden uddannelse.
sådan må det alså være
det er vil på sin vis dobbelt straf, hvis man først er blevet syg og man ikke kan få den samme time løn. Hvis man udfører det samme arbejde i de timer man nu engang er på arbejdspladsen.
[/quote]
Jo, nu er der en max-grænse. Og jeg er enig, en person med en lang uddannelse tjener mere end en med en kort eller ingen uddannelse. Sådan er det.